به چه علت کودکان در یادگیری تنبل هستند؟

هر کودکی توانایی‌های خود را دارد. به عنوان مثال کسانی که در ریاضیات خوب هستند به راحتی زبان را یاد نمی‌گیرند یا کسانی که به زبان علاقه دارند در به خاطر سپردن فرمول‌ها مشکل دارند

به چه علت کودکان در یادگیری تنبل هستند؟

مشکل در یادگیری:

هر کودکی توانایی‌های خود را دارد. به عنوان مثال کسانی که در ریاضیات خوب هستند به راحتی زبان را یاد نمی‌گیرند یا کسانی که به زبان علاقه دارند در به خاطر سپردن فرمول‌ها مشکل دارند. باید درک کرد که مشکلات یادگیری با بلوف کردن حل نمی‌شود. والدین باید در همراهی و حفظ انگیزه فرزندان خود صبور باشند تا کودک به خوبی با این مشکل کنار بیاید.

داشتن مشکل در خواب:

بر اساس یک مطالعه کمبود خواب می‌تواند بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی کودک تأثیر بگذارد. کم خوابی می‌تواند خواب کودک را به تأخیر بیندازد. این بدان معناست که والدین باید بر روی ساعات خواب خود کنترل داشته باشند تا کودک بتواند همچنان فعالیت‌های عادی خود را در روز بعد انجام دهد.

کنترل بیش از حد والدین:

از یک طرف کنترل والدین ضروری است اما از سوی دیگر کودکان برای کنترل فعالیت‌های خود نیاز به استقلال دارند. کودکانی که درگیر یادگیری اجبار نمی‌شوند و تحت فشار نیستند انگیزه بهتری برای یادگیری دارند.

خوب نبودن رابطه کودک و والدین:

یک رابطه خوب را می‌توان به عنوان داشتن صمیمیت عاطفی و حمایت تعریف کرد. این رابطه می‌تواند در کودکان انگیزه ایجاد کند. از سوی دیگر روابط متشنج می‌تواند استرس ایجاد کند و کودکان را از درگیر شدن در فعالیت‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برند منصرف کند.

تعامل نداشتن:

این فعالیت چه جالب باشد چه نباشد نیاز به تعامل هر دو طرف دارد. کودکان برای داشتن انگیزه بیشتر به فضای سرگرم‌کننده نیاز دارند اما همه چیز باید با علایق کودک تنظیم شود. در غیر این صورت انگیزه خود را از دست می‌دهند و در انجام فعالیت‌ها تنبل هستند.

 

منبع:

voi.id

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان