ماهان شبکه ایرانیان

سردار محمد: به عمران شهر‌ها بیشتر از فرهنگ شهروندان توجه می‌کنیم

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) گفت: همان قدر که به عمران شهر‌ها توجه می‌کنیم، باید به فرهنگ شهروندان خود نیز توجه کنیم.

سردار محمد: به عمران شهر‌ها بیشتر از فرهنگ شهروندان توجه می‌کنیم

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صبح امروز در سی و پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط کشور سخت است و استکبار جهانی فشار‌هایی وارد کرده و تلاش ما این است که امید را در کشور زنده نگه داریم.

وی افزود: یکی از وظایف مهم ما و شما که عصاره شهر‌ها و روستا‌ها هستید، این باید باشد که تلاش کنیم برای ساخت تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی از حداکثر ظرفیت‌ها برای رسیدن به آن نقطه استفاده کنیم.

سردار محمد افزود: در قانون اساسی به خوبی در اصول متعدد به جایگاه شورا‌ها اشاره شده است و باید از این ظرفیت‌ها مبتنی بر نیازمندی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها استفاده کرد. اگر امروز از شما که بخشی از مسئولیت را برعهده دارید بپرسیم چه نمره‌ای به عملکرد شورا‌ها می‌دهید هر چند نسخه واحدی نداریم، اما آن چیزی که به عنوان خروجی می‌بینیم، خیلی مناسب و مطلوب نیست.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: ما باید برای اجرای هر طرح به بوم و زیست آن منطقه توجه کنیم و توسعه شهری را براساس هر شهر دنبال کنیم. باید مسائل فرهنگی و زیست محیطی و اقتصاد شهری همه با هم دیده شوند تا توسعه زیرساخت‌ها به صورت همگون صورت گیرد.

سردار محمد بیان کرد: همان قدر که به عمران شهر‌ها توجه می‌کنیم باید به فرهنگ شهروندان خود نیز توجه کنیم. فرهنگ شهروندان امروز دچار مشکلات زیادی است. درست است که همیشه از فرهنگ ایرانی قدردانی شده، اما فراموش نکنیم یک آسیب‌هایی هم به آن وارد شده است، برای مثال در حوزه آسیب‌های خانواده امروز باید کار ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سی سال گذشته قرارگاه توانسته است 4 هزار کیلومتر خطوط راه آهن و 900 کیلومتر اتوبان سازی و بیش از 300 کیلومتر خط مترو و بیش از 20 هزار کیلومتر فیبر نوری بسازد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: قرارگاه از سال 1368 براساس قانون اساسی فعالیت خود را آغاز کرده است و سی و یک سال از عمر این قرارگاه می‌گذرد؛ دهه اول دهه بازسازی بود و دهه دوم، دهه ساخت و توسعه بود و دهه سوم، دهه مواجهه با قهر کمپانی‌های خارجی شد و انحصارشکنی رخ داد و پایه ریزی خوبی برای بروز و ظهور توانمندی‌های داخلی شد و در دهه جدید هم به دنبال نقش آفرینی در عرصه اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان