ماهان شبکه ایرانیان

فیلمی درباره فرزندانی با پدر و مادری ناشنوا

کارگردان «من کدا هستم» گفت:‌ در این فیلم جدا از مفاهیم اخلاقی و انسانی، آموزه‌های دینی بسیاری هم در آن مورد توجه قرار گرفته است.

فیلمی درباره فرزندانی با پدر و مادری ناشنوا

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، فرح زارع، مستندساز گفت:‌ «من کدا هستم» در تهران و شمال فیلمبرداری شده است و داستان دختر بچه‌ای است که پدر و مادری ناشنوا دارد. در این فیلم نشان می‌دهیم فرزندانی که پدر و مادری ناشنوا دارند در مسیر کودکی خود با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو هستند زیرا باید نقش مترجم والدین خود را در جامعه ایفا کنند.

ایکنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه مستند «من کدا هستم» آذر امسال در بخش مسابقه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «بازتاب معلولیت در هنر» در شهر تسالونیکی یونان حضور خواهد یافت، گفت: این مستند  تا امروز در جشنواره‌های متعددی حضور داشته است. این کار توانست در جشنواره «زندگی» عنوان بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد. 

این مستندساز ادامه داد: کدا، واژه‌ای جهانی است به معنای فرزندانی که والدین ناشنوا دارند. این فیلم با حمایت مرکز گسترین سینمای مستند و تجربی تولید شده  و جدا از مفاهیم اخلاقی و انسانی، آموزه‌های دینی بسیاری هم در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی هدف از ساخت مستند «من کدا هستم» را، تلنگری به مسئولان توصیف کرد و گفت: به واسطه این کار می‌خواستم به مدیران و مسئولانی که در حوزه معلولان، مشغول فعالیت هستند تذکری داده باشم چون در این عرصه مشکلات بسیاری وجود دارد که معلولان بابت آن در سختی هستند. درباره این فیلم باید اضافه کنم کار در چنین حوزه‌های تنها با تکیه بر عشق و باور قلبی، قادر است تاثیرگذاری داشته باشد.

این کارگردان در پایان افزود: جدیدترین کارم «جمکرد» نام دارد. این کار در کرمان جلوی دوربین رفته است. در این مستند، پته‌دوزی یکی از هنرهای دستی استان کرمان مورد توجه قرار می‌گیرد به بهانه پرداختن به صنایع دستی در این اثر به باورهای بوی و دینی مردم منطقه هم توجه می‌شود. 

زارع، پیشتر مستندهای «رسن»، «به من اشاره کن»، «کویر سبز» و «ماهیاک» و... را کارگردانی کرده است.

 عوامل مستند «من کدا هستم» عبارتند از؛ نویسنده، پژوهشگر و کارگردان: فرح زارع، تصویربردار: سیدمهدی موسوی، فرح زارع، صدابردار: مینا تقی‌زاده، اعظم مرادی، صداگذار: حامد حسین‌زاده، تدوین: مینا تقی‌زاده، اصلاح رنگ و نور: ایمان صالحی، دستیار تهیه: علی کشاورز، تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان