ماهان شبکه ایرانیان

جشن تولد و کیک یک نوشابه در ایران در ۶۶ سال پیش/ عکس

جشن و کیک مخصوص دومین سال تاسیس کارخانه نوشابه سازی پپسی کولا در ایران - سال ۱۳۳۷ خورشیدی

جشن تولد و کیک یک نوشابه در ایران در 66 سال پیش/ عکس

فرهاد طالبیان: پپسی (در گذشته پپسی‌کولا) نام یک نوع نوشابه کولای گازدار پرطرفدار است که تا سال 1965 توسط شرکت پپسی کولا تولید می‌شد. از سال 1965 در پی ادغام شرکت پپسی کولا و شرکت فریتو-لی، این محصول توسط شرکت پپسی‌کو تولید می‌شود. 

این محصول همواره رقیب اصلی پپسی، کوکاکولا بوده‌ است. نوشابه‌ها قبلاً بدون اضافه کردن اسیدهای نگهدارنده به بازار عرضه می‌شدند. اما از سال 2010 نوشابه‌ها بخاطر طعم‌های فراوان و طول عمر بیشتر با انواع اسیدها مخلوط شدند که همین امر اثرات مضر نوشابه‌ها را بیشتر کرد.

جالب است بدانید که نوشابه پپسی اولین بار در سال 1893 توسط داروساز جوانی به نام کیلب برادهم اهل نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی در کشور آمریکا معرفی شد. هدف برادهم از تولید این نوشیدنی درمان درد معده بود. برخی چنین اظهار نموده‌اند که ممکن است نام پپسی بر گرفته شده از آنزیم پپسین باشد که همان آنزیم پروتئینی ترشح‌شده از سلول‌های اصلی معده است و به هضم پروتئین‌ها کمک می‌کند هر چند، آنزیم پپسین هیچگاه به عنوان مادهٔ افزودنی برای پپسی کولا استفاده نشد. فرمول اصلی این نوشیدنی (در آغاز) شامل شکر و وانیل بود. برادهم تلاش داشت تا یک نوع نوشیدنی را ابداع نماید که انرژی‌دهنده و هضم‌کنندهٔ غذا باشد.

عکس زیر جشن و کیک مخصوص دومین سال تاسیس کارخانه نوشابه سازی پپسی کولا در ایران در سال 1337 خورشیدی است:

جشن تولد و کیک یک نوشابه در ایران در 66 سال پیش/ عکس

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان