انتظارات برای نزول شاخص دلار افزایش یافت

طلای جهانی در سقف نیمسال

شماره روزنامه: ۵۸۸۵ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۹/۷ ...

Untitled-2 copy

طلای 3هزار دلاری با کاهش نرخ بهره

به اعتقاد تحلیلگران، با تصمیم جرمی پاول به کاهش نرخ‌های بهره طلای جهانی پتانسیل ورود به کانال 3هزار دلار را تا سال 2025 خواهد داشت. البته این درحالی است که سیاستگذاران بانک مرکزی فدرال رزرو تا نیمه دوم سال 2024 به توقف سیاست‌های ضد تورمی خود ادامه دهند و پس از آن سیاست‌های انبساطی خود را آغاز کنند. برخی از تحلیلگران بر این باورند که فدرال رزرو در نیمه دوم سال آتی در ابتدا نرخ بهره سیاستی را حدود 0.25 واحد درصد کاهش خواهد داد. در پی این موضوع دلار جهانی حمایت سه رقمی خود را از دست داده و به زیر کانال 100 واحدی تنزل خواهد یافت. با نزول دلار جهانی، بازارها از جمله طلا و بیت‌کوین روند صعودی چشمگیری را تجربه خواهند کرد. بر این اساس عبور طلای جهانی از کانال 3هزار دلاری دور از انتظار نخواهد بود. در این بحبوحه باید به سناریوی دیگر اقتصاددانان اشاره کرد.

رد احتمال آغاز سیاست‌های انبساطی

با توجه به مطالب فوق، برخی از تحلیلگران تاکید کردند که احتمال دارد فدرال رزرو در سال 2024، نرخ بهره سیاستی را در سطوح سابق خود یعنی 5.25 تا 5.5 درصد حفظ کرده و سیاست‌های انقباضی را از سال 2025 آغاز کند. علاوه بر این موضوع، آتش‌بس فعلی اسرائیل و حماس موجب شده تا هجوم معامله‌گران به این بازار نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یابد. با وقوع این رویداد شاخص دلار در سطوح سابق خود به نوسان خواهد پرداخت. بر این اساس چشم‌انداز طلای جهانی کمی تیره و تار خواهد شد. اقتصاددان این حوزه تاکید کرد که طلا دارایی‌ای است که به محافظت در برابر نوسانات کمک می‌کند. بازار فلز زرد متفاوت از بازارهای معمولی در نوسان است، بنابراین برای افراد ریسک گریز تقاضا دارد. با تاکید بر جذابیت طلا به عنوان دارایی برای روزهای خوب و بد، اکثر سرمایه‌گذاران طلا می‌خرند چه اقتصاد داخلی در حال رشد باشد و چه در رکود.

پس از تحلیل روند قیمتی طلا در سال‌های آتی، باید به روند معاملاتی بیت‌کوین در روز گذشته نیز نگاهی انداخت. بررسی‌ها حاکی از آن است که افزایش قیمت فلز زرد سبب شد تا سرمایه‌گذارانی که با هدف سود در کوتاه‌مدت وارد بازار شده‌اند، جذب این بازار شوند. افزایش محبوبیت طلا و در پی هجوم سرمایه‌گذاران کریپتو به این بازار سبب شد لیدر بازارهای ریسکی روز گذشته را در محدوده‌ قرمز سپری کند و با از دست دادن کانال 37 هزار دلاری به 36 هزار و 967 دلار برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان