روانشناسی عشق

عبداللَّه فکری ازگمی، رشت: هدایت، اول، ۱۳۸۰، ۲۵۶ ص، رقعی.

عبداللَّه فکری ازگمی، رشت: هدایت، اول، 1380، 256 ص، رقعی.

 

انگیزه ما از عشق ورزیدن چیست؟ عشق در درون ما چه زمانی متولّد می شود؟ و همین عشق، چه زمانی می میرد؟ حتماً شما خواننده عزیز، حسّی به نام عشق و دوست داشتن را در درون خود می شناسید و یا دست کم، زمانی مباحث روانشناسی عشق، دغدغه شما بوده است.

 

نویسنده معتقد است که مولّد تمام فعالیتهای ما در همه زمینه ها عشق (دوست داشتن) است. انسان، بدون بهره گیری از ارضای نیازهای روانی (که تنها تفاوت او با حیوان است) قادر به ادامه حیات نبوده و گریز از این مهلکه نیز جز با شناخت عشق و عشق ورزیدن، امکان پذیر نیست.

 

مندرجات کتاب «روانشناسی عشق» در هشت فصل مجزّا و در عین حال وابسته به یکدیگر، نگاشته شده است.

 

فصل اول به تعریف کلّی عشق می پردازد و نظرات اندیشمندان را در این مورد، بیان می کند. فصل دوم، انگیزه و یا انگیزه های به وجود آورنده عشق را مورد بررسی قرار می دهد. فصل بعدی به تفاوت برداشت دختران و پسران (زنان - مردان) از عشق پرداخته، علّت این تفاوت را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. فصل چهارم به بررسی

 

 

کیفیتها و پدیده های روانی عشق اختصاص دارد.

 

فصل پنجم، بررسی انواع عشق و علامات عشق حقیقی را دربر می گیرد. در فصل ششم با تولّد عشق، تیمارداری عشق و مسئله مهم ازدواج آشنا می شوید. فصل هفتم، شامل بررسی علّت مرگ عشق است و دلایل این مرگ را نمایان می سازد. فصل هشتم به بررسی معضل طلاق یا جدایی دو طرف عشق پرداخته است.

 

در انتهای کتاب نیز گفته های نغزی از اندیشمندان، تحت عنوان «صد عبارت به یادماندنی»، تقدیم خوانندگان گردیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان