آیا احتمال باردار شدن در دوران قاعدگی وجود دارد؟

چه قدر احتمال دارد که در دوران قاعدگی باردار شویم؟

آیا احتمال باردار شدن در دوران قاعدگی وجود دارد؟

چه قدر احتمال دارد که در دوران قاعدگی باردار شویم؟

واقعیت این است که زنان کمتر در زمان پریود باردار می شوند. قاعدگی نقطه‌ای از چرخه قاعدگی را نشان می‌دهد که در آن تخمکی که توسط اسپرم بارور نشده است خارج شده و با خون تخلیه می‌شود. هنوز هم می توان تخمک را در طول دوره قاعدگی بارور کرد اما ممکن است تخمک در حال تخلیه نباشد.

آیا با وجود پریود شدن می‌توان باردار شد؟

باردار شدن در دوران قاعدگی بیشتر به زمان ورود اسپرم به واژن و زمان تخمک گذاری مربوط می شود. هنگامی که تخمک شما آزاد می شود تنها 24 ساعت فرصت دارد تا بارور شود. با این حال اسپرم می تواند به مدت پنج روز در دستگاه تناسلی زنده بماند. این بدان معنی است که شما بر اساس تخمک بارور نشده ای که با خون تخلیه می شود باردار نمی شوید. شما باردار می شوید زیرا مدت کوتاهی پس  از رابطه جنسی شروع به تخمک گذاری کرده و اسپرم هنوز در سیستم شما زنده است. برخی از زنان با تخمک گذاری خون دارند و برخی از آنها ممکن است به دلایلی مانند عفونت یا ناهنجاری های دهانه رحم در زمان های متفاوتی از ماه دچار خونریزی شوند. این بدان معنی است که شما در طول مدت  خونریزی مانند دوران قاعدگی تخمک بارور نشده را تخلیه نمی کنید. خانم‌ها باید پریود خود را پیگیری کنند تا به درستی بفهمند پریود چیست و انواع دیگر خونریزی چه معنی می دهد. این نه تنها برای تعیین اینکه آیا باردار هستید مهم بوده بلکه برای کمک به شناسایی سایر مسائل مانند عفونت مهم است.

چه قدر احتمال دارد که در دوران قاعدگی باردار شویم؟

چرخه قاعدگی به طور معمول 28 روز است که خونریزی از روز اول شروع می شود و تخمک گذاری در روز 14 اتفاق می افتد. برای اینکه شما باردار شوید باید در این چرخه چیزی متفاوت باشد. پریود در بیشتر موارد دو تا هشت روز طول می کشد. اگر در روز هشتم رابطه جنسی داشتید و اسپرم ها می توانستند به مدت پنج روز در سیستم شما زنده بمانند امکان بارداری وجود دارد. زنانی که سیکل‌های کوتاه‌تری دارند بیشتر امکان دارد که با داشتن رابطه جنسی در دوران قاعدگی خود باردار شوند زیرا زمان کمتری بین پایان پریود و تخمک‌گذاری وجود دارد. کسانی که پریودهای منظمی دارند کمترین شانس باردار شدن را در طول دوره خود دارند و فقط به این دلیل است که زمان کافی برای شروع تخمک گذاری وجود ندارد اما اگر سیکل شما کوتاه باشد امکان تلقیح وجود دارد و منی تا روزهای بعد از رابطه جنسی زنده می ماند. اگر زود رابطه داشته باشید این می تواند منجر به بارداری شود.



چگونه از بارداری پیشگیری کنیم؟

از آنجایی که هیچ تضمینی وجود ندارد که شما نمی توانید در دوران قاعدگی باردار شوید ممکن است همچنان بخواهید از کنترل بارداری استفاده کنید. پیشگیری از بارداری همچنان بهترین روش شما برای جلوگیری از بارداری ناخواسته خواهد بود. البته دلایل دیگری نیز برای استفاده از داروهای ضدبارداری خاص مانند کاندوم برای کمک به محافظت در برابر بیماری های مقاربتی وجود دارد اما استفاده از قرص های ضدبارداری و سایر داروهای پرمصرف می تواند به محافظت در برابر بارداری ناخواسته کمک کند. برای کسانی که نمی خواهند از یک روش پیشگیری از بارداری استفاده کنند اما می خواهند بهترین شانس را برای جلوگیری از بارداری ناخواسته داشته باشند روش های تنظیم خانواده طبیعی موثرتری وجود دارد. این روش‌ها شامل روش‌های Billings، Creighton و Marquette هستند سطوح مخاط دهانه رحم را ردیابی می‌کنند. روش Marquette همچنین سطح استروژن و سطح هورمون جسم زرد را ردیابی می کند. استفاده صحیح از کنترل بارداری همیشه گام مهمی در پیشگیری از بارداری ناخواسته خواهد بود.

 

منبع:

mom.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان