روش‌های آسان برای شستن لباس‌های زمستانی

یکی از ساده‌ترین تغییراتی که می‌توانید انجام دهید این است که لباس‌های خود را با آب سرد بشویید

روش‌های آسان برای شستن لباس‌های زمستانی

یکی از ساده‌ترین تغییراتی که می‌توانید انجام دهید این است که لباس‌های خود را با آب سرد بشویید. شستشوی آب سرد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و می‌تواند قبض برق شما را کاهش دهد، در حالی که به کاهش ردپای کربن شما نیز کمک می‌کند. ما نکات مفیدی را برای شستن ژاکت‌ها، ژاکت‌های ظریف، چکمه‌های برفی و تمام لباس‌های خانواده در هوای سرد به شما ارائه کرده‌ایم:

 

لکه‌ها را به سرعت پاک کنید:

اگرچه ممکن است وسوسه شوید که منتظر بمانید تا فصل به پایان برسد اما شستن لکه‌ها بسیار سخت‌ است. این لکه‌های مزاحم زمستانی را با اسپری لکه بر پایه آنزیم اسپری کنید و در اسرع وقت بشویید.

 ژاکت‌ها را بشوویید:

ایده خوبی است که کت‌ها را چند بار در هر فصل بشویید. با قرار دادن داخل آب سرد به مدت نیم ساعت به آن‌ها کمی مواد شوینده خیس کنید.

یه لایه زیر لباس خود بپوشید:

یک لایه لباس زمستانی (مانند تی شرت یا لباس مجلسی) به شما کمک می‌کند تا شما را گرم نگه دارید و به تمیز نگه داشتن ژاکت‌هایتان کمک می‌کند تا نیازی به شستشوی مکرر آن‌ها نداشته باشید.

 ژاکت، شلوار جین و پیژامه را دوباره بپوشید:

در ماه‌های خنک‌تر ما کمتر عرق می‌کنیم بنابراین می‌توانید با پوشیدن لایه‌های بیرونی چندین بار قبل از شستشو احساس خوبی داشته باشید تا زمانی که لکه یا بو نداشته باشند. برای تازه کردن آن‌ها چند دقیقه با یک ورقه خشک‌کن روی آن‌ها خشک کنید.

 کلاه، روسری و دستکش را در یک کیسه توری بگذارید:

این وسایل را ماهی یکبار بشویید تا تازه بمانند. یک کیسه توری کمک می‌کند دستکش‌ها به صورت جفت و روسری‌ها از گره خوردن لباس‌های دیگر شما جلوگیری کنند.

 ژاکت‌های بافتنی یا روسری‌های ترمه را با چند قطره مایع شوینده ملایم بشویید:

یک سطل یا سینک را با آب سرد پر کنید، صابون را به آن اضافه کنید و لباس‌ها را به اطراف بچرخانید. سطل را خالی کنید، دوباره با آب سرد پر کنید و دوباره بچرخانید تا تمیز شوند. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید تا تمام صابون خارج شود.

 شستن کت‌ها و پالتو‌ها:

به طور معمول با مواد شوینده دلخواه خود بشویید، اما هنگام خشک کردن از نرم‌کننده استفاده نکنید زیرا می‌تواند به خاصیت فتیله شدن پارچه آسیب برساند.

 شستن بوت‌ها:

کفش‌های بدبو را در یک سطل پر از آب سرد 120 میلی‌لیتر سرکه سفید و یک درپوش پودر لباسشویی خیس کنید سپس آن‌ها را آویزان کنید تا خشک شوند. از یک پارچه صابونی مرطوب برای مرتب کردن قسمت بیرونی چکمه‌ها استفاده کنید، سپس قبل از قرار دادن آن در داخل چکمه مقداری جوش شیرین خنثی‌کننده بو بپاشید.

یک شوینده غلیظ انتخاب کنید:

علاوه بر تغییرات انرژی و صرفه‌ جویی در هزینه مانند شستشو با آب سرد می‌توانید یک شوینده غلیظ نیز انتخاب کنید.

 

منبع:

www.cleanipedia.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان