ماهان شبکه ایرانیان

جمع آوری ۲۳ متکدی در شهرکرد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد از جمع آوری و ساماندهی ۲۳ متکدی در سه‌ماهه نخست امسال در این شهر خبر داد.

جمع آوری 23 متکدی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری،اکبر ایازی با بیان اینکه 200 متکدی در شهرکرد جمع‌آوری و ساماندهی شدند، گفت: از این تعداد 177 متکدی در سال 1402 و 23 متکدی نیز در سه‌ماهه نخست امسال جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری جرم محسوب می‌شود و نهادهای مختلف ازجمله دستگاه قضا و فراجا در ساماندهی و جمع‌آوری این افراد با صدور احکام مشارکت دارند، اضافه کرد: پس از جمع‌آوری، متکدیان بر اساس نوع نیازشان به واحدهای مختلف ارجاع داده می‌شوند یعنی اگر مشکل اقتصادی و اشتغال داشته باشند به بهزیستی و کمیته امداد ارجاع داده می‌شوند و اگر بی‌پناه باشند شهرداری شهرکرد تا ساماندهی و پیداشدن سرپناه می‌تواند به آنها کمک کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد افزود: افراد آلوده به مواد مخدر به کمپ اجباری مراکز ترک اعتیاد و متکدیان به دستگاه‌های متولی نظیر کمیته امداد و بهزیستی و حتی آموزش فنی و حرفه‌ای ارجاع داده شده‌اند.

ایازی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح دادستانی، فرمانداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت همکاری لازم را با شهرداری شهرکرد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عمل آوردند، ادامه داد: گروه سازماندهی شده علاوه بر گشت‌زنی، به طور میانگین هفته‌ای دو بار در ساعات مختلف در سطح شهر حضور خواهند داشت و درخصوص جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال جمع‌آوری متکدیان بیش از سال قبل دنبال خواهد شد، اظهار داشت: متکدیان تأثیر منفی بر امنیت روانی جامعه دارند و برخی مواقع حضور این افراد در معابر شهری منجر به‌تصادف وسایل نقلیه و خسارت جبران‌ناپذیری شده است.

ایازی اضافه کرد: تاکنون با متکدیانی که تذکرات را نادیده گرفته‌اند به‌صورت قضایی با آن‌ها برخورد شده است و متکدیان سطح شهر با ترفندهای جدید و در زمینه جوراب فروشی، گل‌فروشی، تنظیف شیشه خودروها، فال‌گیری و... فعالیت می‌کنند که با آنان برخورد لازم صورت‌گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با موضوع مهارت‌های زندگی، فن بیان و مهارت گفتگو، برگزاری طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان در قالب طرح مانا در مرکز خدمات اجتماعی با مشارکت جمعیت همیاران سلامت روان از اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در راستای ساماندهی و آموزش متکدیان در سطح شهر است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح اتوبوس شادی در مراکز کمتربرخورددار منظریه، مهدیه و خیابان امیرکبیر شهرکرد، انجام‌مشاوره‌ها با محوریت مشاوره فردی و گروهی، برپایی ایستگاه نقاشی برای کودکان و... با همکاری جمعیت همیاران سلامت روان از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد در راستای ساماندهی متکدیان در سطح شهر بوده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان