چالش ترکیب‌بندی استقلال با انبوه ستاره‌ها

جواد نکونام با چالش خوشایندی روبرو شده است؛ چگونگی چینش ترکیب استقلال با حضور ستارگان جدید و باتجربه. با توجه به محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی، سرمربی آبی‌پوشان باید تصمیمات دشواری بگیرد.

بدون‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جواد نکونام برای دوئل با شمس‌آذر، چگونگی چینش ترکیب تیمش در حضور (1+5) بازیکن خارجی در فهرست آبی‌ها است.

به گزارش فوتبال 360، استقلال تهران در بین تیم‌های مدعی توانست عملکرد درخشانی در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه داشته باشد و نه‌تنها آبی‌ها موفق به حفظ شاکله تیم فصل گذشته خود شدند، بلکه در زمینه جذب ستاره هم موفق عمل کردند و با رامین رضاییان، گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ به توافق رسیدند. ضمن آنکه بازیکنان آینده‌داری مثل سامان فلاح و محمدحسین اسلامی هم در این پنجره نقل‌وانتقالاتی به استقلال پیوستند تا سیمای ترکیب آبی‌ها برای فصل جدید متفاوت شود.

شاگردان جواد نکونام باید فردا (جمعه) از ساعت 19:30 در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف شمس‌آذر بروند و اولین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر را برگزار کنند. با توجه به پر شدن سهمیه (1+5) بازیکن خارجی و مازاد بودن چهره‌هایی مانند منتظر محمد و کوین یامگا، بدون‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جواد نکونام برای دوئل با شمس‌آذر، چگونگی چینش ترکیب تیمش با حضور ستاره‌های خارجی استقلال است که البته به نظر می‌رسد با توجه به آمادگی این بازیکنان، شاهد حضور حداکثری آن‌ها در ترکیب اولیه نباشیم!

ماشاریپوف، نزدیک‌ترین بازیکن به ترکیب اصلی استقلال

جلال‌الدین ماشاریپوف که در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه فصل گذشته به استقلال پیوست، یکی از چهره‌های شاخص ترکیب آبی‌ها در فصل گذشته بود. ستاره ازبکستانی که در اردوی پیش‌فصل هم آمادگی فنی بالایی از خود نشان داده، در غیاب مهرداد محمدیِ محروم، نزدیک‌ترین بازیکن به ترکیب اصلی استقلال است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، ماشاریپوف در قامت یک وینگر در ترکیب اولیه آبی‌پوشان پایتخت برابر شمس‌آذر قزوین به میدان خواهد رفت و یکی از 11 بازیکن اصلی آبی‌ها برابر حریف قزوینی است.

از مبهم بودن شرایط قراردادی بلانکو تا وضعیت پیچیده سیلوا

مدیران باشگاه استقلال به دلیل کامل نبودن مدارک، فعلاً در زمینه ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو نتوانسته‌اند موفق عمل کنند و همین مسئله باعث شده تا حضور مهاجم آرژانتینی در جدال برابر شمس‌آذر قزوین در هاله‌ای از ابهام باشد. با توجه به آمادگی سامان فلاح در اردوی پیش‌فصل، حضور رافائل سیلوا در ترکیب اولیه آبی‌ها برابر شمس‌آذر هم نامشخص است و به نظر می‌رسد که از میان فلاح و سیلوا، مدافع تازه‌وارد استقلال شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اولیه داشته باشد تا مدافع برزیلی هم احتمالاً مقابل شمس‌آذر نیمکت‌نشین باشد.

2 ستاره آفریقایی در نقش یار تعویضی؟

دیدیه اندونگ و گائل کاکوتا در هفته اخیر به تمرینات استقلال اضافه شده‌اند و با توجه به عدم هماهنگی حداکثری آن‌ها با همبازیان جدید خود، به نظر می‌رسد که هر 2 ستاره آفریقایی آبی‌ها از روی نیمکت کار خود را برابر شمس‌آذر آغاز کنند. البته که در صورت عدم اعتماد جواد نکونام به علیرضا کوشکی، احتمال حضور همزمان کاکوتا در کنار ماشاریپوف و البته محمدحسین اسلامی در ترکیب اولیه دور از ذهن نیست. آلمدین زیلیکیچ هم با توجه به دور بودن از فرم مطلوب، شانس حداقلی برای حضور در ترکیب اصلی استقلال و حتی فهرست این تیم در جدال با حریف قزوینی دارد!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر