ماهان شبکه ایرانیان

توصیه امام به قضات برای حفظ استقلال دادگاه/ نباید کاری کرد که بگویند دادگاه‌ها در زمان طاغوت اینطور نبود/ اگر از من برای کسی توصیه آمد به دیوار بزنید

خاطره ای از دیدار امام خمینی با با قضات شرع در شهر قم را می‌خوانید.

توصیه امام به قضات برای حفظ استقلال دادگاه/ نباید کاری کرد که بگویند دادگاه‌ها در زمان طاغوت اینطور نبود/ اگر از من برای کسی توصیه آمد به دیوار بزنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر روایت پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دیدار امام خمینی با قضات شرع در شهر قم برگزار شد چرا که مدعوین برای شرکت در سمیناری دو روزه به این شهر رفته بودند و پس از پایان برنامه، با رهبر انقلاب ملاقات می‌کنند که در آن موقع ساکن شهر قم بودند. گزارش این دیدار را روزنامه انقلاب اسلامی در تاریخ 21 مهر 1358 چاپ کرده است.

امام خمینی در این دیدار مسئله قضاوت را یک‌ مساله خطیر دانستند و با اشاره به اینکه قضات با اموال، جان و مال مردم سروکار دارند، خطاب به آنان گفتند: اشخاص مختلف با اغراض شیطانی درصدند که چهره اسلامی جمهوری اسلامی را مشبه کنند. اگر در دادگاه‌ها یک امر خلاف واقع شود، این فقط به دادگاه صدمه نمی‌زند، به اسلام ضربه می‌زند.
 
سپس امام فرمودند: البته باید هم احتیاط و هم قدرت در کار باشد. کسی که مجرم است، باید به جزای خودش برسد و توصیه از احدی قبول نشود. من این را کراراً گفته‌ام اگر از من توصیه برای کسی آمد؛ اگر از دفتر من برای کسی توصیه آمد، به دیوار بزنید. قاضی نباید تحت‌تأثیر کسی باشد؛ قاضی آزاد است و باید در محیط آزاد عمل کند.

رهبر انقلاب در ادامه، نصایحی هم در مواجهه پاسبان‌ها با مردم داشته و تأکید کردند: پاسبان نباید به خانه مردم برود مگر طبق دستوری که از طرف دادستان صادر می‌شود. روی موازین شرعیه رفتن در عِرض مردم (ناموس مردم) خلاف‌شرع است. اهانت‌کردن به آدمی ولو آن آدم هم خودش یک آدم مخالف باشد، باز حق اهانت نیست. ما می‌خواهیم اسلام باشد؛ نباید کاری کرد که بگویند دادگاه‌ها در زمان طاغوت این‌طور نبود. در انقلاب که نباید هرج‌ومرج باشد مگر اسلام در انقلاب عوض می‌شود؟ 

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان