اوکراین به زودی کمک‌های ناتو را دریافت می‌کند

ایسنا نوشت: اوکراین اعلام کرد، لیستی از نیازهای بشردوستانه فوری را به ناتو داده تا به پیامدهای انفجار سد کاخوفکا فایق آید و به زودی کمک‌هایی را از این ائتلاف نظامی دریافت می‌کند.

اوکراین به زودی کمک‌های ناتو را دریافت می‌کند

دمیترو کوله‌با وزیر خارجه اوکراین در جریان نشست کمیسیون اوکراین-ناتو گفت: من از ناتو و برخی از متحدان به دلیل آمادگی سریع آنها برای کمک به اوکراین جهت غلبه بر پیامدهای حمله تروریستی روسیه به نیروگاه برق‌آبی کاخوفکا سپاسگزارم.

در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است، وزیر خارجه از شرکای کی‌یف خواست تا توانمندی‌های دفاعی اوکراین را بیشتر تقویت کنند و به این نکته اشاره کرد که تهدید جنایت جدید روسیه تا زمانی که این کشور کنترل بخش‌هایی از اوکراین را دارد، باقی خواهد ماند.

وی همچنین از شرکای کی‌یف خواست تا در جریان نشست ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی در ماه ژوئیه تصمیماتی اتخاذ کنند که اوکراین را به عضویت کامل ناتو نزدیکتر می‌کند و افزود: این روند به نفع ائتلاف خواهد بود چون اوکراین در حال حاضر سهم قابل توجهی در امنیت منطقه یورو-آتلانتیک دارد.

این دیپلمات ارشد اوکراینی در ادامه گفت: عضویت کشور در ناتو از بروز جنگ‌های آتی پس از پایان جنگ اوکراین-روسیه با پیروزی ما در آن جلوگیری می‌کند.

وزیر خارجه اوکراین خاطرنشان کرد: اوکراین به عنوان بخشی از ائتلاف ناتو به یک سپر قابل قبول تبدیل می‌شود که از جبهه شرقی این ائتلاف حفاظت می‌کند و می‌تواند به صورت فعالانه یک مهاجم بالقوه را دور نگه دارد. شکی نیست که عضویت اوکراین در ناتو، این ائتلاف نظامی را قوی‌تر می‌کند.

روسیه و اوکراین روز سه‌ شنبه یکدیگر را به دلیل منفجر کردن سد کاخوفکا سرزنش کردند که باعث آبگرفتگی شهرک‌های همسایه، به خطر افتادن محصولات کشاورزی، تهدید منابع آبی و تخلیه ساکنان شده است.

مسکو همچنین اوکراین را متهم کرده که جریان آب شیرین دریافتی از مخزن کاخوفکا را به کریمه متوقف کرده که توسط سد مذکور تامین می‌شد، در حالیکه کی‌یف مدعی است روسیه تلاش کرده تا روند یک ضد حمله را کند کند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان