مانگاهای خارق‌العاده‌ای که هرگز انیمه نمی‌شوند

در حالت ایده‌آل، هر مانگای عالی باید در مقطعی یک انیمه شود اما چند مانگای خارق‌العاده هستند که به احتمال بسیار زیاد هرگز انیمه نمی‌شوند و دلایل بسیار خوبی برای این کار وجود دارد

مانگاهای خارق‌العاده‌ای که هرگز انیمه نمی‌شوند

در حالت ایده‌آل، هر مانگای عالی باید در مقطعی یک انیمه شود اما چند مانگای خارق‌العاده هستند که به احتمال بسیار زیاد هرگز انیمه نمی‌شوند و دلایل بسیار خوبی برای این کار وجود دارد. گاهی اوقات مانگا از نقطه نظر منتقدان موفق است و از نظر مالی عملکرد ضعیفی دارد یا گاهی اوقات موضوع آن به گونه‌ای است که نمی‌شود آن را در قالب انیمه در آورد یا استودیوها تمایل ندارند تا وقت بسیار زیادی را صرف انجام این کار کنند. همه این موارد باعث شدند تا از برخی از مانگاها انیمه ساخته نشود.

10. مانگای سایرن

مانگای سایرن (Psyren) اثری است که توانست توجه برخی از مخاطبان را به خودش جلب کند و در اواخر دهه 2000 و اوایل دهه 2010 در بین مخاطبان محبوبیت داشت و دلیل آن نیز داستان علمی تخیلی جذاب و هنر درخشانش بوده است. با وجود اینکه این اثر در بین مخاطبان محبوبیت داشت اما از نظر مالی نتوانست به موفقیت برسد و از همین رو، ساخت اقتباسی انیمه‌ای بر اساس آن دور از انتظار به نظر می‌رسد.

9. مانگای تنها چیزی که نیاز داری کشتن است

مانگای تنها چیزی که نیاز داری کشتن است (All You Need Is Kill) اثری از هیروشی ساکورازاکا به شمار می‌رود که تاکنون در قالب رمان گرافیکی به تصویر کشیده و همچنین در قالب لایو اکشن نیز تحت عنوان لبه فردا (Edge of Tomorrow) به نمایش درآمده است. متأسفانه فیلم «لبه فردا» نتوانست تحسین منتقدان را برانگیزد و در گیشه نیز به فروش متوسط 370 میلیون دلاری دست پیدا کرد و همین نیز سبب شد تا دنباله آن ساخته نشود. عدم موفقیت این فیلم لایو اکشن نیز سبب شد تا ساخت انیمه‌ای بر اساس این مانگا دور از دسترس باشد.

8. مانگای پرتگاه پسر

یکی دیگر از مانگاهایی که احتمالاً بر اساس آن انیمه ساخته نخواهد شد، مانگای پرتگاه پسر (Boy’s Abyss) از ریو می‌ننامی است که درامی جذاب با هنری بسیار زیبا و توسعه کاراکتری عالی است اما پیرامون موضوعات بسیار حساسی همچون افسردگی و خودکشی است و گاهی اوقات نیز تصاویری بسیار صریح و نامناسب دارد. از همین رو، ساخت اقتباسی انیمه‌ای بر اساس آن دور از ذهن است و در صورت ساخت نیز احتمالاً ممیزی زیادی روی آن اعمال خواهد شد.

7. مانگای سرزمین حیوانات

مانگای سرزمین حیوانات (Animal Land) دومین اثر برجسته از ماکوتو ریکو است و از جمله مانگاهایی است که ساخت اقتباسی انیمه‌ای بر اساس آن‌ها دور از انتظار است. این مانگا حاوی تصاویری تاریک و موضوعات سنگین است که با این وجود توانست تحسین منتقدان را برانگیزد اما از نظر مالی نتوانست به موفقیت قابل‌قبولی برسد و از همین رو ساخت انیمه‌ای از آن بعید است.

6. مانگای ماجراجویی‌های پوکمن

مانگای ماجراجویی‌های پوکمن (Pokémon Adventures) برای دهه‌ها است که به خاطر رویکرد بالغانه و جدی خودش نسبت به دیگر آثار فرنچایز پوکمن تحسین شده است اما بعید است که انیمه‌ای بر اساس آن ساخته شود. هر قوس داستانی بر اساس آخرین بازی است و بنابراین ناسازگاری قابل‌توجهی با داستان کلی این فرنچایز دارد. در حقیقت، بازنویسی‌های بسیار زیادی باید صورت بگیرد تا قوس‌های داستانی این مانگا با قوس‌های بعدی و داستان کلی این فرنچایز سازگار و همسو باشد.

5. مانگای شب به خیر پونیون

مانگای شب به خیر پونیون (Goodnight Punpun) بدون شک مشهورترین اثر انیو آسانو به شمار می‌رود و بعید است که انیمه‌ای بر اساس آن ساخته شود. همانند دیگر مانگاهای این فهرست، این اثر نیز پر از صحنه‌های صریح و موضوعات بسیار تاریک و سنگین است اما مشکل بزرگ‌تر آن مربوط به انیمیشن آن است که باعث می‌شود برای ساخت آن تلاش و زحمت بسیار زیادی لازم باشد.

4. مانگای حماسه روزن گارتن

مانگای حماسه روزن گارتن (Rosen Garten Saga) مانگایی نسبتاً جدید به شمار می‌رود که به گونه‌ای خودش را عرضه کرده که ساخت انیمه‌ای از آن تقریباً غیرممکن احساس می‌شود. این اثر داستانی غنی و گیرا دارد که تفاسیر منحصربه‌فردی از شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای را بازگو می‌کند و هنر و مبارزات آن نیز جزو بهترین مانگاهای اکشن منتشر شده در چند سال اخیر است. با این حال، هر قوس داستانی این مانگا پر از مقادیر زیادی از برهنگی، انحرافات و حتی کمدی سیاه است و همین نیز باعث می‌شود تا ساخت اقتباسی انیمه‌ای از آن دشوار باشد.

3. مانگای واقعی

مانگای واقعی (Real) دومین مانگای بسکتبالی از تاکیهکو انینو به شمار می‌رود اما داستانی کاملاً متفاوت نسبت به اسلم دانک (Slam Dunk) دارد. این مانگا دنیای بسکتبال را به شیوه‌ای جدی‌تر نسبت به مانگای «اسلم دانک» مورد بررسی قرار می‌دهد و اثرات فیزیکی و روانی این ورزش را روی فرد نشان می‌دهد. با اینکه این اثر ممکن است به حد دیگر مانگاهای این فهرست نباشد اما همچنان بازگو کردن داستان آن در دنیای انیمه دشوار است.

2. مانگای واگاباند

مانگای واگاباند (Vagabond) اثری دیگر از تاکیهکو اینو به شمار می‌رود و از جمله مانگاهایی است که ساخت انیمه بر اساس آن‌ها دور از انتظار به نظر می‌رسد. این اثر داستان تخیلی از رونینی به نام موساشی میاموتو را روایت می‌کند که پر از هنرهای بسیار زیبا و داستان‌سرایی خارق‌العاده است اما هنر بسیار زیاد این مانگا به حدی است که به تصویر کشیدن آن در دنیای انیمه بسیار سخت است.

1. مانگای یوتسوبا

آخرین مانگای این فهرست نیز مانگای یوتسوبا (!&Yotsuba) است که بدون شک منحصربه‌فردترین مانگا در این فهرست است. این یک مانگای برشی از زندگی به شمار می‌رود که فصل‌های آن فقط درباره زندگی روزمره بازیگران است و به گفته خالق آن یعنی کیوهیکو آزوما انتقال سبک نوشتن این اثر به دنیای انیمه بسیار سخت است. با این حال، از آن زمان انیمه‌های برشی از زندگی زیادی ساخته شدند و این احتمال وجود دارد که انیمه‌ای بر اساس مانگای «یوتسوبا» ساخته شود اما همچنان بعید به نظر می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان