هشدار مقام ایرانی به آژانس انرژی اتمی

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران: اگر تحریم های نفتی و بانکی ایران برداشته نشود، تمام دسترسی آژانس اتمی طبق پروتکل الحاقی قطع خواهد شد.

هشدار مقام ایرانی به آژانس انرژی اتمی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: این قانون اقدام راهبری در 9ماده برای رفع تحریم‌ها و تامین منافع ملی تصویب شده و تا سوم اسفند چنانچه اروپا به تعهدات خود عمل نکرده و تحریم‌های بانکی و نفتی را رفع نکند، تمام دسترسی آژانس اتمی طبق پروتکل الحاقی قطع خواهد شد و ارتباط ما با آژانس در حد NPT خواهد شد.

ذوالنوری افزود: دوربین‌های آنها جمع آوری خواهد شد، اما در قانون اخراج بازرسان آژانس پیش بینی نشده است؛ این قانون سوم اسفنداجرایی می‌شود و اگر کسی بخواهد امنتاع کند، در قانون برخورد جدی قضایی به عنوان ظمانت اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: روح قانون قطع کردن دسترسی بازرسان آژانس به مراکز هسته‌ای ایران است و در ماده 9 قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها جرم انگاری پیش بینی شده که به صورت جدی برخورد قضایی لازم صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان