استان قزوین، تابستان امسال با کمبود برق مواجه خواهد بود

استاندار قزوین گفت: در سال جاری با کمبود تولید برق و تراز منفی برق مواجه هستیم و نباید به دلیل عدم صرفه‌جویی در مصرف برق، بخش تولید را از انرژی برق محروم کنیم.

استان قزوین، تابستان امسال با کمبود برق مواجه خواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین روز شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین با بیان اینکه نمایندگان بخش خصوصی در این شورا باید حضور فعال‌تری داشته باشند، گفت: در فضای آتی کشور باید برای موضوعات اولویت‌گذاری کنیم و آن مواردی که در استان قابلیت اجرا دارند خیلی سریع تصمیم‌گیری، نهایی و از دایره پیگیری خارج شود.

او با بیان اینکه برای نمونه در بحث اصلاح یارانه مشکلی را مرغ‌داران با اداره امور مالیاتی داشتند که در استان برطرف شد، افزود: به نظر می‌رسد برخی از موضوعات از جمله گمرک و تامین‌اجتماعی با اختیارات استانی برطرف می‌شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: برخی از مواردی که در این شورا تصویب می‌شود، باید درخواست شود تا در دستگاه‌های ملی هم تصویب شود چراکه اختیارات استان در برخی از موضوعات محدود است و نمی‌تواند برای هر موضوعی مصوبه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برق یکی از مباحث جدی در شرایط فعلی است و به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر تمامی کنش‌های اقتصادی اثرگذار است و در همین راستا از مردم درخواست می‌کنیم در مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی در آن جدیت داشته باشند.

او گفت: در سال جاری با کمبود تولید برق و تراز منفی برق مواجه هستیم و نباید به دلیل عدم صرفه‌جویی در مصرف برق، بخش تولید را محروم از انرژی برق کنیم.

اعلایی افزود: البته موضوع برق در فصل گرم امسال مدیریت می‌شود، ولی در این زمینه صرفه جویی مردم هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار قزوین بیان کرد: تأمین مالی زنجیره‌ای موضوع خوبی است که بخشی از مشکلات را برطرف می‌کند و به عنوان یک روش متداول در دنیا شناخته می‌شود که متاسفانه به تازگی در ایران مطرح شده و اجرای آن اقتصاد را واقعی، شرایط تجارت را تسریع و بنگاه‌ها را به سمت‌وسوی تعامل بیشتر می‌برد.

در پایان جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین، یک فعال اقتصادی موفق در حوزه کشاورزی با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین مورد تجلیل قرار گرفت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان