ماهان شبکه ایرانیان

رویدادهای مهم ماه صفر; ماه خاطره ها

ماه صفر برای مسلمانان بالاخص شیعیان جهان یادآور خاطره های تلخ و شیرین است .

ماه صفر برای مسلمانان بالاخص شیعیان جهان یادآور خاطره های تلخ و شیرین است .

از طرفی در روز سوم صفر سال 57 و هفتم سال 128ه ق این ماه ولادت با سعادت دو ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولایت، امام محمد باقر و امام موسی بن جعفر علیهما السلام می باشد که روشنی بخش جهان اسلام گشته و بارقه امیدی در دل شیفتگان راه عدالت و ایمان ایجاد و مایه خوشحالی گردیده است .

از طرف دیگر حوادث بسیار تلخ و ناگواری در این ماه رخ داده است که هر وجدان بیداری با شنیدن آنها زانوی غم در بغل گرفته و اشک چشمانش جاری گشته و احساسات هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند .

از جمله در بیستم ماه صفر سال 61 هجری، اربعین سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام است که در چنین روزی خاندان رسالت از یک سفر پر رنج و درد و پس از انجام رسالت و ابلاغ پیام امام و سایر شهدا به کربلا باز گشته و مزار شهدای راه حق را در آغوش کشیدند .

همچنین روز بیست و هشتم سال دهم هجرت رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشان اسلام صلی الله علیه و آله، منجی عالم بشریت، یگانه پرچم دار عدالت و آزادگی، حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سبط اکبرش دومین حجت حق، امام حسن مجتبی علیه السلام که علم و تقوا و بزرگواری و شجاعت را از جد و پدرش به ارث برده بود، پس از شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در برابر توطئه های ناجوانمردانه معاویه، آن جرثومه فساد و دار و دسته اش ایستادگی نموده، زمینه را برای قیام امام حسین علیه السلام آماده کرد و سرانجام در 28 صفر سال 47 هجری به دست آن پلید روزگار مسموم و شهید شد .

و نیز در آخر صفر سال 203 بنا بر مشهور امام علی بن موسی الرضا علیه السلام پس از عمری تلاش در تحکیم مبانی اسلام و مباحثات و مناظرات خود با ارباب ادیان و مذاهب و فرق به دست یکی از شقی ترین خلفای عباسی یعنی مامون به شهادت رسید و عالم اسلام را داغدار کرد .

ما این روزهای غم انگیز و مصیبت بار را به همه شیعیان جهان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت تسلیت می گوییم .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان