ماهان شبکه ایرانیان

بیش از ۵۱۴هزارنفر در قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: حدود ۵۱۴ هزار و ۲۰۰نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند و اکنون ۴۱۸هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

بیش از 514هزارنفر در قزوین تحت پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «پیمان قجربیگی» مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین روز شنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته بیمه سلامت در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مهمترین اقدامات طی یک سال گذشته اظهارکرد: در استان قزوین حدود 514 هزار و200نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و اکنون 418هزار نفر بصورت رایگان بیمه شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با بیان اینکه اقشارتحت پوشش بیمه سلامت در استان قزوین شامل روستاییان، کارکنان دولت و سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی است گفت: در استان از میان بیمه شدگان تحت پوشش 275هزار بیمه شده روستایی، 61هزار بیمه شده کارکنان دولت، 36 هزار بیمه شده سایر اقشار و 141هزار نفر نیز از بیمه سلامت همگانی ایرانیان بهره مند هستند.

قجربیگی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته با مراجعه به درب منازل شهروندان در مناطق کم برخوردار، ضمن شناسایی بیش از 18هزار نفرفاقد بیمه، عضو بیمه سلامت شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به طرح ارائه خدمات به مادران باردار و شیرده گفت:  براساس این طرح  علاوه براین مادران کودکان زیر 5 سال در بخش دولتی تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند و در بخش خصوصی تا 90درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

قجربیگی با بیان اینکه در بخش ناباروری حدود 20هزار نفر در قزوین تحت پوشش خدمات مختلف هستند افزود:  تعداد هزار و54 فرد نابارور نیز تحت درمان می باشند.

وی عنوان کرد:  تعداد 14هزار و 500 بیمار صعب العلاج و خاص در استان قزوین داریم که تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بصورت رایگان درمان می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین خاطرنشان کرد: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از سال 1401حامی این گروه است و در سال جاری 45میلیارد تومان از هزینه‌های درمان این گروه  را در قالب ارز ترجیحی و سهم سازمان پرداخت کرده است.

قجربیگی یادآورشد: توان خواهان مددجوی بهزیستی هم اکنون 59خدمت دریافت می‌کنند و در خصوص معتادان، تعدادی از مراکز ترک اعتیاد که با بیمه سلامت قراردارند امکان دریافت دارو را فراهم کردند.

وی افزود: در خصوص اتباع خارجی مجاز هم در حال حاضر هزار و300نفر از اتباع بیگانه دارای جواز اقامت تحت پوشش بیمه‌ای هستند.

هفته بیمه سلامت از 28مهر تا 4آبان ماه نامگذاری شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان