درآمد ۱۹.۳ میلیارد دلاری اپ استور و گوگل پلی از بازی‌ها؛ رشد ۲۷ درصدی به لطف کرونا

محبوبیت بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و بر اساس جدیدترین آمار، درآمد این بخش با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۹.۳ میلیارد دلار در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ رسیده است.

درآمد 19.3 میلیارد دلاری اپ استور و گوگل پلی از بازی‌ها؛ رشد 27 درصدی به لطف کرونا

محبوبیت بازی‌های موبایل در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و بر اساس جدیدترین آمار، درآمد این بخش با افزایش 27 درصدی نسبت به سال گذشته به 19.3 میلیارد دلار در سه ماهه دوم 2020 رسیده است.

با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم خانه نشین شدند و همین موضوع استفاده بیشتر از گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها را در پی داشت. در این بازه زمانی مردم هزینه زیادی برای بازی‌های موبایل پرداخت کرده‌اند که طبق گزارش Sensor Tower، درآمد این بخش نسبت به سه ماهه اول 2020 افزایش 10.3 درصدی داشته است.

در سه ماهه اول 2020 گیمرها 16 درصد پول بیشتری نسبت به سال گذشته میلادی برای بازی‌ها پرداخت کرده بودند و درآمد بازی‌های موبایل به 17.5 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین افزایش درآمد در نیمه اول سال جاری میلادی مربوط به ماه مه می‌شود. در این ماه گیمرها 6.6 میلیارد دلار برای بازی‌ها هزینه پرداخت کردند که از افزایش 21.5 درصدی نسبت به ماه مه 2019 خبر می‌دهد. در سه ماهه دوم 2020 میزان درآمد اپ استور و گوگل پلی به ترتیب به 11.6 و 7.7 میلیارد دلار رسیده است.

بازی‌های موبایل

میزان دانلود بازی‌های جدید در سه ماهه اول امسال با رشد 20.7 درصدی نسبت به سه ماهه قبلی و افزایش 38 درصدی در مقایسه با بازه مشابه در سال گذشته میلادی، به 13.4 میلیارد بار رسید. این رشد در سه ماهه دوم ادامه داشت و به بیش از 15 میلیارد بار رسید که نشان از رشد 12.7 درصدی نسبت به سه ماهه اول 2020 دارد. بیشترین میزان دانلود در نیمه اول سال مربوط به ماه آوریل با 5.5 میلیارد دانلود می‌شود.

بیشترین دانلود بازی‌ها در این بازه زمانی به ترتیب در کشورهای هند، ایالات متحده آمریکا و برزیل بوده و هند با رشد دو برابری نسبت به سه ماهه اول روبه‌رو شده است. در چین به علت برداشته شدن قرنطینه، میزان دانلود بازی‌ها کاهش پیدا کرده و از 743 میلیون دانلود در سه ماهه اول به 477 میلیون در سه ماهه دوم رسیده است.

در بخش درآمد، گیمرها در ایالات متحده آمریکا در نیمه اول سال 10 میلیارد دلار برای بازی‌ها هزینه پرداخت کرده‌اند که سهم سه ماهه دوم، 5.6 میلیارد دلار است. در مقام دوم کشور ژاپن با مبلغ 8 میلیارد دلار قرار گرفته و در رتبه سوم، چین با 6.7 میلیارد دلار به چشم می‌خورد که البته تنها مربوط به اپ استور می‌شود.

در سه ماهه دوم 2020، پابجی محبوب‌ترین بازی در جهان بوده و نزدیک به 621 میلیون دلار درآمد داشته که البته نسبت به سه ماهه اول سال کاهشی 8 درصدی را تجربه کرده است. در مقام‌های دوم و سوم بازی‌های «Honor of Kings» و «Monster Strike»‌ قرار گرفته‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان