ماهان شبکه ایرانیان

پر طرفدارترین مدل دامن دخترانه +راهنمای استایل کردن

صنعت مد امروزه دارای نوآوری‌های زیادی است، طرح‌های دامن نیز نه‌تنها از نظر رنگ، بلکه در سبک و استایل نیز متنوع شده‌اند. اگر زمانی تنها فقط یک سبک دامن دخترانه وجود داشت، امروزه انواع مختلفی از دامن‌ها با سبک‌های مختلف عرضه می‌شود

پر طرفدارترین مدل دامن دخترانه +راهنمای استایل کردن

صنعت مد امروزه دارای نوآوری‌های زیادی است، طرح‌های دامن نیز نه‌تنها از نظر رنگ، بلکه در سبک و استایل نیز متنوع شده‌اند. اگر زمانی تنها فقط یک سبک دامن دخترانه وجود داشت، امروزه انواع مختلفی از دامن‌ها با سبک‌های مختلف عرضه می‌شود، تنوع مدل دامن‌ها کمک می‌کند تا انتخاب‌های بیشتری داشته باشید.

انواع دامن دخترانه

دامن‌ها برای قرن‌ها جزء اصلی کمد لباس دختران بوده‌اند و هر کدام هدف و زیبایی‌شناسی خاصی دارند. از دامن‌های کلاسیک گرفته تا دامن چین دار مد روز، طیف گسترده‌ای از مدل‌ها برای انتخاب مناسبت‌های مختلف و ترجیحات شخصی وجود دارد.

دامن‌های اسپلیت

دامن دخترانه اسپلیت استایل از تابستان 2021 وارد بازارها شد و همچنان بسیار محبوب است. از برجسته‌ترین جزئیات آن، قطعا شکاف روی زانو است که باعث می‌شود چشمگیرتر و جذاب‌تر به نظر برسد. این خط شکاف، قد فرد را بلندتر نشان می‌دهد.

این دامن‌های چاک‌دار، بهتر است با کفش‌های نوک‌تیز، کفش‌های بژ و صندل‌های بند نازک ترکیب شوند تا پاها بلندتر و جذاب‌تر به نظر برسند.

دامن پلیسه دار

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب، دامن چین‌دار است که به هر لباسی بافت و حرکت می‌بخشد. چه یک دامن دخترانه چین‌دار کوچک باشد و چه مدل قد ماکسی، این مدل در میان دختران شیک‌پوش طرفداران زیادی دارد.

دامن‌های دخترانه چین‌دار عموما همیشه مد هستند، بنابراین وقتی دامن‌های چین‌دار می‎‌خرید، این چین‌های مختلف را در نظر بگیرید:

  • پلیسه معمولی
  • پلیسه معکوس
  • پلیسه آکاردئونی

دامن‌های چین‌دار بزرگ توسط دختر خانم‌های شیک‌پوش برای پوشیدن زیاد انتخاب می‌شوند. این مدل دامن دخترانه به هیچ وجه قدیمی نیست. برعکس، با رنگ‌های خنثی مانند مشکی، قهوه‌ای و بژ... دامن چین‌دار بزرگ بسیار ظریف و شیک به‌نظر می‌رسد و به‌راحتی هماهنگ می‌شود.

پر طرفدارترین مدل دامن دخترانه +راهنمای استایل کردن

دامن مینی

مدل‌های زیادی از دامن‌های کوتاه در این اواخر پدیدار شده‌اند، اما ابتدایی‌ترین مدل دامن‌های مینی به رنگ مشکی است که هنوز هم جذابیت خاصی دارد. دامن مشکی مینی ساده است اما همچنان جوانی، شیرینی و نشاط را نوید می‌دهد.

ست کردن لباس با این دامن دخترانه اصلا کار سختی نیست. دامن‌های کوتاه بهترین اثر را در کشیده نشان دادن دارند.

دامن مدادی

دامن‌های مدادی برای مدت طولانی و از دهه 40 و 50 قرن گذشته ظاهر شده‌اند. هرچند روند مد دائما در حال تغییر است، دامن‌های مدادی با زیبایی شیک و مجلل خود، همیشه مورد قدردانی و تحسین همه خانم‌ها بوده‌اند.

دامن دم ماهی

دامن‌ها و لباس‌های دم‌ماهی معمولا برای مجالس رسمی پوشیده می‌شوند، اما همچنین به یکی از لباس‌های مورد علاقه دختران تبدیل شده‌اند. از آن‌جایی که دامن‌های دم ماهی بسیار شیک هستند، پیشنهاد می‌شود در مهمانی‌ها و مراسم‌های عروسی و نامزدی آن را بپوشید. اگر دامن دم‌ماهی بافت‌ها و رنگ‌های پیچیده‌ای دارد، بهتر است برای بالاتنه یک لباس تک‌رنگ و ساده بپوشید.

دامن لاله ای

یکی از محبوب‌ترین انواع دامن دخترانه، دامن‌ لاله‌ای است که به‌علت شکل ظاهری جذابش که در قسمت کمر خم و به سمت لبه‌های آن گشاد می‌شود، معروف است.

قسمت کمر دامن‌های لاله‌ای یا Tulip شبیه به کمربند است و لبه‌های باریک و نامتقارنی دارند و ظاهری منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند. این دامن‌ها توسط طراح مد مشهور فرانسوی کریستین دیور خلق و اولین بار در مجموعه‌های او در سال 1953 ظاهر شدند و در آن زمان محبوب بودند.

این دامن‌ها دوباره در سال 2006 به عرصه مد بازگشتند و در مناسبت‌های غیررسمی و غیررسمی پوشیده می‌شوند.

دامن A-line

یکی از محبوب‌ترین مدل‌های دامن دخترانه، همین دامن است. این مدل کلاسیک برای همه تیپ‌های بدنی مناسب است. این دامن نام خود را از شکل آن گرفته است که شبیه حرف "A" است که از کمر تا لبه بیرون می‌زند. این طرح نه‌تنها ظاهری زنانه و زیبا ایجاد می‌کند، بلکه راحتی و آزادی حرکت را نیز فراهم می‌سازد. با جذابیت همیشگی و اقتباس‌های مدرن، جای تعجب نیست که دامن A-line انتخاب مورد علاقه دختران در هر سنی باشد.

پر طرفدارترین مدل دامن دخترانه +راهنمای استایل کردن

دامن ماکسی

این دامن‌های ماکسی، به‌ویژه در تابستان‌ها، به لباسی محبوب تبدیل می‌شوند. برخی از دختر خانم‌ها عمدا دامن‌های ماکسی را در مراسم یا برخی مناسبت‌های غیررسمی می‌پوشند. این امر، به آن‌ها کمک می‌کند تا شیک، برجسته و جذاب به‌نظر برسند. در زمستان، دامن دخترانه ماکسی را می‌توان با پارچه‌های سنگین‌تر نیز ست کرد.

دامن سارونگ

دامن‌های سارونگ (Sarong) دامن‌های بلند و گشادی هستند که برای تابستان و بیشتر در سواحل مناسب به‌شمار می‌روند. بنابراین، این دامن‌ها به‌خاطر پارچه طبیعی و سبک بودن چندان توصیه نمی‌شوند و اغلب برای استفاده در فصل زمستان مناسب هستند. با این‌حال، دخترها می‌توانند در هر فصلی آن را بپوشند.

انتخاب دامن دخترانه مناسب با توجه به فرم اندام

انتخاب دامنی که مناسب فرم بدن شما باشد برای اطمینان از ظاهر و احساس شما ضروری است. شکل‌های مختلف بدن به سبک‌های مختلف دامن نیاز دارند.

  • اگر اندامی گلابی شکل با باسن پهن‌تر و کمر کوچک‌تر دارید، دامن‌های لاله‌ای را برگزینید تا توجه را به سمت کمرتان جلب و اندامتان را متعادل کند.
  • اگر شکل ساعت شنی با کمر مشخص و باسن خمیده دارید، یک دامن مدادی با کمر بلند، انحنای شما را به زیبایی برجسته می‌سازد.
  • اگر فرم بدنی صاف و با حداقل انحنا دارید، می توانید با دامن گشاد یا چین‌دار حجم و فرم دهید. علاوه‌بر این، برای کسانی که میان تنه پرتری دارند، یک دامن با کمر بلند می‌تواند به باریک و کشیده تر شدن ظاهر شما کمک کند.

جمع بندی

مهم نیست که سبک شخصی شما چیست، برای هر سلیقه‌ای یک مدل دامن دخترانه وجود دارد. چه یک دامن کلاسیک را ترجیح دهید یا یک استایل چین دار مد روز، دامن‌های دخترانه زیادی برای انتخاب وجود دارد. استایلی را انتخاب کنید که متناسب با شخصیت شما باشد و تنوع و زیبایی به استایل‌های دل‌خواه شما بدهد. کلید انتخاب دامن مناسب این است که بدانید چه مدل‌هایی زیبایی طبیعی شما را افزایش می‌دهند. با انتخاب دامن مناسب می توانید در هر محیطی احساس اعتماد به نفس و شیک بودن داشته باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان