ماهان شبکه ایرانیان

کشتار تازه اسرائیل در لبنان/ ادامه حملات رژیم اشغالگر به اردوگاه جبالیا

منابع رسانه‌ای صبح امروز (چهارشنبه) از حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان و شهادت و زخمی شدن شماری در نتیجه این حملات خبر دادند.

کشتار تازه اسرائیل در لبنان/ ادامه حملات رژیم اشغالگر به اردوگاه جبالیا

به گزارش خبرآنلاین شبکه اسکای نیوز عربی در این باره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین حمله خود به لبنان شهرک «مرکبا» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

به نقل از ایسنا و طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین چند شهرک در جنوب شرق لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

اشغالگران همچنین حملات هوایی را به شهرک‌های «الطیبه»، «تله العویضه»، «مجدل سلم» و «المجادل» انجام دادند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین حملات شدیدی را به شهر «النبطیه» انجام دادند.

منابع رسانه‌ای نیز تصاویری را از النبطیه پس از این حملات منتشر کردند.

در همین راستا، شبکه العربیه گزارش داد که اشغالگران بیش از 10 حمله به النبطیه و حومه آن انجام دادند.

برخی منابع نیز از شهادت و زخمی شدن شماری در نتیجه بمباران ساختمان شهرداری النبطیه خبر دادند.

خبرنگار اسکای نیوز گفت: گزارش‌ها از کشته شدن تعداد زیادی از افراد غیرنظامی در شهرداری النبطیه از جمله داوطلبان امدادی حکایت دارد.

همزمان خبرگزاری ملی لبنان نیز از بمباران شهرک قانا در 10 کلیومتری جنوب شرقی شهر «صور» خبر داد.

طبق این گزارش، حمله به قانا 10 شهید و بیش از 15 زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر به گمان اینکه می‌تواند قدرت نظامی حزب‌الله را تضعیف کند، حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.

طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت لبنان، حملات رژیم صهیونیستی به این کشور از اکتبر گذشته تاکنون بیش از 2 هزار و 300 شهید و بیش از 10 هزار زخمی بر جای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داده است. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اردوگاه جبالیا

ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود علیه مناطق مسکونی نوار غزه ادامه می‌دهد و در حمله بامداد امروز این رژیم به شهر غزه و اردوگاه جبالیا ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند، همزمان دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه از جامعه جهانی خواست برای ایجاد مسیری امن جهت کمک به بیمارستان‌های شمال غزه که از 12 روز قبل به محاصره درآمدند، اقدامی جدی را در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، حملات رژیم صهیونیستی وارد سیصد و هفتاد و ششمین روز خود شده و این رژیم در 24 ساعت گذشته مرتکب چهار کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شده که در نتیجه آن 62 شهید و 220 زخمی به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

به نوشته روزنامه «عربی21»، در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه ارتش رژیم صهیونیستی برای دوازدهمین روز پیاپی به محاصره آن ادامه می‌دهد و بحران انسانی در این اردوگاه با حدود 100 هزار سکنه آن شدت یافته است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ششم اکتبر جاری در راستای اجرای طرحی که در رسانه‌ها با عنوان «طرح ژنرال‌ها» شناخته می‌شود و هدف از آن تخلیه مناطق شمال نوار غزه از ساکنان فلسطینی است، حمله زمینی و محاصره شدیدی را علیه استان شمال نوار غزه با تمرکز بر 2 منطقه بیت حانون و بیت لاهیا و اردوگاه جبالیا آغاز کرد.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نیز اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز چهارشنبه با استفاده از ربات‌های بمب‌گذاری‌شده، ساختمان‌هایی مسکونی در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه را منفجر کرد.

همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه «تل الزعتر» در اردوگاه جبالیا چند فلسطینی زخمی شدند.

خبرنگار شبکه خبری «الجزیره» نیز اعلام کرد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حمله شدیدی علیه «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه انجام داد.

دستگاه دفاع مدنی غزه روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش پیکرهای هفت شهید را از زیر آوارهای ساختمانی مسکونی بیرون آوردند و همینطور در عملیات آواربرداری از مقابل یک برج 2 پیکر و در آواربرداری در خیابان‌های منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه، پنج پیکر دیگر بیرون آورده شد.

این دستگاه در ادامه از شهادت 2 فلسطینی در 2 عملیات بمباران جداگانه در خیابان «النزهه» و اطراف مسجد «النعمان» در محله «النزله» در جبالیا خبر داد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه سه‌شنبه فراخوانی برای ایجاد فوری و جدی گذرگاهی امن برای نجات ساختار بهداشتی در استان شمال نوار غزه را که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی با شرایطی فاجعه‌بار و بی‌سابقه روبه‌رو است، صادر کرد.

در بیانیه این دفتر با اشاره به اینکه ارتش رژیم صهیونیستی از 12 روز قبل به کشتار و گرسنگی دادن فلسطینی‌ها در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد و حملات هوایی، تیراندازی‌ها، تخریب و آتش زدن خانه‌ها را تشدید کرده و همچنان مانع از انتقال غذا و دارو به این منطقه می‌شود، اعلام کرد: ارتش اشغالگر به طرح خود علیه ساختار بهداشتی استان شمال نوار غزه ادامه می‌دهد، این ارتش چند روز قبل تهدید کرد که چهار بیمارستان فعال در این استان را ویران خواهد کرد و اتاق میدیریت بیمارستان «کمال عدوان» را هدف قرار داد. این ارتش از تمامی کادر پزشکی چهار بیمارستان کمال عدوان، العوده، الیمن السعید و بیمارستان اندونزی خواست محل کار خود را ترک کنند.

این دفتر در ادامه از جامعه جهانی و تمامی نهادهای بین‌المللی خواست به شکلی جدی مسیری امن را برای نجات ساختار بهداشتی استان شمال غزه ایجاد کرده و تداوم ارائه خدمات بهداشتی و ارسال کمک‌های ضروری برای این چهار بیمارستان را تضمین کنند.

در همین رابطه، «استفان دوجاریک» سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل درباره شرایط فاجعه‌بار شمال نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد: تنش در شمال به شدت بر فرصت دسترسی ساکنان آن به نیازهای ضروری زندگی تاثیر منفی می‌گذارد.

دوجاریک با اشاره به اینکه سه بیمارستان استان شمال نوار غزه با کمبود شدید سوخت، خون، لوازم پزشکی و دارو مواجه هستند، اظهار کرد: عملیات‌های نظامی در حالی ادامه دارند که حدود 285 بیمار در بیمارستان‌های کمال عدوان، العوده و اندونزی بستری هستند.

سخنگوی دفتر سازمان ملل گفت: بیمارستان کمال عدوان مملو از بیمار است و روزانه 50 تا 70 زخمی جدید را پذیرش می‌کند.

خبرنگار الجزیره همچنین از حمله شدید توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطق شمال غربی شهر غزه خبر داد.

برخی منابع محلی بامداد امروز اعلام کردند که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی محله «النصر» در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

به گفته این منابع، در این حمله منزلی مسکونی در نزدیکی برج ایتالیایی در این محله هدف قرار گرفت که به شهادت پنج فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) به نقل از برخی منابع مطبوعاتی گزارش داد: یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی خیابان «احمد یاسین» در شمال شهر غزه را هدف قرار داد که به شهادت 2 شهروند فلسطینی منجر شد.

به گزارش این خبرگزاری، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شمال غربی شهر غزه را هدف قرار داد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه در گزارش آماری روزانه خود، با اشاره به اینکه هنوز تعداد زیادی از قربانیان حملات مستمر رژیم صهیونیستی زیر آوارها و در مسیرها هستند و نیروهای امدادگر و دفاع مدنی به آنها دسترسی ندارند، تعداد شهدا و زخمی‌های حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را 42 هزار و 344 شهید و 99 هزار و 13 زخمی اعلام کرد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان