جرمگیری دندان مصنوعی با محلول های شستشوی موثر

اگر شما هم به دنبال راهکارهایی برای جرمگیری دندان مصنوعی هستید، این مطلب را از دست ندهید و همراه ما باشید تا ترفندهایی را به شما آموزش دهیم.

جرمگیری دندان مصنوعی با محلول های شستشوی موثر

دندان های مصنوعی نیز همانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد. این پروتزها چه به صورت کامل و چه به صورت دانه ای باید تحت مراقب باشند تا ظاهر زیبا و بدون لکه ای داشته باشند. در ادامه روش هایی برای تمیز کردن و جرمگیری دندان مصنوعی را برای شما بیان خواهیم کرد.

دندان مصنوعی و رفع جرم روی آن

جرمگیری دندان مصنوعی با ترفندهای خانگی

طبق گفته دندان پزشکان برای اینکه دندان ها مصنوعی سفید بمانند و جرم نداشته باشند، باید شب هنگام خواب آن ها را در آب قرار بدهید. اما اگر روی آن ها جرم گرفت و رفته رفته زرد شد دیگر تنها آب برای سفیدی آن ها کافی نخواهد بود. در این صورت شما باید به سراغ راه حل های دیگری بروید. مواد طبیعی وجود دارند که برای جرمگیری و تمیز شدن دندان ها مناسب می باشند. توجه داشته باشید که همواره از مسواک هایی که مناسب دندان ها مصنوعی طراحی شده اند، برای شست و شوی آن ها استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

یکی از راهکارها برای جرمگیری دندان مصنوعی استفاده از ترکیب جوش شیرین و سرکه می باشد. برای استفاده از آن باید در ابتدا 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را به مقداری سرکه سفید ترکیب کنید. حالا دندان های مصنوعی را داخل این محلول قرار بدهید. ممکن است حباب هایی روی این ترکیب ایجاد شود که طبیعی می باشد. استفاده از این محلول باعث براق شدن دندان، سفیدی و تمیزی آن ها خواهد شد. توجه داشته باشید که حتما دندان ها را پس از انجام دادن این روش شست و شو دهید.

از بین بردن جرم دندان های مصتوعی

استفاده از سرکه

برای بهره گیری از این روش سرکه و آب را به یک نسبت با هم ترکیب کرده و سپس دندان ها را داخل این محلول بگذارید. اجازه دهید که یک ربع آن ها در این ترکیب بمانند. حال پس از گذشت این زمان آن ها را با مسواک بشویید تا جرم های سست شده روی آن ها پاک شود. چند روز اینکار را تکرار کنید تا اینکه دندان های مصنوعی جرمگیری شده و تمیز بشوند. چنانچه جرم و لکه های روی آن ها بسیار زیاد بود توصیه می شود که دندان ها را به مدت یک شب در این محلول قرار داده تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

استفاده از سفید کننده ها

برای استفاده از این راه حل باید یک قسمت از مایع سفید کننده را با 10 قسمت از آب ترکیب کنید. حال دندان ها را به مدت بیست الی سی دقیقه در این ترکیب بگذارید. اینکار باعث از بین رفتن باکتری ها و سفید شدن دندان ها خواهد شد. هم چنین می توانید قرص جرمگیری دندان مصنوعی را  از دارو خانه ها تهیه کرده و برای تمیز کردن از آن ها استفاده کنید.

استفاده از آب اکسیژنه

یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید از آن استفاده کنید، آب اکسیژنه می باشد. برای درست کردن آن 40 درصد آب اکسیژنه را با 60 درصد آب ترکیب کرده و دندان ها را داخل آن بگذارید. مهلت دهید 15 دقیقه داخل آن بمانند. پس از گذشت این زمان دندان ها را خارج کرده و با خمیر دندان به کمک مسواک آن ها را شست و شو دهید. این ترکیب باعث برق زدن دندان ها سفید شدن آن ها خواهد شد.

تمیز کردن دندان های مصنوعی

اقداماتی برای تمیز ماندن و مراقبت از دندان مصنوعی

برای اینکه پروتز های دانه ای یا کلی شما جرم نگیرد و سالم بماند، راهکارهایی برای شما بیان خواهیم کرد. امیدواریم با رعایت کردن این نکات دندان های مصنوعی شما تمیز مانده و جرم نگیرد.

حداقل روزی یک مرتبه مسواک بزنید:

توصیه می شود که در روز یکبار دندان های خود را به خوبی تمیز کنید. برای اینکار دندان ها را خیس کرده و با برس غیر ساینده پروتزی آن ها را پاکیزه نمایید. دقت داشته باشید که پلاک، غذا و یا هر چیزی که در دندان ها باقی مانده است را به خوبی تمیز نمایید. ممکن است شما از چسب پروتز استفاده کرده باشید. در این صورت شیار های روی لثه را تمیز کرده تا اثری از چسب باقی نماند.

پس از اینکه دندان ها برداشتید دهان خود را تمیز کنید:

برای اینکه دهان خود را تمیز کنید باید از مسواکی مخصوص و یا از گاز استفاده کنید. حال سقف دهان، زبان و دور تا دور دهان را با آن تنظیف نمایید. اگر چسب رو لثه باقی مانده بود آن ها را نیز پاک کنید.

ترفند هایی برای ازبین بردن جرم روی دندان مصنوعی

پس از اینکه غذا خوردید دندان ها را به خوبی تمیز کنید:

پس از خوردن غذا بهتر است آب را روی دندان ها ریخته تا هرگونه موادی که باقی مانده است پاک شود. مراقب باشید که هنگام تمیز کردن آن ها خم نشوند و به قسمت پلاستیک آن هیچ صدمه ای وارد نشود.

از آب داغ استفاده نکنید:

آب داغ و آب جوش دندان های مصنوعی را دچار پیچ و تاب کرده و به آن ها آسیب خواهند رساند. پس هرگز از آن ها استفاده نکنید.

از شوینده هایی که برای اینگونه دندان ها هستند استفاده کنید:

خمیر دندان ها و ژل های خاصی هستند که برای تمیز شدن دندان های مصنوعی و از بین بردن بوی نامطبوع آن ها طراحی شده اند. می توانید آن ها از داروخانه تهیه کرده و دندان های خود را با آن ها تمیز کنید.

زمان آب کشی نیز مسواک بزنید:

هنگامی که دندان ها را با خمیر دندان شست و شو دادید و حالا می خواهید آن ها را آب بکشید، بهتر است که با مسواک اینکار را انجام دهید. این امر باعث می شود که ذرات شوینده بین دندان ها کاملا از بین برود و کاملا پاک شود.

تمیز کردن و رفع جرم در دندان های مصنوعی

دندان های مصنوعی خود را شب ها در آب بگذارید:

اغلب دندان های مصنوعی طوری است که باید برای حفظ شکل خود مرطوب بمانند. شب هنگام خواب دندان ها در آب و یا محلول دندانی بگذارید. توجه داشته باشید که ظرفی را برای قرار دادن دندان ها استفاده کنید که آن ها به طور کامل در آن در آب فرو بروند.

در آخر شما باید هر از چندگاهی برای چک آب نزد دندان پزشک بروید، تا هم دندان های شما را بررسی کرده و هم به صورت حرفه ای آن ها تمیز نمایند. در این صورت از بابت سلامت دندان های مصنوعی خود اطمینان حاصل می کنید.

به منظور آشنایی با روش های درمان ورم لثه و درمان عفونت لثه می توانید به این لینک ها مراجعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان