عضو هیات علمی جامعه المصطفی:

سخنان رهبر انقلاب موجب دلگرمی دولت، ‌مجلس و مردم شد

قم- ایرنا- عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص) گفت: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب بصورت ویدئو کنفرانس در جمع نمایندگان مجلس یازدهم، مبنایی و حکمیانه بود و موجب دلگرمی دولت، مجلس و مردم شد.

سخنان رهبر انقلاب موجب دلگرمی دولت، ‌مجلس و مردم شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین "حسین شهامت دهسرخی" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در اولین سال مجلس یازدهم، ‌بسیار جامع، آرام‌بخش، الهام‌بخش و راهنما برای دولت،‌ مجلس و ملت بود.

وی تاکید کرد: با سخنان رهبر معظم انقلاب، دولت نیز امیدوارانه‌تر کار خود را انجام می‌دهد و مجلس نیز مصمم‌تر باید نظارت خود را انجام دهد؛ وقتی کار منطقی انجام شود، هر قوه‌ای وظایف خود را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: با این سخنان رهبر معظم انقلاب،‌ مجلس شورای اسلامی باید با حفظ احترامی که قوا نسبت به هم دارند، کارهای نظارتی خود را عمیق، حساب‌شده، دقیق، منطقی و قاطع انجام دهد.

شهامت دهسرخی خاطرنشان کرد: زمانی امید آحاد جامعه زنده است که ببینند مسوولان نظام از صدر تا ذیل امیدوارانه مشغول کار و خدمت هستند؛ همان‌گونه که در زمان حاضر همه جامعه قدردان پزشکان و پرستاران هستیم.

وی بیان کرد: اگر سه قوه با هم همبستگی و همدلی نداشته باشند، جریان‌های جناحی و حب و بغض‌های شخصی و انتقام‌گیری مطرح می‌شود و این مسائل باعث سوءاستفاده دشمن خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر تحریم‌های سخت و شکننده که دلیل بخش عمده‌ای از گرانی‌ها، سختی‌ها و مشکلات است و فشار به جامعه وارد می‌کند،‌ حرکت احساسی در سران قوا ایجاد تنش می‌کند و به بدنه کشور کشیده می‌شود.

این استاد حوزه با بیان این‌که دولت باید تا آخرین لحظه کار خود را انجام دهد، گفت: دولت خدمتگزار نظام است و باید با روحیه و نشاط به مردم خدمت کند و از سوی دیگر اگر کارگزاران نظام ببینند که مورد هجمه هستند و حرفشان موثر نیست، نه نماینده مجلس و نه دولت امیدوار نخواهد بود ولی زمانی که از پشتیبانی یکدیگر و رهبری بهره‌مند باشند،‌ ایراد را برطرف می‌کنند و امیدوارانه کار را انجام می‌دهند.

دولت و مجلس در خدمت آرمان‌های انقلاب باشند

وی با اشاره به وجود نیروهای انقلابی و جوان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دولت اشکالات اجرایی کشور را به مجلس ارائه کند و مجلس برای کمک به بهبود شرایط، قوانین را اصلاح و یا قوانین جدیدی را وضع نماید تا حرکت پرشتاب دولت هموار شود.

وی با بیان این‌که مجلس باید به‌صورت متین و محکم نظارت و قانون‌گذاری نماید، افزود: عملکرد مجلس شورای اسلامی نشان‌دهنده اتکا به آرمان‌های بلند انقلاب باشد و این مساله را در نظریه پردازی صحیح، وضع قانون‌های محکم، متقن و راه گشا اثبات نماید.

شهامت دهسرخی با اشاره به این‌که مجلس در سختی و مشکلات، بار انقلاب را به دوش کشیده است، اضافه کرد: مجلس باید در بعد نظارتی و قانون‌گذاری جدی و مصمم باشد و با روحیه و نشاط کار خود را انجام دهد؛ دولت نیز باید در بعد اجرا، مسیر قانون‌گذاری و نظارت مجلس را در مقام عمل به‌خوبی هموار نماید.

وی ابراز امیدواری کرد: دولت بانشاط، روحیه و امید و مجلس نیز با نفس تازه‌ای که دارد، در خدمت آرمان‌های امام و انقلاب باشند و نقاط اشکال را سران قوا و مسوولان حل کنند و آن‌ها را به صحنه جامعه نکشند.

تقویت اعتمادبه‌نفس نجات‌بخش کشور است

وی با بیان این‌که ایجاد اعتمادبه‌نفس در اقشار مختلف ملت ایران از اهداف مهم امام راحل بود، گفت: اعتمادبه‌نفس و خوداتکایی در بدنه ملت، دانشجویان، روحانیون،‌ جوانان و نخبگان باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی با اشاره به ایستادگی ملت مقابل توطئه منافقان و جنگ تحمیلی، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون اعتمادبه‌نفس و خوداتکایی باعث حفظ نظام جمهوری اسلامی شد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب بر حفظ و افزایش اعتمادبه‌نفس تاکید دارند تا بتوانیم استقلال کشور را در همه عرصه‌ها حفظ نماییم.

وی تصریح کرد: دعواهای سیاسی باعث می‌شود خدمات انقلاب نادیده گرفته شود که این مساله ظلم به انقلاب، شهدا و آرمان‌های امام است.

وی با بیان این‌که امروز اعتمادبه‌نفس بیش از گذشته مورد نیاز است، گفت: اگر اعتمادبه‌نفس را در کنار سرمایه‌های ملی بزرگی که در اختیار داریم، به کار گیریم، با همت دولت، همکاری مجلس و همدلی ملت از مشکلات عبور خواهیم کرد.

شهامت دهسرخی با اشاره به بدعهدی کشورهای خارجی، گفت: باید ارتباطاتمان را با دنیا روان کنیم و از امکانات آن‌ها بهره بگیریم، اما درعین‌حال بدانیم که کار اصلی را باید خودمان با اعتمادبه‌نفس و اتکا به امکانات و دانش داخلی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: باید با قدرت و عظمت فکری بتوانیم در دنیا گفتمان سیاسی و اقتصادی داشته باشیم و تحریم‌های دشمن را دور بزنیم و نفت و تولیداتمان را به دنیا صادر کنیم.

وی تصریح کرد: اصل این است که در داخل بدانیم که ما خودمان هستیم که تصمیم می‌گیریم نه ابرقدرت‌ها و ‌کاری نکنیم که تصمیماتمان با تصمیم‌گیری‌های ابرقدرت‌ها نقض شود.

شهامت دهسرخی ابراز امیدواری کرد: به استقلال فکری بیشتر نیاز داریم که با همراهی، همدلی و برادری میان دولت و مجلس محقق خواهد شد. /

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان