طرز تهیه مارشمالو کبابی برای تجربه یک طعم متفاوت و عالی (دو روش تهیه)

در این مطلب با طرز تهیه مارشمالو کبابی با دو روش مختلف آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این نوع شیرینی خوشمزه و خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه مارشمالو کبابی برای تجربه یک طعم متفاوت و عالی (دو روش تهیه)

مارشمالو از انواع شیرینی های خوشمزه است و اگر شما تمایل دارید این نوع شیرینی را به صورت برشته میل کنید می توانید آن را به روش های مختلف کباب کنید همچنین بهتر است مارشمالو را خودتان در منزل تهیه کنید. 

طرز تهیه مارشمالو کبابی با دو روش مختلف

برای تهیه مارشمالو کبابی می توانید این نوع شیرینی را به صورت آماده خریداری کنید سپس مارشمالو را به کمک فر یا ذغال  و سایر روش های مختلف کبابی نمایید همچنین می توانید مارشمالو را در منزل خودتان به صورت خانگی تهیه نمایید سپس آن را کبابی نمایید. در ادامه با روش هایی برای کبابی کردن مارشمالو در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این نوع شیرینی نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

روش تهیه مارشمالو کبابی

دستور تهیه مارشمالو

تهیه شیرینی مارشمالو مانند شیرینی پفکی و شیرینی ماکارون و شیرینی توت در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید این شیرینی خوش طعم را از ترکیب پودر ژلاتین با آبلیمو و اسانس وانیل و آب سرد و آب جوش و پودر ژله و شکر تهیه نمایید. در ادامه ابتدا روش تهیه شیرینی مارشمالو خانگی را به شما عزیزان آموزش می دهیم سپس نحوه کبابی کردن آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

طرز تهیه شیرینی مارشمالو

مواد لازم 

  • آبلیمو : 4 قاشق غذاخوری
  • اسانس وانیل : چند قطره
  • آب سرد : نصف لیوان
  • آب جوش : 2 و نیم لیوان
  • پودر ژلاتین : 4 قاشق غذاخوری
  • پودر ژله : یک بسته
  • شکر : سه لیوان

طرز تهیه مارشمالو خانگی 

برای تهیه این نوع شیرینی ابتدا پودر ژله را درون ظرفی مناسب بریزید سپس یک لیوان آب جوش به آن بیفزایید و پودر ژله را هم بزنید تا درون آب جوش حل شود. در صورت تمایل می توانید از پودر ژله رنگی برای تهیه این نوع شیرینی خوشمزه استفاده نمایید و مارشمالوهای رنگی را در منزل تهیه کنید.

یک و نیم لیوان آب جوش را به همراه شکر درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شکر درون آب حل شود.

دستور تهیه مارشمالو در منزل

ژله حل شده و ژلاتین را به شکر بیفزایید و به مدت 20 دقیقه مواد را روی حرارت گاز قرار دهید تا بجوشند سپس مخلوط مواد را از روی حرارت گاز بردارید و در مکانی مناسب قرار دهید تا سرد شوند.

مخلوط ژلاتین و شکر و پودر ژله
بعد از اینکه مایه شیرینی مقداری خنک شد آن را درون ظرفی بزرگ بریزید سپس با دور تند همزن شروع به هم زدن مایه به مدت 20 تا 30 دقیقه هم بزنید. توجه داشته باشید که بعد از مدت ذکر شده مقدار مواد 4 برابر می شود.

توجه داشته باشید که در شروع هم زدن مایه مارشمالو شفاف است و به مرور زمان شکل خود را تغییر می دهد و بعد از آماده شدن مایه مارشمالو می توانید به آن آبلیمو و وانیل را بیفزایید.

شیرینی مارشمالو خوشمزه
در این مرحله از طرز تهیه مارشمالو درون قالب را مقداری چرب نمایید سپس مایه مارشمالو را به ضخامت یک تا دو سانت درون قالب بریزید و به مدت دو ساعت قالب را درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

روش تهیه مارشمالو در منزل
بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون یخچال بیرون آورید سپس شیرینی را از قالب اصلی خارج کنید و آن را به کمک قالب در ابعاد کوچک تر برش بزنید سپس مارشمالو را درون پودر قند بغلطانید.

طرز تهه شیرینی مارشمالو در خانه

بعد از تهیه مارشمالو می توانید آن را به کمک هر یک از روش های ذکر کبابی کنید.

مارشمالو

روش اول : دستور تهیه مارشمالو کبابی روی اجاق یا باربیکیو

مارشمالو وقتی روی حرارت قرار می گیرد لایه بیرون آن می سوزد در نتیجه شیرینی حالت ترد و کبابی پیدا می کند همچنین وسط مارشمالو نرم و پفکی باقی می ماند از این رو طعمی دلپذیر ایجاد می شود.

برای طرز تهیه مارشمالو کبابی ابتدا مارشمالوها را درون سیخ نازکی قرار بدهید سپس مارشمالو را روی اجاق کبابی نمایید همچنین می توانید مارشمالو روی سر چنگال قرار دهید سپس آن را روی حرارت گاز بگیرید.

در صورت تمایل می توانید مارشمالو را به کمک ذغال یا باربیکیو کبابی نمایید که در این صورت باید آن را به مرتب بچرخانید. توجه داشته باشید که کبابی کردن مارشمالو یک تا دو دقیقه طول می کشد و بعد از اینکه اطراف مارشمالو سوخت و به رنگ کاراملی درآمد و شیرینی برشته شد مارشمالو آماده سرو می باشد.

طرز تهیه مارشمالو کبابی در خانه

برای کبابی کردن مارشمالو می توانید از دستگاه گریل خانگی نیز استفاده نمایید که در این صورت برشته شدن مارشمالو نسبت به روش های قبلی کمتر خواهد بود.

از مارشمالو کبابی می توانید برای تزیین انواع کیک و دسر استفاده نمایید همچنین می توانید نوشیدنی هایی نظیر شیر کاکائو و هات چاکلت را به کمک مارشمالو کبابی تزیین نمایید.

مارشمالو کبابی خوشمزه

روش دوم : دستور تهیه مارشمالو کبابی با فر

یکی از انواع روش ها برای کبابی کردن مارشمالو این است که از فر استفاده نمایید و این روش برای افرادی مناسب است که تمایل دارند مقدار زیادی مارشمالو را در مدت زمان کوتاهی کباب کنند و از آن برای پذیرایی از مهمان ها استفاده نمایند. توجه داشته باشید که در این روش شیرینی به مقدار کمی برشته می شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه مارشمالو کبابی درون فر ابتدا کف ظرف مورد نظر خود را کاغذ روغنی قرار دهید سپس مارشمالوها را روی کاغذ روغنی بچینید و فر را از قبل روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود سپس مارشمالوها را درون فر قرار بدهید و بعد از گذشت یک تا دو دقیقه مارشمالوها را از درون فر بیرون آورید و آن ها را بچرخانید و دوباره درون فر به مدت یک دقیقه قرار دهید تا طرف دیگر آن ها گریل شود.

دستور تهیه مارشمالو کبابی در فر

مارشمالو در این مرحله آماده سرو می باشد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

مارشمالو کبابی خوش طعم

از مارشمالو می توانید برای تهیه دسرهای مختلف استفاده نمایید همچنین این نوع شیرینی را می توانید به صورت ساده یا کبابی میل نمایید. توجه داشته باشید که این شیرینی در بین مردم فرانسه و آمریکا طرفداران زیادی دارید از این رو بهتر است شما نیز برای یک بار هم که شده مارشمالو را در منزل تهیه نمایید و از آن برای پذیرایی از مهمان ها یا اعضای خانواده تان استفاده کنید. امیدواریم با توجه به روش های طرز تهیه مارشمالو کبابی بتوانید این نوع شیرینی خوشمزه را در منزل به راحتی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان