ماهان شبکه ایرانیان

راهنمای کامل خرید تجهیزات ارتودنسی در سال ۱۴۰۳

ارتودنسی و استفاده از پلاک‌های ثابت روی دندان‌های یکی از روش‌های درمانی متداول برای اصلاح دندان‌های نامرتب است.

ارتودنسی و استفاده از پلاک‌های ثابت روی دندان‌های یکی از روش‌های درمانی متداول برای اصلاح دندان‌های نامرتب است. دندانپزشکان از ابزارهایی مانند بریس، پلاک و سایر دستگاه‌ها برای اصلاح شکل ظاهری دندان‌ها استفاده می‌کنند و خرید تجهیزات ارتودنسی مرغوب همیشه یکی از دغدغه‌های آن‌ها است. ارتودنسی در هر سنی قابل انجام است، اما در دوران کودکی و نوجوانی که رشد فک هنوز کامل نشده است اثربخشی بیشتری دارد. ارتودنسی فرآیندی طولانی و نسبتاً پرهزینه است و قیمت آن با توجه به تجهیزات مورد استفاده تعیین می‌شود.

راهنمای جامع خرید تجهیزات ارتودنسی در سال ۱۴۰۳

دندانپزشکان برای اینکه مشکلی از بابت سلامت دندان‌های بیماران در طول مدت ارتودنسی ایجاد نشود، از بهترین لوازم برای اجرای ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند و به‌دنبال فروشگاه‌های لوازم دندانپزشکی هستند که محصولات اورجینال دارند. در ادامه این مقاله به بررسی نکات مهم برای خرید تجهیزات ارتودنسی می‌پردازیم تا دندانپزشکان بتوانند خرید خود را با آسودگی خاطر و با آگاهی از برخی نکات مهم انجام دهند.

۷ نکته طلایی در هنگام خرید تجهیزات ارتودنسی

هنگام خرید تجهیزات ارتودنسی، توجه به برخی نکات کلیدی می‌تواند علاوه‌بر کاهش هزینه‌های مطب، بر افزایش رضایت بیمار از روند درمان نیز موثر باشد. انتخاب درست براکت‌ها، سیم‌ها و سایر ابزارها بر اساس جنس، طراحی و نیازهای خاص هر بیمار اهمیت زیادی دارد و باعث تسریع در روند درمان نیز می‌شود. کیفیت ساخت و عملکرد هر قطعه تاثیر مستقیمی بر نتایج نهایی درمان و راحتی بیمار دارد. با دقت در انتخاب تجهیزات مناسب، می‌توانید از موفقیت درمان ارتودنسی اطمینان حاصل کرده و تجربه‌ای بهتر از درمان ارتودنسی را برای بیماران خود رقم بزنید. در ادامه مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید تجهیزات ارتودنسی به آن توجه شود را بیان می‌کنیم.

۱.خرید براکت ارتودنسی بر اساس بودجه و روند درمان

استفاده از براکت‌های فلزی برای ارتودنسی به‌دلیل دوام بالا و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد و اغلب دندانپزشکان برای کاهش هزینه‌های درمان بیماران خود از این نوع براکت‌ها استفاده می‌کنند. اما در هنگام خرید براکت ارتودنسی فلزی باید به نکاتی مانند کیفیت ساخت، راحتی بیمار و نیازهای درمانی وی توجه شود. بیمارانی که به ظاهر خود اهمیت زیادی می‌دهند، معمولا تمایلی به استفاده از براکت‌های فلزی ندارد و دندانپزشکان برای این افراد از براکت‌های سرامیکی استفاده می‌کنند.

براکت‌های سلف لیگیت نیز نوع دیگر از براکت‌‎های ارتودنسی است که با حذف نیاز به اورینگ، اصطکاک کمتری ایجاد کرده و درمان را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند. انتخاب نوع براکت به نیازهای بیمار، مدت زمان درمان و بودجه وی بستگی دارد، بنابراین بهتر است تصمیم‌گیری برای خرید تجهیزات ارتودنسی بعد از معاینه بیمار و تعیین بودجه وی برای درمان انجام شود.

۲.خرید سیم ارتودنسی با بررسی دقیق کیفیت ساخت

دندانپزشکان معمولا در هنگام خرید تجهیزات ارتودنسی به جنس مواد توجه ویژه‌ای دارند. سیم‌های ارتودنسی معمولا از جنس استیل ضد زنگ یا نیکل تیتانیوم هستند. سیم‌های نیکل تیتانیوم به‌دلیل انعطاف‌پذیری بیشتر و امکان بازگشت به شکل اولیه، برای مراحل اولیه درمان که نیاز به فشار ملایم است، گزینه بهتری در مقایسه با سیم‌های استیل هستند. در هنگام خرید سیم ارتودنسی توجه به نکاتی مانند میزان انعطاف پذیری سیم و جنس آن می‌تواند بر کیفیت درمان بیمار تاثیر داشت باشد.

خرید سیم ارتودنسی با بررسی دقیق کیفیت ساخت

دندانپزشک باید در هنگام خرید استفاده از این سیم‌ها، نیاز درمانی بیمار و راحتی وی را در نظر بگیرد و سپس انتخاب خود را از بین سیم‌های با جنس استیل ضد زنگ یا نیکل تیتانیوم انجام دهد. سیم‌های استیل ضد زنگ به دلیل مقاومت بالا، گزینه بهتری برای حرکت راحت دندان‌ها هستند. همچنین ضخامت و قطر سیم نیز باید براساس شرایط دندان‌های بیمار و طرح درمانی انتخاب شود تا نتیجه مورد نظر در کوتاه مدت حاصل گردد.

۳.خرید اورینگ‌ها با رنگ‌های متنوع برای بیماران با سنین مختلف

اورینگ‌ها حلقه‌های کوچکی هستند که سیم ارتودنسی را به براکت متصل می‌کنند، بنابراین انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر پارگی در هنگام خرید این تجهیزات از اهمیت بالایی برخوردار است. در خرید اورینگ ارتودنسی، باید به جنس، کشش، مقاومت در برابر رنگ‌پذیری و راحتی بیمار توجه کنید.

همچنین برخی اورینگ‌ها ممکن است با گذشت زمان تغییر رنگ دهند، به ویژه اگر بیمار مواد غذایی رنگی مصرف کند. برای جلوگیری از این مشکل، اورینگ‌هایی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر رنگ‌پذیری انتخاب کنید. تنوع رنگی برای برخی از بیماران مانند کودکان تاثیرات مثبتی بر روند همکاری آن‌ها در طول درمان ارتودنسی دارد.

۴. خرید مینی اسکرو ضد زنگ برای حفظ بهداشت دهان بیمار

جنس، اندازه، طراحی و سازگاری با نیازهای درمانی بیمار را با در خرید مینی اسکرو ارتودنسی مدنظر قرار دهید و سپس بهترین مینی اسکرو را برای درمان بیمار خود انتخاب کنید. مینی اسکروها پیچ‌های کوچکی هستند که به‌عنوان تکیه‌گاه برای حرکت دندان‌ها در درمان‌های پیچیده ارتودنسی استفاده می‌شوند. این پیچ‌ها از تیتانیوم یا استیل ضد زنگ ساخته می‌شوند و کیفیت ساخت آن‌ها بر بهداشت دهان بیمار در طول درمان ارتودنسی تاثیر زیادی دارد.

انتخاب سایز مینی اسکرو باید با توجه به موقعیت دندان‌ها و استخوان فک بیمار انجام شود، زیرا این تجهیزات باید به راحتی در جای خود قرار بگیرند و مانعی برای حرکت دندان‌ها نشوند. همچنین طراحی اسکروها باید به گونه‌ای باشد که کاشت و برداشتن آن‌ها برای بیمار و پزشک ساده باشد و عوارض جانبی برای بیمار ایجاد نکند.

۵. خرید فیکس ریتینرهای بادوام و مقاوم

فیکس ریتینرها ابزارهایی هستند که در فرآیند درمان ارتودنسی برای نگه‌داشتن دندان‌ها در موقعیت جدیدشان استفاده می‌شوند و به جلوگیری از حرکت مجدد دندان‌ها کمک می‌کنند. جنس، اندازه، راحتی بیمار و دوام از جمله نکاتی است که دندانپزشکان در هنگام خرید فیکس ریتینرfix-retainer به آن توجه ویژه‌ای دارند. جنس این ریتینرها معمولا از سیم‌های استیل ضد زنگ یا مواد ترکیبی با دوام است که باید هم محکم و هم انعطاف‌پذیر باشند تا در دهان بیمار راحت قرار گیرند و باعث تحریک یا ناراحتی نشوند.

اندازه و طراحی فیکس ریتینر نیز باید دقیقا مطابق با شکل دندان‌های بیمار باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشد. انتخاب یک ریتینر با کیفیت بالا، تضمین می‌کند که نتایج درمان به خوبی حفظ شده و بیمار نیازی به درمان مجدد نخواهد داشت.

۶. خرید براکت سرامیکی برای بیماران حساس به ظاهر

اگر بیمار شما به ظاهر خود اهمیت زیادی می‌دهد و در طول درمان ارتودنسی برای وی ظاهر بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت دارد، با خرید براکت سرامیکی ارتودنسی می‌توانید ظاهر مورد نظر را برای وی فراهم کنید. رنگ این براکت‌ها مشابه رنگ دندان‌های بیمار است و در مقایسه با براکت‌های فلزی کمتر جلب توجه می‌کند.

مزیت اصلی خرید براکت‌های سرامیکی برای درمان بیماران، در مقایسه با براکت‌های فلزی، زیبایی ظاهری است و نتایج درمانی استفاده از این براکت‌ها با براکت فلزی تفاوتی ندارد. در بیمارانی که نصب براکت فلزی روی اعتماد به نفس آن‌ها تاثیر منفی دارد و به همین دلیل از درمان ارتودنسی منصرف می‌شوند، بهتر است از براکت‌های سرامیکی استفاده شود. البته هزینه خرید این نوع براکت‌ها در مقایسه با قیمت خرید براکت فلزی ارتودنسی بسیار بالاتر است و بیمار باید برای درمان بودجه بیشتری در نظر بگیرد.

۷. خرید براکت سلف لیگیت برای حفظ بهداشت دهان

براکت‌های سلف لیگیت برای درمان بیمارانی استفاده می‌شود که می‌خواهند در طول درمان با ارتودنسی ثابت، چیزی مانع غذا خوردن راحت آن‌ها نشود. این براکت‌ها به‌طور خودکار سیم ارتودنسی را در محل نگه‌می‌دارند و نیاز به اورینگ‌های اضافی را برطرف می‌کنند. مزیت اصلی خرید براکت سلف لیگیت، کاهش اصطکاک و فشار بر روی دندان‌ها است و این موضوع روی افزایش سرعت درمان نیز تاثیر مثبت دارد.

سهولت در تمیز کردن و مراقبت آسان‌تر در مقایسه با ارتودنسی ثابت فلزی نیز از دیگر مزیت‌های براکت سلف لیگیت است. دندانپزشکانی که به‌دنبال ایجاد تجربه‌ای بهتر و موثرتر از درمان ارتودنسی هستند، معمولا از براکت‌های سلف لیگیت برای درمان بیماران خود استفاده می‌کنند.

در نهایت باید بگوییم که انتخاب تجهیزات ارتودنسی با کیفیت و مناسب برای هر بیمار می‌تواند نقش کلیدی در موفقیت درمان و افزایش درآمد دندانپزشک داشته باشد. با توجه به نکات ذکر شده و دقت در خرید، دندانپزشکان می‌توانند به نتایج مطلوبی دست یابند و تجربه‌ای موثر و راحت برای بیماران خود فراهم کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان