پس از آنکه هلدینگ آلفابت گزارش مالی مربوط به سهماههی چهارم سال 2016 میلادی خود را منتشر کرد، سهام این کمپانی به دلیل برآورده نکردن انتظارات تحلیلگران والاستریت، قریب به 2 درصد سقوط کرد. هرچند درآمد گوگل از تبلیغات جستجو در گجتهای موبایل و همچنین تبلیغات ویدیو شاهد افزایش بوده، اما بالا رفتن هزینههای جاری کمپانی، مخصوصا در بخشهایی نظیر سختافزار و همچنین بالا بودن مالیات باعث شده است افزایش درآمد مجموع این کمپانی چندان به چشم نیاید.
پس از انتشار گزارش مالی آلفابت، سهام این کمپانی قریب به 2 درصد و ارزش هر سهم آلفابت به 814.80 دلار کاهش پیدا کرد. بر اساس آمارهای ارائهشده، درآمد آلفابت در پاییز 2016 بیش از 26.06 میلیارد دلار بود که در مقایسه مدت مشابه سال گذشته، بیش از 22 درصد افزایش پیدا کرده و از پیشبینی 25.2 میلیارد دلاری کارشناسان نیز بالاتر است. تحلیلگران انتظار داشتند سود پرداختی آلفابت به ازای هر سهم 9.67 دلار باشد، حال آنکه آلفابت به ازای هر سهمش 9.36 دلار پرداخت خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ارائهشده، هزینههای گوگل به بیش از 10.66 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده که بیشتر از 8.188 میلیارد دلار سال پیش است.
گوگل در کنار درآمدهای حاصل از تبلیغات، اعلام کرد سایر درآمدهایش که شامل فروش سختافزار نیز میشود، بیش از 62 درصد افزایش داشته است. سختافزار گوگل شامل گوشیهای هوشمند پیکسل، هدست واقعیت مجازی دیدریم و همچنین بلندگوی هوشمند گوگل هوم است.
در مورد پروژههای تحقیقاتی گوگل که شامل خودروهای هوشمند تا پروژههای حوزهی بیوتکنولوژی است، آلفابت ضرری 1.088 میلیارد دلاری متحمل شده است که البته در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن با ضرر 1.21 میلیارد دلاری، نشان از کاهش دارد. کاهش ضرردهی پروژههای غالبا تحقیقاتی گوگل را باید به دلیل تعطیل کردن شماری از پروژهها توسط گوگل خواند. یکی از پروژههای گوگل که عملکرد مثبتی از خود به نمایش گذاشته، Verily است که اخیرا موفق شد سرمایهای 800 میلیون دلاری از یک کمپانی سنگاپوری برای پیشبرد اهداف خود دریافت کند. این کمپانی زیر پرچم آلفابت به توسعهی گجتهایی نظیر لنزهای تماسی برای قرار گرفتن روی چشم میپردازد.
گوگل در جریان ارائهی گزارش مالی خود، جزئیاتی از اطلاعات مربوط به یوتیوب رد و یوتیوب موزیک ارائه نکرد. ساندار پیچای با اشاره به صوت بهعنوان یکی از راههای ارتباطی با گوگل، به این نکته اشاره کرده است که گوگل نمیتواند همچون جستجوی متنی، به کسب درآمد تبلیغاتی از جستجوی صوتی بپردازد.