نحوه تمیز کردنن و شست و شوی پتوی سنگین

پتو‌های وزن دار و سنگین ملافه‌های محبوبی هستند که بسیاری از مردم آن را برای خواب بهتر، تسکین اضطراب و کاهش درد مفید می‌دانند. شستن پتو آسان است اما باید زمان زیادی (حداکثر ۴۸ ساعت) برای خشک کردن در نظر بگیرید.

نحوه تمیز کردنن و شست و شوی پتوی سنگین

پتو‌های وزن دار و سنگین ملافه‌های محبوبی هستند که بسیاری از مردم آن را برای خواب بهتر، تسکین اضطراب و کاهش درد مفید می‌دانند. شستن پتو آسان است اما باید زمان زیادی (حداکثر 48 ساعت) برای خشک کردن در نظر بگیرید.

 

آنچه شما نیاز دارید:

  • ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا
  •  وان حمام
  •  قفسه خشک کن بزرگ و محکم
  •  ورق پلاستیکی یا برزنت

دستورالعمل شستن پتوی وزن دار

 پوشش بیرونی را بردارید:

بسیاری از پتو‌های وزن دار دارای روکش لحاف مانندی هستند که می‌توان آن را جدا کرد. معمولاً گره‌های داخلی وجود دارد که باید قبل از برداشتن روکش شل شوند.

 لکه‌ها را بررسی کنید:

اگر پتو تمیز به نظر می‌رسد و بوی تازه می‌دهد اما لکه دارد ممکن است بتوانید به جای تمیز کردن کامل آن ناحیه را تشخیص دهید. قبل از شستشو به دنبال لکه‌های خاص باشید و با توجه به نوع لکه آن‌ها را از قبل درمان کنید. بیشتر لکه‌های غذا و نوشیدنی را می‌توان با درمان لکه بر پایه آنزیمی از بین برد. مقدار کمی را روی محل لکه دار بمالید و با انگشتان خود آن را روی پارچه بکشید.

 آمادگی برای شستشوی دست:

اگر پتو را با دست می‌شویید وان حمام خود را به خوبی تمیز کنید تا مطمئن شوید که هیچ محصول یا کثیفی وجود ندارد که بتواند پارچه را لکه دار کند. وان را با آب سرد یا ولرم پر کنید و مواد شوینده توصیه شده را اضافه کنید. وقتی صحبت از شوینده به میان می‌آید کمتر است. شما نمی‌خواهید باقیمانده محصول بیش از حد برای شستشو باقی بماند. مواد شوینده را در آب بچرخانید تا مطمئن شوید که به خوبی مخلوط شده است.

 نحوه شستن با دست:

پتو را در محلول آب و مواد شوینده پایین بیاورید. مطمئن شوید که کل پتو زیر آب است. آب را به آرامی از طریق پارچه فشار دهید. بگذارید پتو حداقل 15 دقیقه خیس بخورد. پتو را از آب صابون بردارید و وان را تخلیه کنید. وان را با آب خنک تازه پر کنید و دوباره آن را پر کنید. فرآیند شستشو را تکرار کنید تا جایی که کفی باقی نماند. وان را تخلیه کنید و آب اضافی را به آرامی فشار دهید.

خشک کردن پتوی سنگین به چه صورت است؟

تنها نوع پتوی وزنی که می‌توان آن را در چرخه حرارت کم در خشک‌کن اتوماتیک خشک کرد، پتویی است که با دانه‌های میکروگلاس پر شده است. همه پتو‌های دیگر باید صاف خشک شوند.

نتیجه‌گیری:

هنگامی که پتو وزن دار کاملاً خشک شد می‌توان آن را وارد کرد و به پوشش بیرونی وصل کرد. اگر شستن پتو در خانه برایتان سخت و مشکل است پتو‌های خود را به خشکشویی ببرید تا به خوبی شسته شوند.

 

منبع:

www.thespruce.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان