ویژگی های مهم اکانت آیپی تیوی چیست ؟

اکانت IPTV ( تلویزیون پروتکل اینترنت) در واقع پخش برنامه های تلویزیونی از طریق اینترنت است . برخلاف تلویزیون های سنتی ، IPTV امکان تعامل دو طرفه بین کاربر و ارائه دهنده تلویزیون را فراهم می کند

اکانت IPTVدر دهه های پیش تماشای شبکه های تلویزیونی زنده و فیلم و سریال  فقط از طریق تلویزیون کابلی و ماهواره‌ای در دسترس بود و به دلیل کمبود تجهیزات مناسب برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و نصب آن ، امکان استفاده از اکانت IPTV وجود نداشت.

 همچنین برای مشاهده شبکه ها زنده و برنامه های تلویزیونی و یا دیدن فیلم ها و سریال ها انعطاف کافی وجود نداشت . به عنوان مثال، اگر یکی از برنامه های مورد علاقه خود را به دلیل در دسترس نبودن تلویزیون از دست میدادیم ، باید برنامه روزانه خود را تغییر میدادیم تا در نیمه های شب از خواب بیدار شویم تا برنامه از دست داده شده خود را مشاهده کنیم .

در سال های بعد ، با افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت ، و با استفاده از اکانت آیپی تیوی دیگر نیازی به بیدار شدن برای دیدن  تکرار محتوای مورد علاقه خود نداریم . اکانت آیپی تیوی این مشکلات را حل می کند . اکنون می‌توانیم هر برنامه تلویزیونی یا فیلم یا سریالی را که هنوز ندیده‌ایم با قابلیت‌هایی که یک اکانت IPTV در هر لحظه به ما ارائه می‌دهد تماشا کنیم .

تلویزیون اینترنتی چیست و چگونه کار می کند؟

تلویزیون اینترنتی

اکانت IPTV ( تلویزیون پروتکل اینترنت) در واقع پخش برنامه های تلویزیونی از طریق  اینترنت است .  برخلاف تلویزیون های سنتی ، IPTV امکان تعامل دو طرفه بین کاربر و ارائه دهنده تلویزیون را فراهم می کند .کاربران می توانند هر محتوایی را که می خواهند تماشا کنند و زمان تماشای آن را انتخاب کنند و برنامه مورد نظر را به سمت جلو یا عقب شیفت دهند .

در تلویزیون های سنتی محتوا را در زمان های مشخص پخش می شد ، در حالی که اکانت تلوزیون اینترنتی از سرورهایی استفاده می کند که محتوای فیلم و سریال پخش شده را روی خود ذخیره می کنند و امکان تایم شیفت را ارائه می کنند  .

نحوه کار اکانت IPTV چگونه است ؟

هنگامی که یک کاربر درخواست مشاهده یک محتوا را به ارائه کننده سرویس آیپی تیوی می فرستد :

  1. محتوای موجود بر روی سرورها به فرمت دیجیتالی کدینگ می شود .
  2. سپس  بسته های کد گذاری شده از طریق اینترنت به سمت گیرنده فرستاده می شود .
  3.  بسته ارسال شده از سمت سرور در محل کاربر دریافت می شود و مجدداً به فرمتی کد گذاری می شود که تلویزیون کاربر می تواند آن را پخش کند .

نکته :

اگر تلویزیون کاربر دارای قابلیت نصب برنامه برای اکانت آی پی تی وی نباشد ، یا به اصطلاح تلویزیون از نوع اسمارت نباشد ، می توان با تهیه اندروید باکس مناسب و با اتصال وصل کردن آن از طریق کابل HDMI به تلویزیون ، محتوا را از طریق اندروید باکس دیکد کرده و بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش داد .

معرفی بخش های مختف اکانت IPTV

اکانت IPTV را می توان به طور از نظر قالب محتوایی به چند دسته زیر طبقه بندی کرد.

1. قابلیت شیفت زمانی در IPTV

این قابلیت در اکانت آیپی تیوی به کاربران این امکان می دهد محتوای قبلاً پخش شده مانند مسابقات ورزشی ، تاک شو ها ، فیلم و سریال و غیره را تماشا کنند . این ویژگی به طور کلی تا چند روز پس از پخش ، در دسترس کاربران خواهد بود و پس از آن از روی سرورها حذف می شود . به این وِیژگی اصطلاحا Time-Shift یا شیفت زمانی گفته می شود .

2. امکان پخش LIVE اکانت IPTV

پخش زنده تلویزیون امکان پخش مستقیم برنامه های تلویزیونی را از طریق اکانت آیپی تیوی مستقیماً برای کاربر فراهم می کند. این مورد در شبکه های ورزشی همچون بین اسپورت  ، یا اخبارزنده بسیار محبوب است .

3. محتوای درخواستی یا VOD

پلتفرم های معروف دنیا همچون نتفلیکس و اچی بی او ، از قابلیت VOD استفاده می کنند . با این ویژگی می توان فیلم ها و سریال های مختلف را بر روی سرورهای آی پی تی وی قرار داد و کاربر در هر زمانی که می خواهد می تواند با جستجوی محتوای مد نظر خود به ان دسترسی پیدا کند . همچنین امکان ایجاد دسته بندی و فیلترهای محتلف در بخش VOD باعث تجربه کاربری جذابی خواهد شد .

جمع بندی : توجه داشته باشید برای استفاده از اکانت آیپی تیوی روی هر پلتفرم ، داشتن دستگاه مناسب مثل تلویزیون هوشمند و همچنین اینترنت با کیفیت ضروری خواهد بود و پیش ازتهیه هر سرویس تلویزیون اینترنتی درباره آن تحقیق لازم را انجام دهید و تست IPTV را انجام دهید  تا بتوانید محتوای مورد علاقه خود را بدون دردسر و با خیال راحت مشاهده کنید .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان