کالری میوه های مختلف چقدر است؟

میوه ها معمولا در زمره غذا های کم کالری می باشند، با این وجود بهتر است، با کالری انواع میوه آشنایی داشته باشید، تا بر حساب نیاز بدن خود از میوه مورد علاقه استفاده کنید. در این مقاله کالری میوه های مختلف بیان شده است، تا با میزان انرژی موجود در هر میوه آشنایی داشته باشید.

کالری میوه های مختلف چقدر است؟

میزان کالری میوه ها یکی از پرتکرار ترین سوالاتی است، که در هنگام پیروی از رژیم غذایی با آن مواجه می شوید. با مصرف میوه هایی که دارای ارزش غذایی بالا هستند، می توانید به تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک کنید، با آگاهی از کالری موجود در میوه های مختلف این امکان فراهم می شود، تا به راحتی از میوه محبوب خود با توجه به کالری مورد نظر استفاده نمایید.

انرژی نتیجه سوخت و ساز مواد مغذی آلی در بدن می باشد و واحد اندازه گیری آن کیلوکالری می باشد، اطلاع از کالری مواد غذایی متفاوت کمک قابل توجهی در کنترل تعادل انرژی و کاهش وزن دارد.

کالری میوه های مختلف

ممکن است، تا کنون توجه خود را به کالری انواع میوه های مختلف معطوف نکرده باشید، این تصور که چون میوه ماده ای طبیعی می باشد، بنابراین می توان در هر مقداری مصرف کرد، تصوری اشتباه است و باید از میزان کالری موجود در میوه مورد مصرف خود اطلاع داشته باشید، تا با توجه به شرایط بدن خود به مصرف میوه محبوبتان بپردازید.

آشنایی با کالری انواع مختلف میوه

افرادی که به دنبال راهی برای کاهش وزن خود می باشند، نمی توانند به شکل نامحدود به مصرف میوه بپردازند، زیرا در میوه کالری و قند طبیعی وجود دارد، اما می توانید، با اطلاع از کالری آن ها میوه ها را در دو وعده مصرف نمایید، تا از خواص و فواید آن ها بهره مند گردید.

سیب

رعایت رژیم غذایی موجب می شود، تا افراد کالری تمام خوراکی هایی که در طول روز استفاده می کنند، را بررسی کنند، این افراد با بررسی دقیق مواد غذایی روزانه خود در هر وعده غذایی روندی را برای کاهش وزن دنبال می کنند، که به نتیجه مطلوب برسند، بررسی های انجام گرفته نشان می دهد، هر سیب با اندازه متوسط حدودا دارای نود و پنج کالری می باشد و در زمره میوه های کم کالری قرار می گیرد.

انار

انار یک منبع غنی از ویتامین C می باشد، در انار فیبر، آنتی اکسیدان و پتاسیم فراوانی وجود دارد، با توجه به فواید انار باید گفت مصرف این میوه می تواند، در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف بسیار مفید باشد. مصرف انار می تواند، احتمال ابتلا به بیماری های آلزایمر و پارکینسون را نیز کاهش دهد. کالری میوه انار« یک لیوان» 145 می باشد.

موز

یکی از مهم ترین فوایدی که در مصرف موز وجود دارد، پتاسیم بسیار در آن می باشد، به همین خاطر مصرف موز می تواند، ضربان قلب و فشار خون را تنظیم نماید، بزرگسالان باید روزانه چهار هزار و هفتصد میلی گرم پتاسیم دریافت کنند، یک عدد موز می تواند، چهارصد و بیست و دو میلی گرم از این مقدار پتاسیم را تامین نماید.

یک عدد موز بعد از یک جلسه تمرین انرژی کافی را به شما برگرداند، همچنین موز می تواند، حرکات روده را تنظیم و از بروز بیماری های گوارشی بکاهد. یک عدد موز 118 گزمی دارای 105 کالری می باشد.

پرتقال

یکی از میوه های محبوب که معمولا در سبد میوه بیشتر خانواده ها وجود دارد، پرتقال می باشد، این میوه پاییزی دارای نوع دیگری با گوشت قرمز می باشد، که به نام پرتقال خونی معروف است. این میوه دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان، فولات و ویتامین C می باشد. پرتقال دارای کالری کمی می باشد و برای افرادی که ترجیح می دهند، از میوه های کم کالری استفاده کنند، بسیار مناسب می باشد. در هر صد گرم پرتقال شصت و سه کیلو کالری وجود دارد.

انبه

یکی دیگر از میوه های آبدار که استوایی و دارای طعمی خاص است، انبه می باشد، این میوه دارای ارز غذایی بالایی نیز می باشد. بسیاری از مردم در سراسر دنیا این میوه را همیشه در سبد غذایی خود دارند، تا از فواید آن نهایت بهره را ببرند. انبه نیز مانند سایر میوه ها از درشت مغزی و ریز مغذی های بسیاری تشکیل شده است و کالری میوه انبه در هر صد گرم شصت کیلو کالری می باشد.

شناخت کالری انبه

طالبی

یکی از پرطرفدارترین میوه های تابستانی طالبی می باشد، این میوه آبدار از خانواده خربزه می باشد، در هر صد گرم از طالبی تقریبا سی و شش واحد انرژی وجود دارد، این میوه خوش طعم و دوست داشتنی با وجود داشتن کالری پایین ویتامین های بسیاری دارد و برای سنگ کلیه، رفع یبوست و لاغری بسیار مفید می باشد، بنابراین بهترین انتخاب در هوای گرم تابستان می باشد.

هندوانه

تقریبا می توان ادعا کرد، تمامی مردم هندوانه را میوه ای خوشمزه می دانند و از از این میوه استقبال می کنند، هندوانه مانند خیار درختچه دارد و بومی جنوب آفریقا می باشد و از آفریقا به سایر نقاط جهان گسترش یافته است. پوست سخت و سبز این میوه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، در میان میوه ها باید گفت هندوانه نیز دارای کالری کمی می باشد و هر صد گرم از این میوه خوش طعم دارای سی کالری می باشداست.

توت فرنگی

یکی از میوه هایی که بسیاری از مردم هر ساله انتظار آن را می کشند، توت فرنگی می باشد، که در فصل تابستان در بازار موجود می شود. ویتامین ها و مواد مغذی بسیار این میوه موجب شده است، تا توت فرنگی تبدیل به یک میوه مفید با ارزش غذایی بالا شود.

کالری میوه توت فرنگی در مقدار هر صد گرم تقریبا دویست و پنجاه و چهار کیلو کالری است. می توانید، از این میوه خوشمزه هم به صورت خام و هم به شکل شربت، مربا یا کمپوت استفاده کنید و لذت ببرید و از ویتامین های موجود در آن نیز بهره مند شوید.

آلبالو

افرادی که از طعم ترش میوه ها و غذا ها لذت می برند، قطعا دوستدار آلبالو ها نیز می باشند، آلبالو دارای خواص منحصر به خود می باشد و می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد، می توان ادعا کرد، در هر صد گرم آلبالو حدودا پنجاه کیلو کالری وجود دارد، که موجب می شود، تا آلبالو در رده کم کالری ترین میوه ها قرار بگیرد.

خرمالو

خرمالو با رنگ روشن نارنجی و طعم گس و خاص خود تبدیل به میوه ای متفاوت شده است، ظاهر این میوه شبیه به گوجه فرنگی می باشد و شیرینی خوبی نیز دارد، لازم به ذکر است، که این میوه تقریبا دارای کالری بالایی می باشد و در هر صد گرم از خرمالو صد و هجده کالری موجود می باشد. کالری موجود در میوه تازه با خشک متفاوت می باشد، بنابراین بهتر است، بدانید کالری خرمالو تازه و خشک چقدر است، تا به میزان مناسبی از این میوه در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

آناناس

آناناس میوه ای خوشمزه و البته خاص می باشد، که در هر فصلی از سال قابل دسترس است، خواص بسیار این میوه در سال های اخیر طرفداران بسیاری را برای مصرف آن مجاب کرده است و باید گفت این میوه مفید دارای کالری مناسبی می باشد و کالری میوه آناناس در هر صد گرم تقریبا پنجاه  هفت کیلو کالری است.

بررسی کالری موجود در میوه آناناس

شلیل

شلیل را باید پادشاه میوه های تابستان دانست، طعم فوق العاده این میوه و پوست خوب یکی از امتیازات این میوه می باشد و علاوه بر فواید بسیاری که دارد، دارای طعم بسیار مطلوبی نیز می باشد، شلیل به طور متوسط دارای چهل و پنج کالری است.

به

به دارای ویتامین های مختلفی چون A ، C و مواد معدنی از قبیل آنتی اکسیدان و مس می باشد، مصرف این میوه در زمستان کمک می کند، تا سیستم ایمنی تقویت شود و بدن در درمان بیماری ها مقاومت بیشتری از خود نشان داده و سلامت بماند. گوشت خشک و کرکی شکل این میوه موجب می شود، تا طعمی تقریبا گس و ترش در هنگام خوردن آن احساس شود.

در صورتی که از شکل پخته این میوه استفاده کنید، طعم بسیار خوبی خواهد داشت، همچنین تاثیر مثبت این میوه در کاهش سطح کلسترول بد موجب می شود، تا در سلامت قلب تاثیر گذار باشد و به بهبود عملکرد قلب کمک کند. در هر صد گرم میوه به تقریبا پنجاه و هفت کیلو کالری وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان