بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با اقشار مختلف مردم ۱۱ /۱۲ / ۱۳۷۸

از همه برادران و خواهران تشکر می کنم و به یکایک شما عزیزان خوش آمدعرض می کنم مخصوصا به کسانی که از راههای دور تشریف آورده اند وبالاخص به خانواده های معظم شهیدان و جانبازان و آزادگان و ایثارگران.

بسم الله الرحمن الرحیم

از همه برادران و خواهران تشکر می کنم و به یکایک شما عزیزان خوش آمدعرض می کنم مخصوصا به کسانی که از راههای دور تشریف آورده اند وبالاخص به خانواده های معظم شهیدان و جانبازان و آزادگان و ایثارگران.

امیدوارم که همه شما عزیزان و همه ملت ایران از تفضلات الهی برخوردار باشید و مشمول تفضلات خاص حضرت بقیه الله نیز باشید.

خدای متعال بر مردم ایران تفضل کرد و این ملت رشید انتخابات بزرگ وپرشور و همه گیری را با موفقیت انجام داد. نکاتی درباره این حادثه بسیار خوب و مبارک وجود دارد که همه مسئولان کشور و آحاد مردم، باتوجه به این نکات باید خدای متعال را شکر کنند و سپاسگزار باشند وبخصوص مسئولان از این ملت عظیم و عزیز و مومن در عمل تشکر کنند.

یک نکته این است که انتخابات بیست و نهم بهمن امسال، یک حرکت عظیم مردمی برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی بود. به کوری چشم آن کسانی که از ورای این مرزها دایما ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی را موردتهاجم تبلیغاتی خودشان قرار می دهند و این نظام را به تهمتهای واهی متهم می کنند، مردم در این انتخابات نشان دادند که نظام اسلامی، نظامی مردمی و متکی به آرا و اراده مردم است و هدایت شونده به وسیله کسانی است که مردم آنها را قبول دارند این یک بیعت بزرگ مردمی بانظام اسلامی بود. این انتخابات، دوستان شما را- که قضایای کشور ما رازیر نظر دارند- در سرتاسر عالم خوشحال کرد در عین حال مراکزاستکبار و قدرت جهانی، اگر چه به رو نیاورند و در زبان تصدیق نکنند،اما از این که مردم در بعضی از نقاط کشور، حتی تا بیش از نوددرصددر پای صندوقهای رای حاضر شدند و مجموعا در کل کشور بیش از شصت وپنج درصد در انتخابات شرکت کردند- که این یک نصاب بالای جهانی است دستپاچه شدند و به فکر فرو رفتند.

ملت ایران کار بزرگی کردند. ملت ایران با انتخابات خود نشان دادندکه به نظام اسلامی و قانون اساسی- که تبلور ارزشهای اسلامی است- وفادارند نشان دادند که اسلام با جانشان بستگی دارد نشان دادند که خون شهیدان را پاس می دارند. در هر یک از این شهرهای کشور- چه تهران، چه شهرهای بزرگ، چه شهرهای کوچک، چه دورترین نقاط روستایی این کشور- چه قدر جوان و نوجوان به میدانهای نبرد با دشمن رفتند و به شهادت رسیدند و خون پاکشان مظلومانه ریخته شد. مردم نشان دادند که این خونها را فراموش نخواهند کرد و به آنها وفا دارند. در درجه اول،مسئولان باید این را به عنوان یک هدیه عظیم به نظام اسلامی تلقی کنندو از آن قدردانی نمایند. قدردانی در زبان هم کافی یست باید عملاقدردانی کنند. خود مردم هم باید خدا را شکر کنند که نظامشان، نظام تثبیت شده و مستحکمی است کشورشان آن طوری که دشمن بخواهد با ایجاداختلافات بحران بیافریند، نیست.

مردم با متانت تمام پای صندوقها رفتند و طبق تشخیص خودشان عمل کردند. من قبل از انتخابات هم گفتم، الان هم می گویم هرکس که به خاطر تثبیت نظام و به خاطر انجام وظیفه، رای در صندوق انداخته است ونام هرکسی را که طبق تشخیص او درست بوده، روی آن ورقه نوشته است،پیش خدا ماجور است و امام زمان (ارواحنا فداه)- که این کشور و این ملت در ید قدرت و قبضه اوست- مراقب این کشور و این ملت است و ازیکایک آحادی که دراین کار بزرگ سهیم شدند پای صندوق رای رفتند، یامردم را به پای صندوق رفتن تشویق کردند، یا کاری برای این مساله انجام دادند، اجر خواهد داد و پیش خدای متعال از آنها تشکر خواهدشد.

نکته دیگر این است که این انتخابات را، این ملت با امنیت کامل وآرامش انجام داد شاید ما خودمان که از اول انقلاب تا حالا بیست و یک انتخابات آرام و همراه با امنیت داشته ایم، درست ندانیم که این نعمت چه قدر بزرگ است. عزیزان من! بدانید که در خیلی از کشورهای دنیابرای این طور انتخاباتی، پای صندوقهای رای و در کشمکشهای تبلیغاتی،نزاعها درمی گیرد بحرانها ایجاد می شود، صدمه ها وارد می شود و نفوس بریئه ای به قتل می رسند. این ملت، ملتی است که در هنگامی که بایدشجاعت نشان داد- یعنی در میدانهای نبرد، در مقابل دشمن-شجاعت نشان داده است و آن جا که پای مصالح ملی درمیان است، این طور با امنیت،با آرامش و با متانت این کار بزرگ را به انجام رسانید مسئولان بایداز این جهت هم از مردم تشکر کنند.

من به شما عرض کنم که دشمنان این آرامش و امنیت ما را نمی پسندند.

یکی از هدفهای محافل و مراکز تصمیم گیری استکبار در سرویسهای جاسوسیشان، ایجاد ناامنی در این کشور است. البته نمی گذارندنقشه هایشان افشا بشود وقتی نتیجه گرفتند، انسان می فهمد همچنان که درتابستان امسال ملاحظه شد که دشمن چگونه درصدد آشوب و بحران سازی درکشور بوده است بعد مسئولان این را فهمیدند و برایشان مسلم شد! حالا هم یکی از نظامیان مسئول آمریکایی بعد از این انتخابات باشکوه و باعظمت، باز می گوید که در دو، سه ماه آینده در ایران بحران و ناامنی خواهد شد! معلوم می شود که چیزی در آستین دارند نقشه ای در سر دارندملت عزیز! بیدار و هوشیار باشید. البته این فرد مسئول نظامی آمریکایی پر حرفی و بی عقلی کرده که این را با این بیان بروز داده است. سیاسیونشان نمی گویند و نمی گذارند معلوم بشود اما مشخص می شود که اینها نقشه ای دارند. امنیت این ملت، خاری در چشم آنهاست.

اکثریت بزرگی دراین کشور، جوانان ما هستند. جوانان در جاهای دیگردنیا چه می کنند؟ شما ببینید در کشورهای اروپایی جوانان چه کارمی کنند. در آمریکا هرچند وقت یک بار خبر از ناامنیهای داخل مجامع مدنی و مردم به گوش می رسد روز روشن در مدرسه جوانان را می کشند دررستوران آدم می کشند در مجلس میهمانی آدم می کشند! می بینند که در کشورما این خبرها نیست این جا امنیت و آرامش برقرار است اما نمی تواننداین را تحمل کنند! می دانند که ناامنی، پایه یک نظام را متزلزل می کنددر آرزوی آن هستند یقینا هم برایش دارند طراحی می کنند اما مردم باید هوشیار باشند.

البته دشمنان بدانند که این ملت و مسئولان کشور، در مقابل بحران سازی وآشوب ساکت نمی نشینند. نظام اسلامی برای پاسداری از امنیت مردم وامنیت این جوانان، با قدرت عمل خواهد کرد. گمان نکنند که اجازه داده خواهد شد که در داخل مردم بیایند و این جوانان بی گناه و فرزندان این مردم را در معرض تندباد ناامنی بگذارند و نظام اسلامی هم بایستدو تماشا کند مگر چنین چیزی ممکن است؟! اگر دشمنان خیال می کنند که باایجاد ناامنی و تشنج در این کشور خواهند توانست در ارکان این نظام نفوذ کنند، بدانند این آرزو را به گور خواهند برد.

نکته سوم در باب وظایف ما مسئولان است. در درجه اول، خود این بنده حقیر، بعد هم مسئولان دولتی، نمایندگان مجلس، مسئولان قضایی و دیگران وظیفه دارند. اقدام مردم باید پاسخ داده بشود. برای مردم دو چیز دردرجه اول اهمیت است یکی مسائل زندگی مردم است که برایشان خیلی مهم است، و دوم مساله دین و ارزشهای اسلامی در نظر آنهاست. مردم حق هم دارند. طبقات ضعیف و مستضعف مردم گرفتاریهای زیادی دارند. بعضیهاباید این بحثهای سیاسی تشنج آور را رها کنند و به کارهای اساسی وعملی بپردازند مردم از مسئولان این انتظار را دارند. مرتب دعوای سیاسی می شود. انتخابات بود، تمام شد این اختلافات، این دو دستگیها،این به هم پریدنها، این مچ گیریهای دروغین و واهی، این بهانه سازی این بر علیه آن، و آن بر علیه این را رها کنند بخصوص مسئولان- چه نمایندگان مجلس، چه مسئولان دولتی- این موارد را کنار بگذارند و به کارهای اساسی این کشور و این مردم بپردازند.

ما در داخل کشورمان کم گرفتاری نداریم. ریشه گرفتاریها از دو چیزاست: اول، از غفلتها و کوتاهیها و تنبلیها و احیانا بد عمل کردنهای خود ماست در رابطه با اموال عمومی، در رابطه با تجمل گرایی، در رابطه با پاسخگویی به مردم در دستگاههای مختلف. ریشه دوم، دشمنانی هستندکه از همین مایه ها و زمینه ها سوءاستفاده می کنند بر این مردم تنگ می گیرند تهدید می کنند ایجاد اختلاف می کنند دودستگی می اندازند محاصره اقتصادی می کنند. مردم، یکپارچه و مومنند اگر بزرگان و مسئولان کشورهم یکپارچه و یک دست باشند، دشمن جرات نمی کند در این صورت، دیگر هیچ تلاشی علیه این ملت و این کشور به ثمر نمی رسد.

این اختلافات را رها کنند. بزرگان بایستی کوچکترها را به طریق مستقیم و راه راست بکشانند. آنها اگر اشتباهی می کنند، نبایستی آن اشتباه را برایشان توجیه کنند و خودشان هم دنبال سر آنها راه بیفتند، یااحیانا آنها را به اشتباه بکشانند. نتیجه این اختلافات، همین چیزهاست. بعضیها هم همشان این است که بنشینند و ذهن و چشم و دست وقلم و زبان مصرف کنند، برای این که آتش اختلافی درست کنند و به اسم مسائل خطی و حزبی و گروهی و جناحی، دو دسته را به جان هم بیندازند!این کارها را باید رها کنند.

مردم از مسئولان توقع بجا دارند. مسئولان باید به مسائل اقتصادی توجه کنند و به مساله گرانی و بیکاری رسیدگی نمایند. اگر مسئولان دور ازغوغاها و جنجالها تلاش لازم را بکنند، به نتایج خوبی خواهند رسید ومشکلات را حل خواهند کرد. اگر هم یک جا مشکلاتی بماند، بیایند صادقانه به مردم بگویند که ما تلاش خودمان را کردیم، اما این مشکل فعلا حل نشده در آینده حل خواهد شد مردم از آنها می پذیرند. نگرانی آن جاست که به جای پرداختن به مسائل واقعی زندگی مردم، به مسائل سیاسی بانامهای جعلی و گوناگون بپردازند و با اختلاف افکنی و متشنج کردن فضای سیاسی کشور، دشمن را خشنود کنند اینها بد است. بنده به همه کسانی که در هدایت افکار عمومی و ارائه راه درست نقش دارند، نصیحت می کنم که وظیفه الهی و وظیفه اسلامی خودشان را بدانند وظیفه در مقابل این ملت و این کشور بدانند پاسخ درست به انتخابات این است.

مساله دین مردم هم مهم است. این مردم دیندارند اما یک عده می خواهندوانمود کنند که مردم به دین اعتنایی ندارند! نه، این طور نیست. این مردم همان ملتی هستند که رژیم پهلوی پنجاه سال تلاش خودش را دردین زدایی در این کشور صرف کرد اما نتوانست. بعد از پنجاه سال، همین مردم برای دین و به نام دین، پشت سر یک مرجع دینی قیام کردند نظام اسلامی را سرپا کردند پرچم اسلام را بلند کردند دنیا را متوجه عزت اسلام کردند و خودشان را در چشم مسلمانان دنیا- بلکه غیرمسلمانان عزیز کردند.آیا این ملت از دین دست برمی دارد؟!

خیال می کنند که جوانان بی دینند! جوانان گاهی از پدرانشان دیندارترند! این تظاهرات عظیمی که به عنوان مسائل مذهبی انجام می گیرد، این مجالس عظیم مذهبی، این دعاها، همه نشانه دینداری جوانان است. در این چندسال اخیر، در شهرهای مختلف، دهها هزار جمعیت- که اغلب آنها جوانند- دعای امام حسین در روز عرفه را می خوانند و زار زاراشک می ریزند. دلهای این جوانان- دختر و پسر- پاک و روشن است زود وراحت با خدا ارتباط پیدا می کنند آیا اینها بی دینند! سنت اعتکاف درمیان مردم ما نبود اما چند سال است که در ایام اعتکاف، در خیلی ازشهرها مساجد عمده پر از معتکفانی می شود که اغلب جوانند. نخیر،جوانان ما اغلب متدینند و آحاد ملت به دین و ارزشهای دینی پابندند.

این را همه باید بدانند مسئولان باید بدانند نمایندگان مردم بایدبدانند کسانی که تازه انتخاب شده اند، بدانند مبادا کسی بر اثراشتباه و بر اثر تبلیغات واهی رادیوهای بیگانه، فهم مردم را عوضی بفهمد و برخلاف عقاید و خواستها و آرزوهای دینی مردم حرفی بزند آن وقت مردم چون با کسی دست خویشاوندی نداده اند، اینها را طرد خواهندکرد.

من خدای متعال را صمیمانه شکرگزاری می کنم و آرزو می کنم که تفضلات والطاف و رحمت خودش را بر سر شما مردم عزیز و ملت بزرگ ایران نازل کند. از حضرت بقیه الله (ارواحنا فداه) که دست اقتدار و اراده او- که پشت سر اراده خداست- همواره مراقب حال این ملت بوده، به عنوان یک سربازکوچک، صمیمانه سپاسگزاری و تشکر می کنم. از شما آحاد لت بزرگ که این طور در صحنه ها ایستاده اید و از عزت این کشور و عزت این ملت و عزت اسلام و مسلمین پاسداری می کنید، صمیمانه تشکر می کنم و توفیق همه شمارا از خداوند خواستارم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر