واکنش آمریکا به اقدام چین: تحمل نخواهیم کرد

ایسنا نوشت: وزیر بازرگانی ایالات متحده به دنبال اعمال ممنوعیت از سوی چین برای خرید تراشه‌های شرکت آمریکایی «میکرون» اعلام کرد که واشنگتن این اقدام را تحمل نخواهد کرد.

واکنش آمریکا به اقدام چین: تحمل نخواهیم کرد

خبرگزاری رویترز، جینا ریموندو در یک کنفرانس خبری پس از نشست وزرای تجارت در مذاکرات «چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه» به رهبری ایالات متحده گفت که واشنگتن قاطعانه با اقدامات چین علیه شرکت میکرون مخالف است.

وزیر بازرگانی آمریکا در این کنفرانس خبری مدعی شد که این اقدام‌ها بدون هیچ مبنایی فقط یک شرکت آمریکایی را هدف قرار داده و به عنوان اجبار اقتصادی در نظر گرفته می‌شود. وی افزود که واشنگتن آن را تحمل نخواهد کرد و همچنین به باور آمریکا این اقدام موفقیت آمیز نخواهد بود.

رگولاتور فضای سایبری چین در 21 مه (31 اردیبهشت) اعلام کرد که «میکرون»، بزرگترین سازنده تراشه‌های حافظه آمریکا، در بررسی امنیتی شبکه خود ناکام مانده و به همین دلیل اپراتورهای زیرساخت‌های مهم از خرید از این شرکت منع می‌شوند که این امر به کاهش درآمد این شرکت منجر خواهد شد.

این تصمیم به دنبال آن گرفته شد که اعضای گروه 7 با ابتکارهای جدیدی برای مقابله با آنچه «اجبار اقتصادی» چین عنوان شده، توافق کردند.

ریموندو خاطر نشان کرد: همانطور که در (نشست هیروشیما) گروه 7 اعلام کردیم و همانطور که همیشه گفته ایم، ما با شرکایی که به این چالش مخصوص و چالش‌های مرتبط با روش‌های غیر بازاری چین رسیدگی می‌کنند، تعامل نزدیک داریم.

وی همچنین مساله شرکت میکرون را در ملاقات روز پنجشنبه با وانگ ونتائو همتای چینی خود مطرح کرده است.

وزیر بازرگانی آمریکا ابراز داشت که توافقنامه چارچوب اقتصادی هند و اقیانوسیه در زمینه زنجیره‌های تامین و دیگر محورهای مذاکرات با سرمایه گذاری‌های آمریکا در قانون 52 میلیارد دلاری تراشه‌ها بمنظور تقویت تولید نیمه هادی در کشور سازگار است.

ریموندو ادامه داد که سرمایه گذاری‌ها در قانون تراشه‌ها بمنظور تقویت و افزایش تولید بومی نیمه‌هادی‌ها است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان