ناو آمریکایی در آتش جهنمی/

فرمانده سابق آمریکایی: ناو "بونهوم ریچارد" به زودی در اعماق اقیانوس دفن خواهد شد

فرمانده سابق یک ناو جنگی آمریکا با اشاره به تلاش مستأصلانه بیش از ۴۰۰ ملوان نیروی دریایی برای اطفاء آتش هزار درجه‌ای ناو بونهوم ‌ریچارد گفت که آتش بیش از حد پیشروی کرده و دیگر قابل تعمیر نیست.

سرویس جهان مشرق - بیزینس اینسایدر گزارش داد نیروی دریایی آمریکا روز دوشنبه فاش ساخت که بیش از 400 ملوان نیروی دریایی مشغول مبارزه با شعله‌های آتش بر روی ناو یواس‌اس بونهوم ریچارد هستند. این ناو اوایل روز یکشنبه دچار آتش‌سوزی شد.

در این گزارش آمده است: یک مقام نیروی دریایی آمریکا فاش ساخت که آتش ویرانگر بر روی ناو رزمی آبی-خاکی یواس‌اس بونهوم ریچارد همچنان در حال گسترش است. بیش از 48 ساعت از آتش‌سوزی در این ناو جنگی می‌گذرد. دریادار فیلیپ سوبک فرمانده گروه ضربت اعزامی 3 در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت آتش به سازه عظیم کشتی آسیب زده، دکل‌ها را سرنگون ساخته، و به قسمت دماغه کشتی سرایت کرده است. باور بر این است که آتش‌سوزی از انبار کشتی در قسمت تحتانی شروع شده است. سوبک در این باره اظهار کرد:

تصور بر این است که دو عرشه حدفاصل آتش 1000 درجه سانتیگرادی و یک میلیون گالن سوخت قرار دارد. وی گفت با اینکه خطر سرایت آتش به مخزن سوخت «واقعاً نگران‌کننده» است، اما تیم واکنش «اطمینان خواهد یافت» که آتش به مخزن سوخت نمی‌رسد. با توجه به حجم آبی که بر روی آتش پاشیده شده است، ناو بونهوم ریچارد به یک طرف کج شده است. بالگردهای نیروی دریایی به تنهایی 415 مرتبه آب بر روی کشتی پاشیدند.

اینسایدر در ادامه عنوان کرد: بر اساس گزارش‌ها در مجموع 57 نفر، شامل 34 ملوان و 23 غیرنظامی، دچار جراحت‌هایی نظیر استنشاق دود و گرمازدگی شده‌اند. پنج نفر از آنها همچنان در بیمارستان بسر می‌برند و بیش از 400 ملوان مشغول نبرد با شعله‌های آتش بر روی ناو بونهوم ریچارد هستند.

آتش‌نشان آمریکایی مشغول نبرد با آتش بر روی ناو یواس‌اس بونهوم ریچارد نیروی دریایی آمریکا

«جهنم در مکانی کوچک»

آتش‌سوزی شدید همچنان بر روی شناور ادامه دارد. دریاسالار بازنشسته جیمز استاوریدیس از فرماندهان سابق ناتو روز دوشنبه در حساب توییتری خود نوشت:

«مقابله با آتش‌سوزی بر روی عرشه کشتی‌ها کار بسیار سخت و دشواریست. من قبلاً یکی دو بار آن را تجربه کرده‌ام و می‌توانم بگویم مثل جهنم در یک مکان کوچک است.» با توجه به درجه حرارت بالا در بعضی جاهای کشتی، ملوانان به صورت چرخشی و در قالب شیفت‌های 15 دقیقه‌ای به نبرد با آتش می‌روند.

ارل یرگر ناخدای بازنشسته نیروی دریایی آمریکا و فرمانده سابق ناو یواس‌اس باتان در گفتگو با اینسایدر اظهار داشت:

محدودیت نیروی انسانی نیز شاید مانع مقابله زودهنگام خدمه با آتش شده است. وی گفت اگر کشتی در دریا بود و همه خدمه حضور داشتند، احتمالاً در کمتر از یک ساعت آتش را مهار می‌کردند. در زمان آتش‌سوزی تنها 160 نفر بر روی عرشه حاضر بودند.

پایان تلخ برای ناو آمریکایی

در حالی که سوبک درباره نجات کشتی ابراز خوش‌بینی کرده است، یرگر گفت که احتمالاً کشتی دیگر از دست رفته است. او در گفتگو با اینسایدر اظهار داشت:

«کشتی دیگر قابل تعمیر نیست.» وی درباره آینده کشتی گفت که احتمالاً با یدک‌کش به دریا منتقل می‌شود و «در نقطه عمیقی از اقیانوس» غرق می‌شود.

وی با اشاره به ناوهای جدیدتر که جایگزین شناورهای کلاس وسپ شده‌اند، اظهار داشت: «یک ناو جدید از کلاس آمریکا بسازید و خیال خودتان را راحت کنید. این کشتی 23 سال عمر کرده است. بهتر است از اول شروع کنید و این ناو را به فراموشی بسپارید.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان