نماینده پارلمان انگلیس: تسلیح اسرائیل را متوقف کنید

این نماینده منطقه لستر ایست در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که حمله اسرائیل به کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهانی» هدفمند بود.

«کلودیا وب» نماینده مجلس عوام انگلیس سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به کارکنان یه نهاد بین‌المللی توزیع غذا در نوار غزه را «قتل در روز روشن» نامید و خواستار توقف تسلیح اسرائیل شد.

به گزارش ایرنا، این نماینده منطقه لستر ایست در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که حمله اسرائیل به کارکنان «آشپزخانه مرکزی جهانی» هدفمند بود.

وی افزود که این افراد «برای تامین غذای فلسطینی‌های گرسنه در غزه سفر می‌کردند اما اسرائیل آنها را کشت. این قتل در روز روشن است.

این نماینده پارلمان انگلیس تاکید کرد: این در حالی است که رهبران سیاسی ما دست‌بسته نشسته‌اند. تسلیح اسرائیل را متوقف کنید.

اندرو میچل معاون وزیر امور خارجه انگلیس، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد گفت: امروز سفیر اسرائیل در لندن را احضار و محکومیت صریح دولت لندن در مورد قتل وحشتناک هفت امدادگر سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی»، از جمله سه تبعه بریتانیایی را بیان کردم.

این دیپلمات انگلیسی ضمن تاکید بر لزوم افزایش دسترسی‌ها برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه افزود: ما باید شاهد آتش‌بس موقت، انتقال کمک‌های امدادی به غزه، خروج گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) و سپس حرکت به سمت آتش‌بس پایدار باشیم.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، این رویداد را بسیار ناراحت کننده خواند و تصریح کرد: ضروری است که کارکنان سازمان‌های بشردوستانه محافظت شوند و بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی افزود: ما از اسرائیل خواسته‌ایم که فوراً تحقیق کند و توضیح کامل و شفاف درباره آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهد.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به 6 ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. تاکنون افزون بر 32 هزار فلسطینی شهید و بیش از 74 هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان