چند درصد می توانیم رنگ طبیعی را به موهایمان برگردانیم؟

ظاهر موهای خاکستری با DNA مرتبط است. دانشمندان اولین ژن مرتبط با موهای خاکستری، IRF۴ را شناسایی کردند که نقش مهمی در تولید ملانین دارد.

 برخی از خانواده ها از سفیدی زودرس رنج می برند و این یک بیماری نیست بلکه نشان می دهد که آنها از نظر ژنتیکی قادر به تولید رنگدانه ملانین به مقدار لازم نیستند.

مطالعه انجام شده توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد نشان داد که سیستم عصبی سمپاتیک که با پاسخ به تهدیدات خارجی، مسئول فولیکول های مو بدون رنگدانه است و این به سفید شدن موهای زائد کمک می کند.

به گزارش مجله سلامتی، برای جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، سطح استرس باید کاهش یابد. رژیم غذایی همچنین می تواند بر ظاهر موهای خاکستری تأثیر بگذارد، زیرا کمبود ویتامین B12، آهن، روی و ویتامین D3 منجر به کمبود رنگدانه ملانین در مو می شود.

بنابراین، کارشناسان توصیه می کنند که گردو، گوشت بدون چربی، شکلات تلخ، آووکادو، غلات کامل و میوه های تازه را به رژیم غذایی اضافه کنید.

دکتر یولیا ناگایتسوا، متخصص پوست و مو، سه دلیل سفید شدن زودرس را بیان کرد که می توان آنها را درمان کرد و رنگ طبیعی مو را بازیابی کرد.

این متخصص در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک اشاره کرد که سفیدی مو در صورتی که قبل از سن بیست و پنج سالگی ظاهر شود زودرس تلقی می شود، زیرا در این حالت مو نه به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی بدن، بلکه به دلایل دیگر رنگ خود را از دست می دهد.

او می‌گوید: «کمبود آهن، مس، روی یا ویتامین‌های گروه B می‌تواند منجر به سفیدی زودرس شود.» همچنین یک عامل ارثی نیز وجود دارد که در صورتی که بستگان از سفیدی زودرس رنج ببرند، روی آن تأثیر بگذارد.»

به گفته این متخصص، زمانی که اولین موهای خاکستری ظاهر می شوند، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر مشخص شود که مشکل ارثی نیست، بلکه به دلیل کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی است، می توان وضعیت را درمان کرد و رنگ مو را بازسازی کرد.

او می‌گوید: زمانی که سفیدی زودرس ظاهر می‌شود، می‌توان رنگ طبیعی را به موها بازگرداند، اما فقط در ابتدای آن؛ بنابراین اگر فردی متوجه ظاهر شدن اولین موهای سفید شد، برای تشخیص علت باید با پزشک مشورت کند. و درمان لازم را تجویز کنید. سپس ممکن است بتوان رنگ طبیعی را به درصد خاصی از مو بازگرداند.

اما به گفته او، بیشتر افراد در ابتدا این وضعیت را نادیده می گیرند و خیلی دیر به پزشک مراجعه می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان