ورود مسافران نوروزی به این استان کاهش داشت

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۶۰ مسافر و گردشگر به استان وارد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۹۹ درصد کاهش داشته است، گفت: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شده‌اند.

ورود مسافران نوروزی به این استان کاهش داشت

به گزارش خبرآنلاین ،ولی جهانی اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از 24 اسفندماه تا پایان روز 10 فروردین ماه یک میلیون و 369 هزار و 871 خودرو از مبادی‌های ورودی وارد گیلان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.88 درصد کاهش داشته است و در این مدت یک میلیون و 143هزار و 717 خودرو هم از استان خارج شده است.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه تاکنون 6 میلیون و 273 هزار و 160 مسافر و گردشگر به استان وارد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.99 درصد کاهش داشته است، افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند و در این بازه زمانی 5 میلیون و 512 هزار و 89 نفر مسافر از استان خارج شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه 11 میلیون و 54 هزار و 397 نفر شب در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.46 درصد کاهش داشته است، گفت: بر اساس گزارش‌های آماری 93.05 درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

جهانی از ورود 382 گردشگر خارجی به گیلان از آغاز طرح نوروزی خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی هستند که دارای افزایش 12.35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت رصد و نظارت بازرسین قرار دارند، تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 554 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته که نتایج بازدیدهای نظارتی 341 بازدید عادی، 115 مورد تشویق، 88 مورد تذکر و 10 مورد اخطار کتبی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اساس داده‌های آماری 826 هزار و 876 نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه 5.08 درصد افزایش داشته است.

47217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر