هفته اول لیگ برتر؛ تولد ستاره‌های جدید

لیگ بیست‌وچهارم با حضور ستاره‌های جدیدی که به تیم‌های مختلف پیوسته‌اند، با هیجان خاصی آغاز شد. این بازیکنان با نمایش‌های درخشان خود در هفته اول، نوید یک فصل پر از رقابت و هیجان را می‌دهند. در این گزارش، به معرفی این ستاره‌های نوظهور می‌پردازیم.

ستاره‌های تازه‌وارد درخشش قابل‌توجهی در تیم‌های جدید خود داشتند و لیگ بیست‌وچهارم را باشکوه آغاز کردند.

به گزارش فوتبال 360، هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به اتمام رسید و شاهد ردوبدل شدن 14 گل بودیم. در پایان این هفته تیم فوتبال سپاهان در صدر جدول ایستاد و مس رفسنجان رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داد. در این گزارش به چهره‌های شاخص هشت بازی اشاره خواهیم داشت.

پرسپولیس - ذوب‌آهن: سعید صادقی

اگر اورونوف شرایط بازی از ابتدا را داشت، احتمالا باید روی نیمکت می‌نشست و در نیمه دوم به زمین می‌آمد اما شانس به سعید صادقی رو کرده بود و این وینگر 30 ساله فصل جدید را باشکوه استارت زد. صادقی در مصاف با ذوب‌آهن تک گل تیمش را به بهترین شکل به‌ثمر رساند. او با تکنیک و اعتماد‌به‌نفس بالا و البته به کمک محمد قریشی، دروازه پارسا جعفری را گشود و اجازه نداد خوان کارلوس گاریدو کارش را با باخت آغاز کند. صادقی دقیقا پس از 365 روز در لیگ برتر موفق به گلزنی شد. باید دید همانند لیگ بیست‌وسوم، این گل اولین و آخرین گلش خواهد بود یا باید به تعداد گل‌های زده‌ این بازیکن اضافه کرد.

ملوان - گل‌گهر: امید نورافکن

چه شروعی بهتر از این؟ امید نورافکن در اولین بازی رسمی با پیراهن ملوان، بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود و موفق شد از روی نقطه پنالتی گلی سه‌‌امتیازی وارد دروازه گل‌گهر کند و انزلی‌چی‌ها را خوشحال به خانه بفرستد و خیلی زود جایی ویژه در قلب آن‌ها برای خود باز کند. معمولا بازیکنان سرباز کار دشواری برای اثبات توانایی‌شان به هواداران دارند اما نورافکن خیلی زود با گلی که به‌ثمر رساند، فشار را از روی خودش برداشت و حالا می‌تواند با آرامش بیش‌تری به بازی برای قوی سپید ادامه دهد.

استقلال خوزستان - آلومینیوم: محمد خلیفه

در جدال کم‌افت‌وخیز استقلال خوزستان و آلومینیوم، می‌توان از محمد خلیفه به عنوان چهره ویژه زمین یاد کرد. گلر 19 ساله و بلندقامت ایرالکو که پس از جدایی احمد گوهری تبدیل به گلر اصلی نماینده اراک شد و در اولین بازی لیگ بیست‌وچهارم با ارائه نمایشی مطمئن، جواد اعتماد مجتبی حسینی را داد. خلیفه فصل قبل هم سه بازی در لیگ انجام داده بود و یکی از 2 بازیکن زیر 20 سال آلومینیوم در مصاف با شاگردان میودراگ بوژوویچ بود. بهرام گودرزی نیز با 18 سال در ترکیب اصلی حضور داشت.

سپاهان - چادرملو: کاوه رضایی

پس از عملکرد ضعیف برابر شباب‌الاهلی، کاوه رضایی مقابل چادرملو کیفیت بالای پیش‌فصلش را به رخ کشید و نشان داد در نبود شهریار مغانلو می‌تواند مهره کارساز و گره‌گشایی برای ژوزه مورایس باشد. کاوه یک‌بار از روی نقطه پنالتی دروازه حجت صدقی را گشود و در ادامه یک پاس گل برای محمد کریمی ارسال کرد تا تنها بازیکن هفته اول نام بگیرد که روی 2 گل تاثیر مستقیم داشته است. رضایی اگر کمی خوش‌شانس می‌بود می‌توانست تعداد گل‌هایش را به عدد 2 برساند اما این اتفاق رخ نداد.

مس - تراکتور: امیرحسین حسین‌زاده

جلوتر از دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی ترابی و تومیسلاو اشترکالی، باید از امیرحسین حسین‌زاده به عنوان چهره شاخص دیدار مس و تراکتور یاد کنیم. بازیکنی که فصل قبل نتوانست انتظارات را در تبریز برآورده کند اما این فصل را با اهداف بزرگ استارت زد. بازیکن سابق شارلروا بلژیک در مسابقات پیش فصل روی 12 گل اثر مستقیم داشت و لیگ بیست‌وچهارم را هم با یک گل شروع کرد تا مشخص شود عزمش را برای درخشش و بازگشت به روزهای خوب لیگ 21 جزم کرده است. نکته نگران‌کننده اما این است که ستاره اسبق استقلال در نیمه دوم و دقایقی پس از برخورد با حامد لک، مصدوم شد و زمین را ترک کرد. مشخص نیست که او در جدال حساس با پرسپولیس امکان کمک به دراگان اسکوچیچ را دارد یا خیر.

هوادار - خیبر: حمیدرضا طاهرخانی

خیبر در اولین بازی‌اش در تاریخ لیگ برتر با یک گل از سد هوادار گذشت تا شروعی فوق‌العاده برای محمدرضا مهاجری و تیم تحت هدایتش به ثبت برسد. در شبی که مهرداد قنبری روی ریباند ضربه عارف رستمی تنها گل مسابقه را به‌ثمر رساند، باید حمیدرضا طاهرخانی را به عنوان چهره ویژه بازی معرفی کنیم. مهاجم اسبق پرسپولیس که پس از مدت‌ها بی‌خبری نقشی ویژه روی لیگ برتری شدن نماینده لرستان ایفا کرد و بازگشتش به لیگ برتر می‌توانست با یک سوپرگل همراه باشد اما بدشانسی شامل حالش شد. طاهرخانی، ارسال سفیدچقایی از سمت راست را با یک قیچی‌برگردان مهارناپذیر به سمت دروازه فرستاد اما توپش در عین ناباوری به تیر دروازه برخورد کرد. طاهرخانی یکی از ارکان فاز تهاجمی خیبر در طول فصل خواهد بود و باید دید چه زمانی اولین گلش را به ثمر می‌رساند.

شمس‌آذر - استقلال: رامین رضاییان

نگاه‌های زیادی متوجه رامین رضاییان بود. شرایط جوی قزوین باعث شده بود تا نحوه بازی هر 2 تیم تغییر کند. رامین در 45 دقیقه نخست یک موقعیت گلزنی داشت که محمدامین رضایی مقابلش ایستادگی کرد و یک مرتبه هم شوت از راه دور این بازیکن کهنه‌کار پس از اصابت به مدافع تیم میزبان راهی کرنر شد. در نیمه دوم اما پس از گل زودهنگام استقلال، شاهد یورش همه‌جانبه شمس آذر بودیم. همین مساله رامین را در فاز تهاجمی عملا تبدیل به بازیکنی منفعل کرد. تا این‌که گل تساوی زده شد و استقلال برای رسیدن به پیروزی مجددا به سمت دروازه یشمی‌پوشان حمله کرد و ماحصل آن، فرار مناسب رامین و پاس گل او برای محمدحسین اسلامی بود. رضاییان در واپسین لحظات اولین مسابقه رسمی‌اش برای آبی‌پوشان توانست پاس منجر به گلی سه امتیازی را ارسال کند و نشان دهد همچنان در اوج آمادگی به سر می‌برد.

نساجی - فولاد: محمدرضا سلیمانی

دیگر خرید جدیدی که خیلی زود جواب داد، محمدرضا سلیمانی بود. مهاجم فولاد پس از درخشش با لباس ملوان در مصاف با نساجی در ورزشگاه وطنی، این‌بار با پیراهن فولاد دروازه این تیم را باز کرد و پالس مثبتی به سمت یحیی گل‌محمدی و هواداران فولاد بابت بهبود اوضاع خط حمله قرمزپوشان فرستاد. سلیمانی معمولا شروع‌های باشکوهی دارد اما در ادامه نمی‌تواند کیفیت بالای خود را حفظ کند. باید دید در این فصل چه سرنوشتی در انتظار او خواهد بود. 

نتایج کامل هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال:

پرسپولیس یک - ذوب‌آهن اصفهان یک

ملوان بندر انزلی یک - گل‌گهر سیرجان صفر

استقلال خوزستان صفر - آلومینیوم اراک صفر

سپاهان اصفهان 3 - چادرملوی اردکان یک

مس رفسنجان صفر - تراکتور تبریز 2

هوادار صفر - خیبر خرم‌آباد یک

شمس آذر قزوین یک - استقلال 2

نساجی مازندران صفر - فولاد خوزستان یک

هفته اول لیگ برتر؛ تولد ستاره‌های جدید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان