رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کرد؛

نظارت مداوم بر شناسایی شرکت‌های صوری وظیفه دستگاه‌های متولی

خداییان گفت: دستگاه‌های متولی باید با نظارت علی الدوام نسبت به شناسایی شرکت‌های صوری اقدام و با متخلفین برخورد کنند.

نظارت مداوم بر شناسایی شرکت‌های صوری وظیفه دستگاه‌های متولی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌اله خداییان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  در نشست با اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران که با حضور سید عبدالوهاب سهل‌آبادی و تعدادی از معاونان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون حمایت از تولید و اشتغال به عنوان نیاز اساسی امروز جامعه، اتکا به صنعتگران و کارآفرینان و حمایت از آن‌ها را به عنوان یکی از راه‌های غلبه بر مشکلات کنونی کشور مورد اشاره قرار داد.

وی با تأکید بر تشریک مساعی دستگاه‌های متولی به منظور رفع مشکلات تولیدکنندگان و فراهم‌سازی زمینه برای سرمایه‌گذاری، از رسیدگی به امور مرتبط با تولید کشور و کمک به تولیدکنندگان به عنوان اقدامی خداپسندانه یاد کرد.

معاون رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک ارتباط بسیار تنگانگی با بخش تولید و صنعت و معدن دارد، گفت: از شروع کسب و کار و ثبت شرکت تا ثبت برند و علایم تجاری و طرح‌های صنعتی و تغییر شرکت، این سازمان به مراجعین خدمت رسانی انجام می‌دهد.

خداییان ادامه داد: هر چند اداره ثبت شرکت‌ها تمام تلاش خود را در چارچوبی که قانون اجازه داده است به کار گرفته و اقدام به اعتبارسنجی و شناسایی متقاضیان ثبت شرکت‌ها می‌کند؛ اما نباید انتظار داشت شرکت‌هایی که ثبت می‌شوند مرتکب جرم یا تخلف نخواهند شد، چون در زمان ثبت شرکت امکان احراز این امور وجود ندارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در زمان ثبت یک شرکت، شناسنامه‌ای به آن شرکت ارائه و همه اطلاعات هویتی در آن شناسنامه قید می‌شود، اما پس از آن وظیفه دستگاه‌های متولی است که با نظارت علی الدوام نسبت به شناسایی شرکت‌های صوری اقدام و با متخلفین برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه باید با نظارت پسینی اجازه تخلف به شرکت را نداد، تأکید کرد: در اداره ثبت شرکت‌ها مثل بسیاری از کشور‌ها که اولین اقدام برای شروع کسب و کار است، باید فرآیند‌ها موجب تسهیل امور شود تا متقاضیان بتوانند ظرف چند ساعت شرکت خود را ثبت کنند، اما پس از آن دستگاه‌های دیگر باید نظارت کنند که آیا شرکت ثبت شده کار را پیش می‌برد یا صرفابرای گرفتن وام و امثال آن نسبت به ثبت اقدام کرده است؛ چراکه این موضوعات در زمان ثبت شرکت احراز نمی‌شود.

این مسئول عالی قضایی با تأکید بر اینکه قوانین باید به گونه‌ای باشد که شروع کسب و کار را روان کند از قوانینی که با تکلیف به نهاد‌های مختلف همچون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موجب کندی فضای کسب و کار می‌شوند، انتقاد کرد.

خداییان به رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مأموریت داد که با توجه به ارتباط با کارشناسان سازمان مالکیت جهانی و تفاهم نامه‌های منعقده با کشور‌های معتبر جهان در زمینه برند سازی و تجارت، در بحث آموزش اقدامات لازم را انجام دهند و در این زمینه به خانه صنعت، معدن و تجارت ایران کمک کنند.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نسبت به امضای تفاهم نامه مشترک، آمادگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در این زمینه اعلام کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخشی از اظهاراتش، گفت: بر اساس تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه مبنی بر عدم تعطیلی کارخانه‌ها و بخشنامه صادره از ناحیه حجت الاسلام رئیسی در این خصوص، این موضوع در واحد‌های اجرای اسناد رسمی، مورد توجه قرار می‌گیرد و رعایت می‌شود.

معاون رئیس قوه قضاییه از صدور مصوبه‌ای به ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور پیرامون نحوه استفاده از نظرات کارشناسی خبر داد و گفت: بر این اساس نباید صرفا از کارشناسان خاصی در ارزیابی‌ها استفاده شود و کارشناسان باید متعدد باشند و ارجاع امور به آن‌ها صورت الکترونیکی صورت گیرد، تاهر گونه زمینه سوءاستفاده از بین برود.

وی خطاب به رئیس اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تأکید کرد که با برگزاری جلسات مشترک با اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت در جهت تسهیل امور برای تولیدکنندگان گام بردارند و نتایج آن به ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک منعکس شود.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان