ماهان شبکه ایرانیان

علی بناری خبر داد:

«تفسیر قرآن با رویکرد علوم انسانی» نگارش می‌یابد

گروه حوزه‌های علمیه: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) از تالیف «تفسیر قرآن با رویکرد علوم انسانی» در جامعه المصطفی(ص) خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی بناری، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اجرای طرحی مبنی بر تالیف تفسیر با رویکرد قرآن و علوم انسانی خبر داد و گفت: این طرح از مدتی قبل آغاز شده است.

بررسی 157 آیه

وی ادامه داد: تاکنون 150 آیه از سوره مبارکه بقره به همراه سوره مبارکه حمد با حضور محققان و صاحبنظران عرصه‌های مختلف علوم انسانی تفسیر شده است.

وی درباره روند اجرای طرح تصریح کرد: براساس این طرح، جمعی از محققان رشته‌های مختلف اعم از روان‌شناسی، علوم تربیتی، جامعه‌شناسی، مدیریت، حقوق و علوم سیاسی و اقتصاد و ... در جلسات متعددی دور هم می‌نشینند و محققان قرآنی نیز حضور دارند و به تفسیر آیات به صورت ترتیبی و براساس تفاسیر مختلف می‌پردازند.

وی عنوان کرد: بعد از تفسیر و شرح آیات، هر محقق نظر خود را از منظر علم مورد تخصصش و برداشت‌هایی که از آیات دارد، بیان می‌کند.

بناری ادامه داد: این مطالب جمع‌آوری شده و در جلسات متعددی بحث می‌شود و می‌تواند مبنایی برای نوشتن تفسیر مد نظر در آینده باشد.

اهداف طرح

این محقق قرآنی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف در نوشتن و تالیف چنین تفسیری تولید علوم انسانی بر مبنای قرآن کریم و اسلامی‌سازی علوم انسانی و تحول در آن است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالیان اخیر تاکید زیادی بر اسلامی‌سازی علوم انسانی دارند و این ظرفیت در حوزه وجود دارد و باید بارورتر شود و ما به سمت اسلامی‌سازی علوم انسانی حداقل در مهمترین شاخه‌های این علوم گام برداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان