ماهان شبکه ایرانیان

در گفت‏‏‌‏‏‌وگوی «دنیای‌اقتصاد» با مدیرعامل آتیه‏‏‌سازان حافظ بررسی شد

تغییر ریل بیمه تکمیلی بازنشسته‏‏‌ها

شماره روزنامه: ۵۸۹۰ تاریخ چاپ: ۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ...

صدای بازنشستگان

علیرضا نمازی مدت زیادی از عمر طبابت خود را با قشر سالمند و عمدتا بازنشسته طی کرده و اکنون نیز در حوزه مدیریت بیمه‌‌‌های تکمیلی این قشر فعالیت دارد. به همین جهت محور مصاحبه به مشکلات بازنشستگان در حوزه درمان و بیمه‌‌‌های تکمیلی آنان اختصاص داشته است.

با توجه به اینکه شما مدت زیادی با قشر بازنشسته کشور  برخورد داشتید، عمده مسائل و مشکلات این قشر در حوزه بیمه‌‌‌های تکمیلی مربوط به چه موضوعی بود؟

بنده با توجه به رشته تخصصی خودم در طب سالمندی قبل از تصدی مسوولیت فعلی با توجه به روابط گسترده‌‌‌ای که با جامعه بازنشستگی داشتم همواره از ابراز نارضایتی برخی از این عزیزان اطلاع داشتم و بنابراین بلافاصله پس از آغاز به کارم به سراغ شناسایی ریشه‌‌‌های ایجاد این مشکلات و بالطبع بر اساس مسوولیت قانونی و شرعی محول‌شده حل و برطرف کردن آنها رفتم اما مطلبی که با آن روبه‌رو شدم این بود که اساسا شرکت آتیه‌سازان حافظ در پوشش بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری نقش رسیدگی‌کننده به اسناد را دارد و این قرارداد در قالب حق‌العمل‌کاری منعقد شده است و تماما تامین منابع مالی لازم برای جبران هزینه‌‌‌های خدمات درمانی مردم بر عهده صندوق بازنشستگی است و به‌رغم تلاش مدیران آن صندوق با توجه به پرداخته نشدن تخصصی به این امر مهم، با معضلات بسیاری روبه‌رو هستیم که یکی از مهم‌ترین آنها بدهی انباشت‌شده صندوق بازنشستگی کشوری به موسسات درمانی سراسر کشور است که تامین‌کنندگان اصلی سلامت بازنشستگان هستند و این امر اختلال جدی در زمینه تامین سلامت ایشان به وجود آورده است.

چرا این مدل از قرارداد مورد پذیرش شرکت قرار گرفته و برنامه پیشنهادی شما برای اصلاح این موضوع چیست؟

به هر حال با توجه به مناقصه برگزار شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری در ابتدای سال 1402 با همان شرایطی که در بالا توضیح دادم قرارداد با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد شده بود و بنده نیز که پس از آن عهده‌‌‌دار مسوولیت شدم وظیفه ادامه تعهد پذیرفته‌شده قبلی را داشته و دارم اما مطمئنا با توجه به نشست‌‌‌ها و جلسات متعدد با کانون‌‌‌های بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران محترم آن صندوق در آینده این ‌سازوکار مورد قبول شرکت قرار نخواهد گرفت و توصیه و برنامه جدی ما که پیشنهادهای لازم نیز به مسوولان امر ارائه شده است، تنظیم و اجرای قرارداد در قالب قرارداد بیمه‌‌‌ای و سرانه‌‌‌ای است که ان‌شاءالله با تجمیع و یکسان‌سازی تعهدات فی‌مابین آحاد جامعه بازنشستگی شاهد اتفاقات خوب برای این قشر عزیز خواهیم بود.

برنامه بیمه آتیه‌ساز حافظ برای قرارداد کانون‌‌‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی چیست و این گروه در مورد بیمه درمان تکمیلی جامعه تحت پوشش خود چگونه اقدام کرده‌‌‌اند؟

در مورد قرارداد کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با توجه به ماهیت بیمه‌‌‌ای و سرانه‌‌‌ای بودن قرارداد تدابیر و برنامه‌‌‌های در نظر گرفته شده به‌ویژه در5ماه اخیر با رشد و توسعه خوبی روبه‌رو بوده است از جمله اینکه تعداد موسسات درمانی طرف قرارداد که به صورت آنلاین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند از حدود 5000 مرکز درمانی به 8هزار موسسه درمانی بیمارستانی، آزمایشگاهی و تصویربرداری افزایش یافت که از جمله انعقاد قرارداد با داروخانه‌‌‌های ارائه‌کننده داروی بیماران خاص که داروخانه 13 آبان یکی از آنها بود منجر به جلب رضایت دریافت‌کنندگان خدمات شد.

کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با انتشار آگهی فراخوان بیمه درمان تکمیلی هر ساله که امسال هم در اواسط آبان ماه در روزنامه کار و کارگر به این امر مبادرت کردند، تعهدات درخواستی خود را اعلام می‌‌‌کنند که در هفته گذشته پس از اعلام نرخ سرانه از سوی این شرکت در مهلت قانونی ذکر شده در آگهی فراخوان و طی شدن تشریفات قانونی مربوط به بازگشایی پاکات و برگزاری نشست‌‌‌های متعدد تخصصی به منظور اجرای بهینه قرارداد در سال‌جاری؛ توافقات نهایی در روز 30 آبان 1402 صورت گرفت و به امضای طرفین رسید و قرارداد سال 1402- 1403 با قیمت 310‌هزار تومان برای هر نفر ماهانه که نسبت به سال گذشته با افزایش تعهد برای بیماران خاص و صعب‌العلاج و جراحی‌‌‌های سنگین از 75 میلیون تومان به 85 میلیون تومان و همچنین افزایش سقف خدمات آزمایشگاهی با توجه به اهمیت این امر در پیشگیری از بیماری‌ها و مراجعات زیاد مردم از یک میلیون و 750‌هزار تومان به 2 میلیون و 250‌هزار تومان؛ خدمات از بامداد اول آذر 1402 آغاز شد که با توجه به نیاز مبرم جامعه و به‌ویژه بیماران مبتلا به بیماری‌‌‌های خاص که از درگاه ایزد منان آرزوی شفای عاجل تمامی بیماران را دارم؛ با توجه به اتمام سقف خدمات در قرارداد قبل و انتظار طولانی ایشان برای آغاز بهنگام قرارداد ظرف مدت 9 روزی که از آغاز قرارداد در سراسر کشور سپری شده است با صدور بیش از 30‌هزار معرفی‌نامه برای بیماران خاص و جراحی‌‌‌های فوق تخصصی و همچنین تاکیدی که بر پرداخت هزینه‌های درمانی در کوتاه‌‌‌ترین بازه زمانی ممکن از ابتدای قرارداد وجود داشت با پرداخت خسارات مردم در بازه زمانی5 ‌روزه در همین مدت آغاز قرارداد، به حمد و قوه الهی طلیعه ارائه خدماتی در ‌شأن و در خور جامعه بزرگ بازنشستگی کارگری پدیدار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان