علیرضا دبیر در آستانه رد صلاحیت از کشتی

مهر نوشت: علیرضا دبیر که ریاست فدراسیون کشتی را برعهده دارد و برای انتخابات پیش‌رو ثبت نام کرده، به عنوان «استادیار» در یکی از دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند که همین امر ممکن است منجر به رد صلاحیت او شود.

علیرضا دبیر در آستانه رد صلاحیت از کشتی

ثبت نام از نامزدهای پست ریاست فدراسیون کشتی 19 اردیبهشت به پایان رسید و علیرضا دبیر رئیس فعلی فدراسیون، به عنوان اولین نامزد برای ادامه حضورش در این مسئولیت ثبت نام کرد. برای ریاست این فدراسیون 15 نفر ثبت نام کرده‌اند اما هنوز تأیید صلاحیت مدیریتی این افراد از سوی مراجع ذیصلاح اعلام نشده است.

ثبت نام علیرضا دبیر به عنوان اولین نفر و در شرایطی که رئیس فدراسیون کشتی باقی مانده است، ذهنیت یکطرفه بودن انتخابات را تقویت کرد. به ویژه این که او از مسئولیتش کناره گیری نکرده و همچنان به عنوان رئیس مجامع هیات‌ها را برگزار می کند و این احتمال را به وجود می‌آورد که در رای و نظر اعضای مجمع تاثیرگذار باشد.

علیرضا دبیر که دوره پرنوسان و البته پرحاشیه ای را در فدراسیون کشتی سپری کرده است، در این مدت هر چند توانسته زیرساخت‌های مناسبی را برای کشتی ایجاد کند اما در ایجاد حاشیه و درگیری هم کارنامه پروپیمانی دارد. از مشاجره و درگیری لفظی با معاون وزیر ورزش تا انتقادات تند و درگیری‌های کلامی با رئیس پیشین و رئیس فعلی کمیته ملی المپیک و البته پایانی بر حاشیه‌ها با بیرون کردن یک خبرنگار در مجمع هیات مازندران!

به این موارد باید انتشار چند کلیپ از علیرضا دبیر را هم اضافه کرد که حاشیه‌هایی را برای او ایجاد و باعث واکنشش شد. با این حال او ثبت نام کرده و باید منتظر تایید صلاحیت مدیریتی باشد. هر چند به نظر می‌رسد با توجه به قوانین سفت و سختی که در اساسنامه جدید انتخابات فدراسیون‌های ورزشی اعمال شده کار علیرضا دبیر برای کسب دوباره کرسی ریاست این فدراسیون سخت خواهد بود.

طبق دستور العمل لازم الاجرای دیوان عدالت اداری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به صورت همزمان نمی‌توانند در دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا کنند. بر اساس رأی شماره 2959 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع «حکم مقرر در ماده 8 آیین‌نامه اجرایی تبصره 2 ماده 21 و ماده 121 قانون مدیریت خدمات کشوری (موضوع تصویب‌نامه شماره 20461/44295 1389/1/31 هیأت وزیران) در خصوص مأموریت کارمندان رسمی یا پیمانی دستگاه‌های اجرایی مستثنی شده در ماده 117 قانون مدیریت خدمات کشوری و نیز مأموریت اعضای هیأت علمی رسمی یا پیمانی به دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مذکور، ابطال شد.»

براساس رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، ماموریت اعضای هیات علمی رسمی یا پیمانی به وزارت ورزش یا یکی از فدراسیون‌های ورزشی یا حتی ماموریت کارمندان فدراسیون ورزشی به وزارت ورزش با صدور مجوز امکان پذیر نخواهد بود و این افراد باید به مرکز فعالیت خود بازگشته و فعالیت‌های آموزشی خود را از سر بگیرند.

این قانون می‌تواند مانع از حضور علیرضا علیرضا دبیر در انتخابات فدراسیون کشتی شود. او با مرتبه علمی استادیار عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است. این افراد طبق قانون چون در استخدام دانشگاه هستند و جزو اعضای هیات علمی دانشگاه محسوب می‌شوند همزمان نمی‌توانند به عنوان رئیس سکان هدایت یک فدراسیون را برعهده بگیرند.

با این شرایط باید منتظر اعلام نظر مراجع ذیصلاح برای تایید صلاحیت مدیریتی علیرضا دبیر و سایر نامزدها ماند تا تکلیف نفرات نهایی برای رقابت بر سر صندلی ریاست این فدراسیون مهم و پرمدال مشخص شود.

251251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان