دیدار محسن رضایی و رئیس جمهور عراق

دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و برهم صالح، رییس جمهورعراق در دیدار امروز خود، بر پیوند و دوستی ملت های ایران و عراق و توجه ویژه به همکاری ها در استان های خوزستان و بصره تاکید کرد‌ند.

دیدار محسن رضایی و رئیس جمهور عراق

دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و برهم صالح، رییس جمهورعراق در دیدار امروز خود، بر پیوند و دوستی ملت های ایران و عراق و توجه ویژه به همکاری ها در استان های خوزستان و بصره تاکید کرد‌ند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محسن رضایی، ظهر پنجشنبه 14مردادماه 1400در محل دبیرخانه مجمع با برهم صالح، رییس جمهورعراق و هیات همراه دیدار و پیرامون مسائل مهم منطقه و گسترش همکاری های ایران و عراق گفتگو کرد و دو طرف تاکید کردند، همکاری های دو کشور می تواند در استقلال، امنتیت و اقتصاد یک الگوی جمعی برای روابط در منطقه باشد.

در این دیدار دکتر رضایی با خوش آمدگویی به رییس جمهور عراق گفت: ملت‌های ایران و عراق پیوند ریشه دار خونی و اعتقادی دارند و تاریخ تمدن این دو کشور گواه عظمت و دوستی‌های مردم ایران و عراق است. ایران و عراق تاریخ و دین مشترک دارند و می توانند محور فعالیت های اقتصادی در منطقه آسیای جنوب غربی قرار گیرند.

دکتر رضایی افزود: استقلال، امنیت و پیشرفت عراق برای جمهوری اسلامی اهمیت دارد و خون شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گواه صدق این است که ما می خواهیم مردم عراق در امنیت و صلح به پیشرفت و اعتلا برسند. ما در این راه از شما حمایت خواهیم کرد و امیدواریم که همکاری های ما در همه امور گسترش پیدا کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت خروج نیروهای خارجی از عراق گفت: آرامش، ثبات و امنیت دو کشور ایران و عراق بر ثبات و امنیت کل منتطقه تاثیر گذار است. یکی از عوامل تنش در منطقه، حضور نیروهای بیگانه است.

در این دیدار آقای برهم صالح با ابراز خوشنودی از سفر به ایران، از حسن نظر دکتر رضایی نسبت به گسترش روابط دو کشور قدردانی کرد و آرزو نمود در دولت جدید جمهوری اسلامی، مبادلات و همکاری ها توسعه پیدا کنند.

رئیس جمهور عراق پیشنهاد کرد دو کشور به صورت ویژه در طرح های اقتصادی در استان های خوزستان و بصره اقدام کنند و همکاری های خود را در حوزه محیط زیست و آب و گردشگری گسترش دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور عراق برای همکاری ویژه دو کشور در استان های جنوبی دو کشور برای رفع مشکلات موجود گفت: ما از هر نوع تلاش مشترک بویژه در موضوعات اقتصادی و نیز بیابانزدایی و حل بحران ریزگردها استقبال می کنیم و اعتقاد داریم در سایه همکاری ایران و عراق، استان های خوزستان ایران و بصره در عراق، شکوفا خواهند شد.

در این دیدار، فواد حسین وزیر امور خارجه و قاسم اعلاجی مشاور امنیت ملی عراق و صادق حسینی معاون بین الملل و اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد نظری مدیر کل بین الملل مجمع حضور داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان