حضور فعال مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در نمایشگاه های اطلاع رسانی جهان

سال ۱۳۷۷ برای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، سالی پربار و پر جنب و جوش بود. مرکز با حضور فعال در نمایشگاههای اطلاع رسانی داخلی و خارجی و ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود بار دیگر تحسین جهانیان را نسبت به نرم افزارهای علوم اسلامی برانگیخت

سال 1377 برای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، سالی پربار و پر جنب و جوش بود. مرکز با حضور فعال در نمایشگاههای اطلاع رسانی داخلی و خارجی و ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود بار دیگر تحسین جهانیان را نسبت به نرم افزارهای علوم اسلامی برانگیخت. در نمایشگاههای جهانی مرکز تحقیقات برای اسلام، «تشیع »، ایران و حوزه علمیه قم افتخار آفرید. و چنین بود که همگان را نسبت به غنای دین اسلام، پویایی مذهب تشیع و هوش و تلاش ایرانی به اعتراف واداشت.

شرکت در نمایشگاههای اطلاع رسانی خارجی آلمان، دوبی، سوریه، لبنان، کویت و نمایشگاههای قرآنی و اطلاع رسانی داخلی در تهران، قم، شیراز، سیرجان، بندرعباس، اردبیل، اصفهان و مشهد بخشی از کارنامه پربار مرکز در این زمینه بوده است. آنچه در پی می آید گزارش اجمالی از حضور مرکز در نمایشگاههای اطلاع رسانی در دو ماه آخر سال 1377 می باشد.

حضور در بزرگترین نمایشگاه اطلاع رسانی جهان در آلمان

هفت هزار متخصص از بیش از شصت کشور در برجسته ترین نمایشگاه اطلاع رسانی جهان در هانوور آلمان آخرین دستاوردهای تکنولوژی مخابرات و کامپیوتر را به نمایش گذاشتند.

نمایشگاه علوم کامپیوتری سبیت (CEBIT) که همه ساله در زمینه نرم افزار و سخت افزار و دیگر علوم مربوط به کامپیوتر در ماه مارس، در شهر هانوور کشور آلمان برگزار می گردد، بزرگترین نمایشگاه ارائه تکنولوژی دفتری، اطلاعاتی و ارتباط دوربرد است و دیدگاه متمرکزی را از هر آنچه در بازارهای جهانی موجود است فراهم می آورد.

گفته می شود بالغ بر یک میلیون بازدید کننده از نقاط مختلف جهان از این نمایشگاه بازدید می کنند.

متخصصان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز برای آگاهی از آخرین دستاوردهای علمی در زمینه رایانه ها و سیستم های ارتباطی و روشهای جدید اطلاع رسانی در این نمایشگاه حضور یافتند

دوازدهمین نمایشگاه محصولات ایرانی در لبنان

دوازدهمین نمایشگاه محصولات ایران به همت مرکز توسعه صادرات ایران در لبنان به مدت دوازده روز در اسفند 77 برگزار شد.

نمایشگاه محصولات ایرانی که به منظور معرفی صنایع دستی، محصولات کشاورزی و دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی هر سال در لبنان برگزار می گردد به دوازدهمین سال خود رسید. در این نمایشگاه چندین مؤسسه اقتصادی و فرهنگی شرکت نمودند که با استقبال گرم هزاران بازدید کننده مواجه شدند. مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی که برای چهارمین سال پیاپی در این نمایشگاه شرکت کرده بود با ارائه برنامه های «نورالانوار2»، «نورالعرفان » و «نورالفقاهه »، جلوه ویژه ای به بخش فرهنگی نمایشگاه داد.

در این نمایشگاه دیگر مؤسسات فرهنگی کشور از قبیل آستان قدس رضوی و مؤسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی قدس سره نیز شرکت داشتند.

نمایشگاه کتاب ابوظبی

نهمین نمایشگاه کتاب ابوظبی در اسفند ماه سال 77 برگزار شد. در این نمایشگاه، نرم افزارهای کامپیوتری نیز عرضه می شود.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برای دومین بار در این نمایشگاه شرکت کرده بود.

تمامی نرم افزارهای ایرانی مربوط به علوم اسلامی توسط مؤسسه خدمات کامپیوتری نور در این نمایشگاه عرضه شدند.

در این میان نرم افزار «نورالانوار2» مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

نمایشگاه تبتپ در کویت

شانزدهمین نمایشگاه اطلاع رسانی رح ذخ کویت توسط شرکت «مرکز معلومات کویت » در سال گذشته برگزار شد.

این نمایشگاه به مدت 5 روز با حضور شرکتها و مراکز اطلاع رسانی از چندین کشور جهان در شهر کویت برگزار شد.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز برای نخستین بار و با ارائه نرم افزارهای علوم اسلامی تولید شده در مرکز در این نمایشگاه شرکت کرده بود. از میان نرم افزارهای ارائه شده «نورالانوار2»، «نورالسیره »، و «ینابیع الحکمه » با استقبال چشمگیری مواجه شدند.

یکی از دستاوردهای مهم این نمایشگاه ارتباط با مراکز بین المللی نرم افزار بود که زمینه مناسبی برای ارائه تلاشهای مرکز در سطح جهانی فراهم آورد.

نخستین نمایشگاه علوم قرآنی شیراز

نخستین نمایشگاه علوم قرآنی شیراز در بهمن ماه سال 77 به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز به مدت یک هفته برگزار گردید.

در این نمایشگاه نرم افزارهای قرآنی، پایان نامه های قرآنی و آخرین کتب علوم قرآنی به معرض نمایش گذاشته شد.

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با به نمایش گذاشتن اولین دایرة المعارف قرآنی رایانه ای «نورالانوار2» در این نمایشگاه شرکت نمود و با استقبال گرم و شگفتی بازدیدکنندگان مواجه شد.

نمایشگاه اطلاع رسانی اردبیل

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی (بهمن 77) نمایشگاه نرم افزارهای علوم اسلامی از طرف دانشگاه مقدس اردبیلی و دفتر نهاد نمایندگی رهبری در این دانشگاه برگزار شد.

این نمایشگاه که به مدت 10 روز ادامه داشت مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

در مدت برپایی نمایشگاه، دانشجویان و استادان دانشگاههای آزاد و پیام نور و همچنین دانش آموزان دبیرستانهای اردبیل از آن دیدن کردند.

نرم افزار نورالانوار و دیگر محصولات نرم افزاری علوم اسلامی برنامه هایی بودند که از طرف مرکز تحقیقات در این نمایشگاه عرضه شد.

نمایشگاه علوم قرآنی سیرجان

جمعیت هلال احمر سیرجان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در بهمن ماه 77 به منظور برگزاری یک نمایشگاه قرآنی از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی دعوت به عمل آورد.

مرکز تحقیقات نیز با شرکت در این نمایشگاه، نرم افزار قرآنی نورالانوار را به نمایش گذاشت که از طرف بازدید کنندگان بخصوص مهندسان و متخصصان مورد استقبال و تحسین قرار گرفت.

شرکتهای سعید افشان شیراز، طنین، در رایانه و کمان رایانه سیرجان از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه قرآنی بودند که هر یک دستاوردهای خود را در زمینه سخت افزار و نرم افزار به معرض نمایش گذاشته بودند.

از طرف جمعیت هلال احمر و دیگر مراکز فرهنگی، پیشنهاد دایر نمودن بانک اطلاعات توسط مرکز تحقیقات در سیرجان مطرح شد که به نظر می رسد تاسیس بانک اطلاعات علوم اسلامی و راه اندازی بانک نرم افزارهای امانی علوم اسلامی در منطقه با استقبال خوبی روبرو شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان