مشکل آب شرب شهرکرد بزودی برطرف می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به به کارگیری تلاش مضاعف برای تکمیل طرح های آبرسانی در دست اجرا در استان، گفت: مشکل آب شرب شهرکرد بزودی برطرف می شود

مشکل آب شرب شهرکرد بزودی برطرف می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،علی حیدری در جمع خبرنگاران و فعالان فضای مجازی استلن، تامین آب پایدار را از مهم‌ترین برنامه‌های استان طی 2 سال اخیر عنوان کرد و گفت: در همین راستا هفت طرح آبرسانی در دست اجراست

وی افزود: حدود 80 درصد آب مصرفی در استان از محل منابع زیرزمینی تامین می‌شود و در سال های گذشته اجرای طرح‌های آبرسانی با استفاده از منابع سطحی مغفول مانده بود از همین رو اجرای طرح‌های آبرسانی به جد در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.

حیدری ادامه داد: تسریع در اجرای طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت استان، انتقال آب سد باباحیدر، اجرای طرح نهضت آبرسانی به روستاها به همت قرارگاه امام حسن(ع) و اجرای سدهای گهرو، آقبلاغ، خرسان و چشمه علی از مهمترین طرح‌های آبرسانی استان به شمار می‌رود.

سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری در ادامه به کدورت آب شرب برخی مناطق شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: این مشکل اگرچه سال گذشته نیز رخ داد و با طرح‌های پدافندی آن را مدیریت کردیم اما امسال نیز این مشکل تکرار شده و یک تیم کارشناسی در محل چشمه در حال بررسی این چالش است.

حیدری تاکید کرد: میزان کدورت آب چشمه طی روزهای اخیر به 250 NTU رسیده است و تصفیه‌خانه خُلک که در مسیر انتقال آب قرار دارد و توانایی رفع این میزان کدورت را ندارد.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مسئولان برای رفع این مشکل، گفت: توزیع آب بین محلاتی که با مشکل کدورت آب مواجه هستند در دستور کار قرار گرفته و علاوه‌بر آن پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده آب چشمه دیمه به شهرکرد منتقل شود و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت استان در کوتاه مدت این مشکل را برطرف‌ کند.

سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای تامین آب پایدار برای شهرکرد در میان‌مدت نیز انتقال آب از سد غدیر باباحیدر در نظر گرفته شده و در بلندمدت (حدود یکسال آینده) تصفیه‌خانه کوانک پیش‌بینی شده است.

حیدری با قدردانی از صبوری مردم شهرکرد در مواجه با کدورت آب شرب، ادامه داد د: تمام تلاش مسوولان رفع این مشکل است و امید می‌رود در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.
46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان