دلار در رژیم اسرائیل به بالاترین ارزش خود طی ۲ ماه گذشته رسید

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، ارزش شیکل همچنان در مقابل دلار در حال کاهش است و طی ماه گذشته ۳ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

رژیم صهیونیستی باز هم در کنترل ارزش دلار در ناکام ماند و شرایط بد اقتصاد که به تبع شکست‌های نظامی در غزه رخ می‌دهد، باعث شد تا از مز 3.80 شیکل بگذرد و به بالاترین ارزش خود طی 2 ماه گذشته برسد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، ارزش شیکل همچنان در مقابل دلار در حال کاهش است و طی ماه گذشته 3 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، علت اصلی این سقوط، جنگ در غزه است که طولانی تر از حد انتظار شده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، عملیات نیروهای مسلح یمن و مسدود شدن مسیر تجارت دریایی به سوی اسرائیل نیز بر وخامت این شرایط افزوده است.

رونان مناخیم کارشناس ارشد اقتصاد بازار در گفتگویی با یسرائیل هیوم تاکید کرد: سقوط ارزش شیکل را می‌توان به سه عامل اصلی مرتبط اولین عامل افزایش مشکلات امنیتی در روزهای اخیر در تمامی جبهه‌ها و نگرانی از افزایش تنش با مصر است، در کنار آن درگیری آمریکا با حوثی‌های یمن است.

دومین عامل افزایش تورم در دسامبر بود که به سطحی بیشتر از حد انتظار رسید.

در حالی که نباید از افزایش قدرت اقتصادی دلار در مقابل یورو و دیگر ارزهای جهانی است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی به شدت به دنبال متعادل کردن قیمت دلار بعد از فروپاشی آن پس از عملیات طوفان الاقصی است و در این راستا اقدام به تزریق چند میلیارد دلار به بازار کرد با این حال ارز شیکل در مقابل دلار همچنان در حال سقوط است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان