بیانیه مشترک ایران، چین و روسیه؛ غرب برای احیای برجام تلاش کند

ایران، روسیه و چین روز چهارشنبه نیز بیانیه‌ای منتشر کرده و از غرب خواسته بودند به سمت احیای برجام حرکت کنند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تهران، مسکو و پکن در بیانیه‌ای مشترک که در روز پنج‌شنبه منتشر شده از غرب خواستند تا با عزمی سیاسی از تشدید تنش‌ها خودداری کرده و در راستای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تلاش کند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: جمهوری خلق چین، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه معقدند که زمان آن فرا رسیده که کشورهای غربی از خود عزم سیاسی نشان داده و با خودداری از چرخاندن چرخه بی‌پایان تشدید تنش‌ها، گام‌های مورد نیاز را برای احیای برجام بردارند.

در این بیانیه ذکر شده است که ایران، چین و روسیه این نکته را مورد ملاحظه قرار داده اند که مفاد برجام همچنان مطابق با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اجرا می‌شود.

در این سند نوشته شده است: جمهوری خلق چین، جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بر این باورند که مفاد برجام - همانطور که توسط قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تایید شده - همچنان معتبر است.

سه کشور در انتهای این بیانیه آورده‌اند: اجرای کامل برجام تقریبا تمامی مشکلات در رابطه با برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را بر اساس شرایط مورد قبول برای طرفین حل‌وفصل خواهد کرد.

ایران، روسیه و چین روز چهارشنبه نیز بیانیه‌ای منتشر کرده و از غرب خواسته بودند به سمت احیای برجام حرکت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر