طرح کاخ سفید برای مبارزه با یهودستیزی

ایسنا نوشت: فعالان در شبکه‌های اجتماعی از طرح آمریکا برای مبارزه با یهودستیزی انتقاد و اعلام کردند که این طرح هرگونه همبستگی یا فعالیتی را برای آزادی فلسطین سرکوب می‌کند.

طرح کاخ سفید برای مبارزه با یهودستیزی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، طرح کاخ سفید که روز پنج‌شنبه صادر شد شامل بهبود آموزش مربوط به یهودستیزی، تقویت امنیت جوامع یهود، معکوس کردن عادی سازی یهودستیزی، و ایجاد همبستگی بین جوامع برای مقابله با تعصب است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی از طرح آمریکا برای مبارزه با یهودستیزی انتقاد و اعلام کردند که این طرح هرگونه همبستگی یا فعالیتی را برای آزادی فلسطین سرکوب می‌کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: طی سال‌های گذشته شاهد تشدید انزجار و یهودستیزی بودیم. این قابل قبول نیست. ما باید مانع این مساله شویم.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی) اعلام کرد که یهودیان آمریکایی قربانیان 63 درصد از جنایت‌های انزجار شدند.

ادوارد میشل، نماینده شورای روابط آمریکایی-اسلامی گفت: ما برای ادامه همکاری با دوستانمان در جامعه یهودی برای مقابله با انزجار برنامه‌ریزی می‌کنیم. کاخ سفید طرح‌های استراتژیکی برای مقابله با تعصب از جمله اسلام هراسی دارد.

وی گفت: ما همچنین از استفاده کاخ سفید از زبانی که روشن می‌کند که این استراتژی ملی نباید برای نقض ضمانت‌های قانون اساسی درباره آزادی بیان یا آمیختن تعصب با فعالیت‌های حقوق بشری، از جمله دفاع از آزادی فلسطین و حقوق بشر مورد استفاده قرار گیرند، قدردانی می‌کنیم.

درحالی که برخی از طرح کاخ سفید استقبال کردند؛ اما این طرح به ویژه به دلیل اشاره به «دولت اسرائیل» در معرض انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که این گزارش‌ها به ضرر فلسطینی‌ها است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «این استراتژی تأکید مجددی بر پایبندی آمریکا به حق موجودیت اسرائیل و مشروع بودن آن و امنیتش است. زمانی که یهودیان به دلیل اعتقادات یا هویتشان هدف قرار می‌گیرند این یهودستیزی یک مساله غیرقابل قبول است. این استراتژی بر مبارزه با تهدیدات و مظاهر یهودستیزی در آمریکا متمرکز است. دولت آمریکا با رهبری وزارت خارجه به مبارزه با یهودستیزی خارج از آمریکا و در محافل بین‌المللی از جمله مبارزه با تلاش‌ها برای گرفتن مشروعیت از اسرائیل ادامه می‌دهد.

سناء سعید، از فعالان شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: این گزارش درباره یهودستیزی نیست، بلکه درباره سرکوب هرگونه همبستگی یا فعالیتی به خاطر آزادی فلسطین یا فعالیتی در مخالفت با تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی است چراکه مأموریت دفاع از طرح صهیونیسم سخت‌تر شده است و احتمالا به زودی شاهد سرکوب بیشتر فلسطینی‌ها و هم‌پیمانانشان باشیم.

یک فعال دیگر در این باره نوشت: آیا منظورتان افرادی است که از فلسطین حمایت کرده و به صورت علنی با جنایت‌های جنگی و کشتار جمعی به دست دولت نژادپرست صهیونیستی مخالفت می‌کنند؟ ایرادی ندارد، ایرادی ندارد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان