ابراز نگرانی روسیه از توافق غیرقانونی آمریکا و کردهای سوریه

وزارت امور خارجه روسیه از توافق غیرقانونی میان ایالات متحده و کردهای سوریه درباره تولید نفت در سوریه اظهار نگرانی کرد.

ابراز نگرانی روسیه از توافق غیرقانونی آمریکا و کردهای سوریه

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که مسکو نگران عدم واکنش جامعه جهانی به داده های توافق آمریکا با کردهای سوریه در مورد تولید نفت است.

به گفته این وزارتخانه، طبق اطلاعات دریافتی، در پایان ماه ژوئیه امسال، شرکت آمریکایی Delta Crescent Energy با مقامات خودمختار کردستان سوریه در مورد تولید نفت و توسعه زیرساخت برای میادین نفتی در شمال شرقی این کشور به توافق رسید. علاوه بر این، به عنوان بخشی از معامله، طرف آمریکایی قصد دارد دو ایستگاه پالایشگاه نفتی متحرک را به کردها منتقل کند، که ظاهرا برای کاهش آسیب های محیط زیستی به دلیل نشت نفت و فرآورده های نفتی طراحی شده اند.

در این پیام آمده است: ما با نگرانی بسیار درک می کنیم و از این اقدامات خودسرانه و غیرقانونی و همچنین عدم پاسخ مناسب جامعه بین المللی متاسفیم.

این وزارتخانه افزود، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا، رسما نتیجه این توافق را تأیید کرد و خاطرنشان کرد که اجرای توافق نامه ها "بیش از آنچه انتظار می رفت" در واشنگتن طول کشید و آنها "به همه ساکنان شمال شرقی سوریه کمک می کنند.

وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که این یک نقض سیستماتیک توسط واشنگتن از هنجارهای حقوق بین المللی و بشردوستانه و تعهدات آن به عنوان یک قدرت اشغالگر است. علاوه بر این، دولت آمریکا یک بار دیگر بی اعتنایی آشکار به منشور سازمان ملل و تصمیمات شورای امنیت و GA را به نفع عدم احترام به حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی سوریه، یک کشور عضو سازمان نشان داده است.

به گفته این اداره، آمریکایی ها نه تنها به طور غیرقانونی سرزمین های سوریه در شمال شرقی و جنوب این کشور را اشغال می کنند، بلکه در غارت و تجارت غیرقانونی منابع طبیعی این کشور، که متعلق به کل مردم سوریه است نیز شرکت می کنند و این بر خلاف تشدید تحریم های یک جانبه دیگر که با دور زدن شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است، محرومیت از آن نشان دهنده سرزمین هایی است که تحت کنترل دولت سوریه نیست.

همانطور که می دانید، تحریم ها مانع از تأمین بی وقفه مردم سوریه با سوخت و برق، ایجاد کمبود مصنوعی از منابع انرژی می شود، نه این واقعیت را نمی گویم. وزارت امور خارجه اضافه کرد که آنها واردات داروهای حیاتی و تجهیزات پزشکی را در زمینه همه گیری ویروس کرونا در کشور مسدود می کنند.

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که رسانه ها و اتاق های فکر به طور مرتب اطلاعات مربوط به اعتراضات مدنی در شمال شرقی سوریه علیه حضور غیرقانونی آمریکا و خودسر بودن مقامات کرد را منتشر می کنند.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان گفت: در همین زمان، سیاست ایالات متحده برای تقویت مصنوعی کردها به ضرر سایر گروه های قومی نه تنها باعث ایجاد تنش درونی می شود بلکه تهدیدهای جدی برای امنیت منطقه و ثبات منطقه ایجاد می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان