در شهرهای بزرگ چه اقامتگاهی اجاره کنیم؟

تا حالا از خودتان سوال پرسیده‌اید که چرا این روزها آمار اجاره کردن اقامتگاه از گرفتن اتاق در هتل‌ها بیشتر است؟ شاید در نگاه اول هتل یک گزینه راحت، مجهز و کم دردسر­تر به نظر برسد؛ ولی وقتی به فاکتور پرداختی هتل نگاه می‌کنید سرتان گیج می‌رود

در شهرهای بزرگ چه اقامتگاهی اجاره کنیم؟

تا حالا از خودتان سوال پرسیده‌اید که چرا این روزها آمار اجاره کردن اقامتگاه از گرفتن اتاق در هتل‌ها بیشتر است؟ شاید در نگاه اول هتل یک گزینه راحت، مجهز و کم دردسر­تر به نظر برسد؛ ولی وقتی به فاکتور پرداختی هتل نگاه می‌کنید سرتان گیج می‌رود. اجاره یک اقامتگاه مناسب علاوه بر آزادی عمل بیشتر حساب بانکی‌تان را هم پر نگه می‌دارد.

البته برای اجاره اقامتگاه باید به بعضی جزئیات ساده ولی مهم دقت کنید. در سفرهای تفریحی، زیارتی و کاری خصوصا در شهرهای بزرگ چه اقامتگاهی اجاره کنیم؟ این دقیقا همان سوالی است که ما در ادامه مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

 دنبال چه‌جور اقامتگاهی هستید؟

اقامتگاه‌های ویلایی، بومگردی و سنتی، آپارتمان و سوئیت از رایج‌ترین انواع اقامتگاه هستند که می‌توانید در سفرتان اجاره کنید. اینکه در شهرهای بزرگ دنبال چجور اقامتگاهی هستید بستگی به عوامل مختلفی دارد. اول از همه بهتر است نوع سفرتان را مشخص کنید و با این دید پیش بروید که چه اقامتگاهی برای سفرتان مناسب‌تر است. به‌عنوان مثال اگر یک سفر کاری به شهر اصفهان دارید مسلما نیازی به یک اقامتگاه ویلایی ندارید.

برای اجاره اقامتگاه حتما با خودتان به این سوالات هم جواب بدهید که اقامتگاه مورد نظر برای چند نفر مناسب است؟ چند اتاق‌خواب دارد؟ پارکینگ دارد یا نه؟ برای کودکان مناسب است یا نه؟ این قبیل سوالات به شما کمک خواهند کرد تا در انتخاب نوع اقامتگاه هوشمندانه‌تر عمل کنید.

 

چقدر بودجه برای اجاره اقامتگاه در اختیار دارید؟

یکی از برگ برنده‌های اقامتگاه نسبت به هتل هزینه‌های کمتر است. اگر برای انتخاب اقامتگاه در شهرهای بزرگ دید اقتصادی داشته باشید قطعا از انتخابتان پشیمان نخواهید شد. یکی از بهترین کارهایی که موقع انتخاب اقامتگاه می‌شود انجام داد تعیین کردن بودجه است.

برای این کار قبل از جستجو برای اقامتگاه یک مبلغ را به‌عنوان بودجه تعیین کنید و با توجه به مبلغ حدودی که تعیین کرده‌اید دنبال گزینه‌های مناسب بگردید. معمولا با این کار همیشه بهترین گزینه‌ها را پیدا می‌کنید و بعدا بابت یکی نبودن دخل و خرج به مشکل بر نمی‌خورید.

 حواستان به موقعیت مکانی اقامتگاه و مسیرهای دسترسی باشد

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در اجاره کردن اقامتگاه خصوصا در شهرهای بزرگ مثل تهران، شهر مشهد و...باید به آن توجه کنید موقعیت مکانی اقامتگاه و مسیرهای دسترسی است. گاهی اوقات یک اقامتگاه متوسط با مسیر دسترسی خوب بهتر از یک اقامتگاه عالی با مسیر دسترسی بد است.

قبل از اجاره اقامتگاه در شهرهای بزرگ بد نیست نگاهی هم به آدرس اقامتگاه موردنظر و موقعیت آن روی نقشه داشته باشید و از خودتان بپرسید که آیا مسیر دسترسی به آن برای شما مناسب است؟ در خیابان‌های اطراف طرح ترافیک وجود دارد یا نه؟ دسترسی به حمل‌ونقل عمومی چطور است؟

جاهای معتبر را برای اجاره اقامتگاه انتخاب کنید

کلاه‌بردارها از هر فرصتی برای ضربه زدن به بقیه و پر کردن جیب‌های خودشان استفاده می‌کنند. برای اینکه بتوانید با خیال راحت اقامتگاه مورد نظرتان را پیدا و آن را اجاره کنید باید جاهای مطمئن و مورد تایید سراغ داشته باشید. پلتفرم‌های اجاره اقامتگاه مثل پینورست برای همین راه‌اندازی شده‌اند.

شما می‌توانید با مطالعه قوانین اجاره اقامتگاه در سایت پینورست با خیال راحت اقامتگاه دلخواهتان را پیدا کنید.

 امکانات اقامتگاه را خوب بررسی کنید

اینکه موقع اجاره اقامتگاه انتظار چه سطحی از امکانات را دارید کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد. معمولا امکانات یک اقامتگاه تاثیر مستقیمی روی قیمت آن اقامتگاه می‌گذارند؛ مثلا هزینه اجاره یک ویلای استخر دار در شهر تهران مسلما بیشتر از یک آپارتمان کوچک است.

معمولا همه اقامتگاه‌هایی که برای اجاره در نظر گرفته می‌شوند امکاناتی مثل مبلمان، تخت خواب، تلویزیون، وسایل آشپزخانه و چیزهایی از این قبیل را دارند.

 نظرات و امتیازهای مسافران قبلی را بررسی کنید

استفاده از تجربه دیگران می‌تواند یک کمک خیلی بزرگ برای داشتن یک انتخاب درست باشد. اگر یک اقامتگاه مناسب نیازتان را پیدا کردید و قصد اجاره آن را داشتید ولی هنوز دودل و سردرگم بودید می‌توانید از نظرات، امتیازات و انتقادهای کسانی که قبلا همان اقامتگاه را اجاره کرده‌اند استفاده کنید.

 دور اقامتگاههای غیربهداشتی را خط بکشید

قرار نیست که بعد از پرداخت یک هزینه برای اجاره اقامتگاه و پا گذاشتن به داخل آن به کلی چیز کثیف مثل ملافه و بالش‌های لکه‌­دار و سطل‌های پر از زباله یا سرویس بهداشتی کثیف بر بخورید. البته اطلاع پیدا کردن از وضعیت بهداشت یک اقامتگاه هم کار چندان ساده‌ای نیست.

یکی از راه‌ها استفاده از همان نظرات، امتیازات و نقدهای مسافران قبلی است؛ ولی ما پیشنهاد می‌کنیم از اقامتگاه‌های درجه یک بهداشتی و استریل که قبل از سفر مورد بازرسی قرار گرفته‌اند استفاده کنید. این اقامتگاه‌ها را در سایت پینورست پیدا خواهید کرد.

 اقامتگاه های با امنیت بالا را انتخاب کنید

قبل از اجاره اقامتگاه در شهرهای بزرگ حتما به این نکته توجه کنید که اقامتگاه­‌های خارج از شهر خصوصا آن‌هایی که در نقاط دور افتاده قرار دارند امنیت چندان بالایی ندارند و بهتر است دنبال گزینه‌های مناسب‌تر بگردید. کسی که اقامتگاه را به شما اجاره می‌دهد طبق قانون موظف است امنیت آنجا را برای ورود و اقامت مسافرها تامین کند؛ اما شما هم محض اطمینان موقع تحویل گرفتن اقامتگاه حتما قفل‌های در و پنجره‌ها و چیزهای از این قبیل را به‌خوبی چک کنید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان