هشدار وزارت خزانه داری آمریکا درباره خطر رکود در کشور

رئیس سابق بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا بیان کرد: اگر کنگره محدودیت افزایش بدهی دولت ایالات متحده را افزایش ندهد، اقتصاد کشور وارد مرحله رکود می شود.

هشدار وزارت خزانه داری آمریکا درباره خطر رکود در کشور

به گزارش اسپوتنیک، جانت یلن رئیس سابق فدرال بانک مرکزی، وزیر خزانه داری ایالات متحده در این مورد در ستون خود در وال استریت ژورنال نوشت: بی میلی قانونگذار ایالات متحده برای افزایش محدودیت بدهی های ملی، ریسک بالایی را برای نکول در این کشور ایجاد می کند.

به گفته وی، اگر کنگره محدودیت افزایش بدهی دولت ایالات متحده را افزایش دهد، می توان از پیش فرض تعهدات پرداختی دولت جلوگیری کرد. اگر این اتفاق نیفتد، در ماه اکتبر ذخایر خزانه داری آمریکا تمام می شود و اقتصاد کشور وارد مرحله رکود می شود و ایالات متحده یک کشور ضعیف می شود.

رئیس خزانه داری آمریکا اضافه کرد، که اگر واشنگتن برای اولین بار در تاریخ از پیش فرض خودداری کند، این امر بر کل اقتصاد جهانی تأثیر منفی می گذارد و ایالات متحده ممکن است برای همیشه وضعیت خود را به عنوان یک ابرقدرت قابل اعتماد که ارز ذخیره اصلی را منتشر می کند، از دست بدهد.

یلن وضعیت سال 2011 را یادآوری کرد، زمانی که ایالات متحده نیز در آستانه رکود قرار داشت، در نتیجه آن سازمان های رتبه بندی رتبه اعتباری این کشور را برای اولین بار در تاریخ کاهش دادند، که به شدت به بازار سهام ضربه زد.

پیشتر در 8 سپتامبر، یلن نامه ای به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ارسال کرد و در آن نامه از کنگره خواسته بود تا محدودیت بدهی های عمومی را افزایش دهد و هشدار داد که ذخایر دولت در ماه اکتبر به پایان می رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان