ماهان شبکه ایرانیان

معرفی طرح های پژوهشی پژوهشکده حوزه و دانشگاه در باب امام علی(ع)

در سه فصل اول این پژوهش، اهمیت پیمان برادری میان مسلمانان و اهداف و پیامدهای آن بررسی شده است و فصل چهارم تا نهم آن به بررسی پیمان برادری رسول خدا(ص) و علی(ع) اختصاص یافته است

پیمان برادری رسول خدا(ص) و علی(ع)

در سه فصل اول این پژوهش، اهمیت پیمان برادری میان مسلمانان و اهداف و پیامدهای آن بررسی شده است و فصل چهارم تا نهم آن به بررسی پیمان برادری رسول خدا(ص) و علی(ع) اختصاص یافته است. اشعاری که از قرن اول تا دوازدهم در این باره سروده شده، از دیگر بخش های این کتاب است. خاتمه این کتاب نیز به فهرست احادیث برادری رسول خدا(ص) و علی(ع) استخراج شده از متون اهل سنّت و شیعه اختصاص یافته است.

پژوهشی در مدیریت از دیدگاه امام علی(ع)

ابوالفضل خدمتی (گروه مدیریت)

در این پژوهش مبانی نظری و سیره عملی امیرمؤمنان، علی(ع) در مورد موضوعات و مسائل مهم مدیریت با استفاده از منابع معتبر روایی، و تاریخی، استنباط شده و ارائه می گردد. در ادامه، موضوعات مدیریتی از قبیل تصمیم گیری و مکانیزم مورد نظر امام علی(ع) در مورد آن، گزینش و ملاک های آن، نظارت و ساز و کار مطلوب برای انجام آن، خودکنترلی و ارزشیابی شایستگی کارکنان، با استفاده از منابع معتبر روایی و تاریخی بررسی گردیده است.

معیارهای گزینش شایستگان در مکتب علوی

محمدرضا متقی راد (گروه مدیریت)

این پژوهش با بررسی نقش دین در تعیین معیارهای گزینش شایستگان و محوریت عدالت در معیارهای دینیِ گزینش، با استفاده از کلمات گهربار امیرمؤمنان، علی(ع) آغاز گردیده است. در فصل دوم، روش ها و ابزارهای شایسته گزینی از منظر امام علی(ع)، تبیین شده است. در فصل سوم، با اشاره به انواع معیارها و ارزش ها، تأثیر باورها و اعتقادات بر معیارهای گزینش و تأثیر باورها بر رفتار و روان انسانی مورد مطالعه قرار گرفته است.

در پایان، ضمن مقایسه فرایند گزینش نیروی انسانی و معیارهای ارزشی، تفاوت های بنیادین آن آشکار گردیده. در این تحقیق از کتاب های تفسیری و روایی و کتاب های مطرح در رشته مدیریت بهره گرفته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان