بررسی ۳ لایحه توسعه روستایی در مجلس

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی از انجام مراحل بررسی سه لایحه با رویکرد شتاب‌بخشی به آهنگ توسعه روستایی کشور خبر داد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس از قشم، محمد آشوری‌تازیانی شامگاه امروز در جمع روسای شورا‌های اسلامی و دهیاران بخش مرکزی شهرستان قشم اظهار داشت: نهادینه شدن تفکر کار جمعی از الزامات تسریع روند توسعه پایدار و رفع مسائل است.

وی افزود: این نگرش، مدل و الگویی راهبردی برای بکارگیری و هم افزایی ظرفیت‌ها در مسیر حل مشکلات مردم به شمار می‌رود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی در خانه ملت با بیان اینکه برای پیشبرد کار‌ها باید به فهمی مشترک از مسائل دست یافت، تصریح کرد: هر روستا باید یک شناسنامه توسعه قابل دفاع در عرصه فرا بخشی داشته باشد.

آشوری ادامه داد: وجود چنین برنامه‌ای اولویت‌ها برای تخصیص منابع محدود را مشخص و از ایجاد اختلال در روند توسعه با انتخابات و تغییرات احتمالی در روستا‌ها جلوگیری می‌کند.

وی اضافه کرد: استخدام دهیاران، ناپایداری درآمدها، لزوم مدیریت یکپارچه شهری و روستایی از عمده مشکلات دهیاران و شهرداری‌ها است که در همین راستا لوایحی در دستور کار کمیسیون مربوطه قرار دارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های برنامه توسعه روستایی در وضع مناسبی قرار گرفته و تا حد مطلوب همچنان فاصله داریم.

آشوری در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نفت فلات قاره در خارج از استان هرمزگان، عنوان کرد: صنایع نمی‌توانند عرصه فعالیت‌شان جای دیگری باشد، اما مالیات و عوارض آلایندگی در استانی دیگر پرداخت کنند.

وی بیان کرد: صندوق حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای با درآمد سرشار بنگاه‌های اقتصادی برای سرعت بخشیدن به روند توسعه هرمزگان با همکاری استاندار در حال شکل‌گیری است و در این راستا پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به نمادی از حرکت در مسیر ساخت بیمارستان بدل شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، خمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صنایع فعال در هرمزگان باید سه ویژگی ایجاد اشتغال پایدار، پرداخت مالیات و ارتقای تولید ملی را توام با ویژگی مغفول مانده انجام مسوولیت‌های اجتماعی مدنظر داشته باشند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان